”Den tid på året, th th” (eller ”Jeg er begyndt at bruge ble”) :-)

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Sted: Nyborg

”Den tid på året, th th” (eller ”Jeg er begyndt at bruge ble”) :-)

Indlæg af MarkBass »

Hej Maskinister med instrumenter.

I ved hvad jeg mener: Instrumenterne skal i bokse nu, beskyttet fra den fraværende luftfugtighed!

Jeg har prøvet flere løsninger:

Laserluftfugter… bruger man hane vand bliver hele rummet dækket af et fint lag hvidt kalk. Tro mig, der er ikke en fed oplevelse.

Diverse ”befugtningssystemer til guitar” (nej ikke befrugtningssystemer)… de virker, men er meget dyre i drift (se Thomann..)

Så fik jeg ideen: En baby ble st1 (det er den mindste og billigste; producenterne dumper prisen på st1 for at få forældrene om bord). Bleerne har en membran ala Gooretex, som ”holder huden tør”…

Jeg kommer en teske fuld Atamon i en liter vand og hælder det op i bleen så det bliver en ”godt tung tisse-ble” (fædrene ved hvad taler om). Så folder jeg bleen sammen så intet af det indre kan komme i kontakt med det ydre. Den kommer i ”værktøjs compartment” i guitarkassen og holder så på luftfugtigheden! Hvis det er en flad el-guitar kasse må man være lidt kreativ.

Ved god kvalitet plast-kasser holder luftfugtigheden i flere måneder. I Trækasser i 3-4 uger og i softcases et par uger.

Jeg har prøver konceptet i flere år med individuelle fugtmålere i hver kasse. Det spiller og er billigt!

God jul der!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fed tråd :-D Noget mere seriøs end forventet dog. :)
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

MarkBass skrev: tors 19. dec 2024 20:48 Jeg har prøvet flere løsninger:

Laserluftfugter… bruger man hane vand bliver hele rummet dækket af et fint lag hvidt kalk. Tro mig, der er ikke en fed oplevelse.

Sikker på det ikke var ultralydsluftfugter?

Vedr. det fine lag hvid kalk: Sætter det sig som støv, der kan fejes/støvsuges væk igen, eller sætter det sig som fastsiddende aflejringer?

- Never believe anything until it has been officially denied
- Science advances one funeral at a time

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Det' fanme smart :-)
Elsker hjemmebiksede løsninger, som virker.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sonoma 14.5. Logic 11.0.1
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar