Holgers Blog
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Kun 1 blog pr. bruger.
- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
Re: Holgers Blog
Det er i hvert fald et emne, der både er skrevet bøger og findes et hav af Youtube-videoer om.
- Never believe anything until it has been officially denied
- Science advances one funeral at a time
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Sted: Hørsholm
Trist med din skilmisse - hvilket man jo ikke ønsker at ende med. Been there, done that imens jeg havde en virksomhed der var på vej til noget stort. Ved min skilmisse blev den del ikke delt, og heller ikke min gode pension - så jeg slap vel lidt billigt på den konto.
Jeg har ikke (7-9-13) haft en nærdødsoplevelse, men har set at der er en form for liv efter døden med mine egne øjne. Jeg befandt mig et sted hvor mange personer godt vidste at der var et genfærd tilstede, og i starten trak jeg bare på skuldrene og rystede på hovedet - lige indtil en sen aften/nat, hvor jeg så en skikkelse som en tæt grå tåge, bevæge sig fra venstre til højre i en bred døråbning. Den oplevelse glemmer jeg aldrig!
Du nævner universet. Jeg tror at det er meget mere end vi, og alle forskere på området - antager. Universet spiller ind i vores efterliv som en sjæl. Tunnellyset som du ser ved døden, er en portal fra det jordiske til et sted ude i universet.
Ønsker dig alt god vind med at komme videre - for det kommer du. Det handler blot om ikke at falde i et hul, men at komme ovenpå og fortsætte. Livet er værd at leve - hvis man tør!
Jeg havde også en som teenager. Det er et stort forskningsområde. Ingen beviser, men en vifte af forklaringer fra fysikalistiske over psykologiske til spirituelle at vælge mellem:
https://en.wikipedia.org/wiki/Near-death_experience
Kh
Gothi
Tribe Of Hǫfuð https://soundcloud.com/user-228690154
Forklaringen med at alt stammer fra bakterier, tilfældigheder, og evolution,... er jo ikke i nærheden af en forklaring
Hvorfor ? Hvad før ? Hvad er uendelighed ? Hvad er meningen individuelt ? Hvad bagefter ?
Hvorfor kan jeg tydeligt identificere ånd, altså det helt unikke, ikke målbare, der knytter sig til ethvert menneske ?
Man skal være rimeligt afstumpet for at være en hardcore ateist ,.. hvilket iøvrigt lader til blot at være endu en religion
Hvorfor ? Hvad før ? Hvad er uendelighed ? Hvad er meningen individuelt ? Hvad bagefter ?
Hvorfor kan jeg tydeligt identificere ånd, altså det helt unikke, ikke målbare, der knytter sig til ethvert menneske ?
Man skal være rimeligt afstumpet for at være en hardcore ateist ,.. hvilket iøvrigt lader til blot at være endu en religion
/Dub
- the19thbear
- Medlem
- Sted: Roskilde
Det er et VILDT spændende emne som der kunne laves en seperat tråd til. Jeg er selv ret overbevist om at bevistheden eksisterer udenfor hjernen, men at vi filtrerer alt gennem hjernen og dens sanser, som så opleves af vores bevisthed.
Første gang jeg prøvede VR, begyndte jeg jo at leve og "tro" på den virkelighed. Når jeg så en gang imellem ramte hånden ind i en væg eller lign mens jeg havde VR briller på, blev jeg mindet om at der var en større virkelighed bag VR headsettet.
Hvem siger at vi ikke allesammen har et headset på pt, som bare er denne virkelighed. Og at vi en gang imellem "støder hånden på væggen"/har store oplevelser (meditation/skønhed/åndelige oplevelser/psykedeliske oplevelser), som minder os om at der er en anden større virkelighed uden for os.
Som sagt, det her kunne være en seperat tråd. Jeg vil ikke forurene Holgers tråd mere end nødvendigt
Første gang jeg prøvede VR, begyndte jeg jo at leve og "tro" på den virkelighed. Når jeg så en gang imellem ramte hånden ind i en væg eller lign mens jeg havde VR briller på, blev jeg mindet om at der var en større virkelighed bag VR headsettet.
Hvem siger at vi ikke allesammen har et headset på pt, som bare er denne virkelighed. Og at vi en gang imellem "støder hånden på væggen"/har store oplevelser (meditation/skønhed/åndelige oplevelser/psykedeliske oplevelser), som minder os om at der er en anden større virkelighed uden for os.
Som sagt, det her kunne være en seperat tråd. Jeg vil ikke forurene Holgers tråd mere end nødvendigt
- Mr. Soundman
- Forum Donator
the19thbear skrev: ↑tors 5. dec 2024 12:01 Som sagt, det her kunne være en seperat tråd. Jeg vil ikke forurene Holgers tråd mere end nødvendigt
Det var ham selv, der bragte det på bane her, så nu er han selv ude om det
- Mr. Soundman
- Forum Donator
Nej, det var en kort oplevelse for mit vedkommende, mørke, stilhed, vægtløshed, ingen kropsfornemmelser og så to stemmer, der virker som om de er "bag" mig selv om det var svært at finde ud af, hvad der var op og ned. Den ene siger "nej, ikke endnu", den anden "få ham tilbage", som havde de en diskussion om, hvilken verden jeg hørte til i. Efter denne oplevelse var jeg ikke længere bange for døden, men derudover ved jeg lige så lidt, som dem, der forsker i det. Et mysterium, som kommer til at vare livet ud.Mr. Soundman skrev: ↑tors 5. dec 2024 12:24 Også her bliver jeg nysgerrig efter at høre, om du oplevede life review?
Tribe Of Hǫfuð https://soundcloud.com/user-228690154
- Mr. Soundman
- Forum Donator
100% enig.
Jeg vil egentlig være neutral på LM... men ... o O (også enig) .
Stream her: https://infrec.lnk.to/inf
Også lige gennem maskinerne i studiet var det overdrevent fede Shapeshifter's - Lola's Theme, som jo har været en global "plage", nu i Tripolism remixes.
Ikke ude endnu.
Ikke ude endnu.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Sted: Hørsholm
Efter en tur på youtube, og derefter google, er mit bud, at deres uofficielle remix fik nok opmærksomhed til at der blev lavet en deal. Fedt. Så den uofficielle udgave er til at finde på soundcloud m.m., jeg venter til der er en officiel udgave at lytte. Set-rips o.l. plejer at være en smule undervældende.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.