Anbefalinger til lydkort med 8 ins til 8 outs fra MPC 2000XL

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
bizarmusik
Medlem

Anbefalinger til lydkort med 8 ins til 8 outs fra MPC 2000XL

Indlæg af bizarmusik »

Hej venner

Som overskriften siger, så har jeg installeret 8 outs i min MPC og jeg vil gerne bruge dem til at tracke 8 seperate spor ind i min DAW når jeg har lavet et beat.

Har i bestemte anbefalinger? Skal det være lydkort eller mixer?

Alle inputs tages imod med kyshånd :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du et lydkort allerede?
Har det ADAT e.l.?

Budget?

Med en mixer vil der jo normalt være 1 eller måske 2 eller 3 stereoudgange. Du kan sagtens summe det hele i en billig mixer med e enkelt stereoudgang, men det giver jo ingen mulighed for separat indstilling af lydniveau, EQ på et bestemt element, og al anden individuel processering, medmindre de 8 spor indspilles separat. Og så er idéen om 8 samtidige ins/outs jo ligegyldig.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Lydkort: Focus rite hvis det skal være billigt og stadig godt. Rme hvis det skal være dyrere og ha klippestabile no nonsens driver og latencyfri monitorering + support af nyeste OS maaaaange år ud i fremtiden.

Mixer ville jeg ikke rigtig bevæge mig ud i med mindre jeg havde outboard effekter og havde et computer frit jam-setup.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Et par tanker...

Fordele ved en analog mixer: Analoge EQs plejer at lyde godt i forhold til plugins. Mixere giver samtidigt også et godt overblik, synes jeg. Og man kan mixe alting ned til et stereo signal og nøjes med et lydkort med en stereo-indgang, hvilket måske er billigere.

Ulemper ved mixer: Hvis du mixer til stereo, ligger tingene naturligvis blandet sammen i stedet for adskilt. Spørgsmålet er så om det gør noget. Jeg tror det kommer meget an på, hvordan man godt kan lide at arbejde.

Focusrite og Presonus plejer at være fornuftige til prisen. RME og Motu er også godt. Jeg ville dog ikke gøre mig selv afhængig af ADAT, for jeg kan ikke forestille mig at den forældede teknologi vil overleve for evigt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
bizarmusik
Medlem

Indlæg af bizarmusik »

Tak for svar, venner!

Langt de fleste af de beats jeg laver, er egentligt bare via Ableton og en Push 2. Men engang imellem synes jeg det er hyggeligt at arbejde analogt med vinyler og gamle samplere. Nu fandt jeg så en 2000XL'er med 8 outs og indbygget effect board til 3,5k på DBA, og så tænkte jeg, at det kunne være rart at tracke op til 8 spor af gangen, nu hvor muligheden er der.

Jeg har derfor kun brug for, at et lydkort/mixer kan det, og har derfor ikke det store behov for at lægge en masse penge i noget jeg ikke vil få brugt. Er det i virkeligeden nok med et lydkort/mixer med 8 indgange?

Tak :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem

Indlæg af the19thbear »

Ja det tror jeg er helt fint umiddelbart.

Default avatar
bizarmusik
Medlem

Indlæg af bizarmusik »

Har haft kig på lidt Behringer, Focusrite osv.

Hvis nogen har specifikke anbefalinger i prislejet 1000-3000 kr., så tager jeg imod dem med kyshånd :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem

Indlæg af the19thbear »

Focusrite er generelt ganske fint. Der er denne her:
https://www.thomann.de/dk/focusrite_sca ... rd_gen.htm

8 inputs ialt. Dog er 4 af dem på fronten, hvilket måske kan være irriterende.
Ellers skal du op i deres større model:
https://www.thomann.de/dk/focusrite_sca ... rd_gen.htm

Behringer er tit også fint nok, men problemet med dem er oftest deres driver/software der kan være ret buggy.
Det skulle i så fald være denne her:
https://www.thomann.de/dk/behringer_umc1820.htm
Men min bror havde den en overgang og jeg mener der var vrøvl med driver/software ting.
Rent funktionelt var den fin. Men jeg ville styre uden om behringer.

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Kender flere der benytter Scarlett 18i8, og har endnu til gode at høre om en eneste med problemer med det.

Må så tilstå jeg bruger min A&H SQ5 som lydkort hvis jeg skal tracke flere spor hjemme ;)

Medlemsavatar
bigdaddy
Forum Donator
Sted: Århus

Indlæg af bigdaddy »

jeg har et 18i20 gen1 nu på 11 år uden vrøvl. Godt nok ikke i brug hver uge længere, men alligevel....
De par gange jeg har haft spørgsmå, har supporten bare været der.
Klar anbefaling til Focusrite herfra.

Nyt svar