Bryla's blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Sted: Esbjerg

Re: Bryla's blog

Indlæg af bryla »

Lige præcis!
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev: søn 1. sep 2024 07:53 En lille opdatering:

Studiet jeg har siddet i de sidste 4,5 år skal rives ned. Jeg har haft dejlig plads. Jeg rykkede hele studiet over i mit nye sted i går. Det nye studie har er desværre slet ikke lige så stort, så jeg besluttede simpelthen at efterlade en masse (godt) gear, jeg ikke har brugt de 4,5 år, jeg har siddet der. I stedet for at finde på smart opbevaring, gik jeg Marie Kondo. Jeg har en måned tilbage af lejekontrakten så har sat alt til salg til en pris, der kan lokke alle.
Det er ikke altid skidt at være tvunget til at rydde op, men flotte priser! 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 15 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator

Indlæg af bryla »

Tak Hald! Alle der har været forbi har også fået lidt ekstra med fra Bryla's gavebod :)
skriver noder

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Det var godt nok også nogle gode priser nogle af tingene stod til, går ud fra de er revet væk efterhånden.
A fancy tagline goes here...

#FreeHippo

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator

Indlæg af bryla »

Jep, det meste er allerede væk. Blandt andet bliver Kolding MGK glade for en gratis theremin :)
Nu er der kun GoPro og Røde S1 (500 bobs hver) og en masse gratis tilbage.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator

Indlæg af bryla »

Så har Slave af Danmark fået premiere på DRTV og vises i aften og de kommende søndage på flow:
https://www.dr.dk/drtv/saeson/slave-af-danmark_507283

Jeg har arbejdet sammen med Adi Zukanović for at bearbejde hans temaer og skitser og brede dem ud for stort orkester til indspilning med DR Symfoniorkestret. Indspilningerne blev foretaget i DR Koncerthuset i oktober og indspillet af Lars Bruun.

Det har været sjovt at lege med musikken og trække på referencer der er mere traditionelle end der oftest bliver brugt i filmmusik i dag. Adi's skitser var primært baseret på hans klaverspil, hvilket gav et stærkt melodisk og harmonisk fundament. Mit arbejde handlede om at tage disse rå idéer og udfolde dem til fulde orkesterarrangementer, der kunne bringe historien til live med en rig og varieret klangverden.

Da vi havde hele DR Symfoniorkestret til rådighed, var det oplagt at udnytte hele paletten af orkestrets muligheder. Jeg fokuserede på at skabe små kammermusikalske grupper inden for orkestret, hvor hver sektion fik sin egen identitet. Dette skabte variation og kontrast, samtidig med at vi kunne samle hele ensemblet til de store tutti-øjeblikke. Jeg trak på mine egne studier af orkestrering og klassiske teknikker, hvilket gav musikken et mere traditionelt præg, end man ofte hører i nutidig filmmusik.

Samtidig var det vigtigt at bibeholde det eksperimenterende udtryk, som Adi’s elektroniske elementer lagde op til. Det blev en spændende sammensmeltning, hvor orkestret ikke kun understøttede, men også udfordrede den elektroniske musik.
Senest rettet af bryla søn 2. mar 2025 12:08, rettet i alt 1 gang.
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Spændende tilgang til det musiske :thumbup:

Om den er politicerende, og anti-hvid, så håber jeg den i det mindste hæver sig over DR's øvrige seneste udgydelser og fejlskud :puke:
/Dub

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Hvor er det bare spændende som altid, Bryla. Især din indstilling til at tune ind på.folks ideer og udfolde dem er jo,så prisværdigt og professionelt, når man tænker, hvad der findes af egoer i industrien, som har svært ved at se længere end deres næsetip. Dig og Holger ville være mine go to pros, skulle jeg mod alt forventning nogensinde havne i sådanne situationer. Forsæt det gode arbejde.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator

Indlæg af bryla »

Tak! Jeg forsøger altid at skabe en arbejdsproces, hvor idéerne står i centrum, og det betyder meget, at det bemærkes og værdsættes. Og det er en kæmpe kompliment, at du ville tænke på mig og Holger i den sammenhæng, Gothi – det værdsætter jeg virkelig.

Tak for de opmuntrende ord!
skriver noder

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

bryla skrev: søn 2. mar 2025 17:08 Tak! Jeg forsøger altid at skabe en arbejdsproces, hvor idéerne står i centrum, og det betyder meget, at det bemærkes og værdsættes. Og det er en kæmpe kompliment, at du ville tænke på mig og Holger i den sammenhæng, Gothi – det værdsætter jeg virkelig.

Tak for de opmuntrende ord!
Uh, det glæder mig meget, hvis et kvæk fra lille mig kan fodre jeres muser. Men jeg har jo også hørt på din stemmeføring, at det ikke kun er filosofi, da jeg som tidligere nævnt har beundret, hvorledes dine stemmer på en gang levende farver et arrangement, men aldrig så opmærksomheden flyttes fra hovedmelodierne . Som en erfaren alt, der lægger sig flot bag sopranen, men stadig hat individuelle ytringer på rette steder. Flotte synergier. Det er jo det samme princip in action.

Kh
Gothi

Nyt svar