Jeg kan nævne 10, 20 måske 50 forskellige dokumentarprogrammer der har gået på DR i tidens løb, som omhandler 2. verdenskrig.
Men jeg kan kun lige knap nævne 3 dokumentarprogrammer om antikken, middelalderen eller renæssancen.
Og slet ikke én eneste der behandler Store Nordiske Krig i 1700-tallet.
Hvorfor det overdrevne fokus på 2. verdenskrig i historieafdelingerne på streamingtjenesterne?
Mangel på historiske dokumentarer på streamingtjenesterne?
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
- mediumaevum
- Medlem
...Hvilket jo netop gør den ret uinteressant, i min optik.
Når der er så meget man ved om en bestemt tidsperiode, så er det jo ikke særlig interessant at dykke ned i...
Det er straks mere spændende med noget mystik som man kan undersøge nærmere.
- mediumaevum
- Medlem
Jeg har da set masser af gode historiske dokumentarprogrammer, med fremragende genopførelser, fed narration, med værterne der går rundt blandt ruiner, iblandet virtuelle genskabelser. Det behøver ikke alt sammen være Erik Kjersgaards Danmarkshistorie i 1980er-stil.
Synes du måske at DR's Historien om Danmark med Lars Mikkelsen er tør med dårlige genopførelser?