Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg af Mr. Soundman »

Det er i hvert fald et emne, der både er skrevet bøger og findes et hav af Youtube-videoer om.

- Never believe anything until it has been officially denied
- Science advances one funeral at a time

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: ons 4. dec 2024 07:13 Nej, bare suget ud i universet, tunnel af lys, varm følelse og en kæmpe buldrende stemme der sagde mit navn og at det ikke var min tid endnu.
Trist med din skilmisse - hvilket man jo ikke ønsker at ende med. Been there, done that imens jeg havde en virksomhed der var på vej til noget stort. Ved min skilmisse blev den del ikke delt, og heller ikke min gode pension - så jeg slap vel lidt billigt på den konto.

Jeg har ikke (7-9-13) haft en nærdødsoplevelse, men har set at der er en form for liv efter døden med mine egne øjne. Jeg befandt mig et sted hvor mange personer godt vidste at der var et genfærd tilstede, og i starten trak jeg bare på skuldrene og rystede på hovedet - lige indtil en sen aften/nat, hvor jeg så en skikkelse som en tæt grå tåge, bevæge sig fra venstre til højre i en bred døråbning. Den oplevelse glemmer jeg aldrig! :)

Du nævner universet. Jeg tror at det er meget mere end vi, og alle forskere på området - antager. Universet spiller ind i vores efterliv som en sjæl. Tunnellyset som du ser ved døden, er en portal fra det jordiske til et sted ude i universet.

Ønsker dig alt god vind med at komme videre - for det kommer du. Det handler blot om ikke at falde i et hul, men at komme ovenpå og fortsætte. Livet er værd at leve - hvis man tør!

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Holger skrev: tirs 3. dec 2024 22:35 Men jeg havde også en vild nærdødsoplevelse med “gud”, da jeg fik hjertestop og blev genoplivet som teenager. Amerikansk talkshow style, altså med guds stemme, tunnel af lys, og “det er ikke din tid endnu!” Osv.

Hjernen er vild. Eller en højere kraft er vild ;-)
Jeg havde også en som teenager. Det er et stort forskningsområde. Ingen beviser, men en vifte af forklaringer fra fysikalistiske over psykologiske til spirituelle at vælge mellem:

https://en.wikipedia.org/wiki/Near-death_experience

Kh
Gothi

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Forklaringen med at alt stammer fra bakterier, tilfældigheder, og evolution,... er jo ikke i nærheden af en forklaring

Hvorfor ? Hvad før ? Hvad er uendelighed ? Hvad er meningen individuelt ? Hvad bagefter ?

Hvorfor kan jeg tydeligt identificere ånd, altså det helt unikke, ikke målbare, der knytter sig til ethvert menneske ?

Man skal være rimeligt afstumpet for at være en hardcore ateist ,.. hvilket iøvrigt lader til blot at være endu en religion ;-)
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er et VILDT spændende emne som der kunne laves en seperat tråd til. Jeg er selv ret overbevist om at bevistheden eksisterer udenfor hjernen, men at vi filtrerer alt gennem hjernen og dens sanser, som så opleves af vores bevisthed.
Første gang jeg prøvede VR, begyndte jeg jo at leve og "tro" på den virkelighed. Når jeg så en gang imellem ramte hånden ind i en væg eller lign mens jeg havde VR briller på, blev jeg mindet om at der var en større virkelighed bag VR headsettet.
Hvem siger at vi ikke allesammen har et headset på pt, som bare er denne virkelighed. Og at vi en gang imellem "støder hånden på væggen"/har store oplevelser (meditation/skønhed/åndelige oplevelser/psykedeliske oplevelser), som minder os om at der er en anden større virkelighed uden for os.

Som sagt, det her kunne være en seperat tråd. Jeg vil ikke forurene Holgers tråd mere end nødvendigt :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

the19thbear skrev: tors 5. dec 2024 12:01 Som sagt, det her kunne være en seperat tråd. Jeg vil ikke forurene Holgers tråd mere end nødvendigt :)

Det var ham selv, der bragte det på bane her, så nu er han selv ude om det :wink:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Gothi skrev: tors 5. dec 2024 10:30 Jeg havde også en som teenager. ...

Også her bliver jeg nysgerrig efter at høre, om du oplevede life review?

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Mr. Soundman skrev: tors 5. dec 2024 12:24 Også her bliver jeg nysgerrig efter at høre, om du oplevede life review?
Nej, det var en kort oplevelse for mit vedkommende, mørke, stilhed, vægtløshed, ingen kropsfornemmelser og så to stemmer, der virker som om de er "bag" mig selv om det var svært at finde ud af, hvad der var op og ned. Den ene siger "nej, ikke endnu", den anden "få ham tilbage", som havde de en diskussion om, hvilken verden jeg hørte til i. Efter denne oplevelse var jeg ikke længere bange for døden, men derudover ved jeg lige så lidt, som dem, der forsker i det. Et mysterium, som kommer til at vare livet ud.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep, vi ved nogenlunde lige lidt

Ydmyghed er nøgleordet

Religion er når mennesker lægger Gud ord i munden

Nok de første der kommer til at stå til regnskab 🙂
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: tors 5. dec 2024 13:00 Yep, vi ved nogenlunde lige lidt

Ydmyghed er nøgleordet
100% enig.

DUBTEMPLE skrev: tors 5. dec 2024 13:00 Religion er når mennesker lægger Gud ord i munden
Jeg vil egentlig være neutral på LM... men ... o O (også enig) .

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

infernal-vinyl-master.jpg
infernal-vinyl-master.jpg (4.12 MiB) Vist 323 gange
Infernals nye album ude, jeg har stået for masteringen. Også ude på vinyl :-)
Stream her: https://infrec.lnk.to/inf

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Også lige gennem maskinerne i studiet var det overdrevent fede Shapeshifter's - Lola's Theme, som jo har været en global "plage", nu i Tripolism remixes.

Ikke ude endnu.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Fedt track. Som jeg godtnok er træt af at høre.
Men det er vel netop dét, et nyt remix måske kan pille ved.
Vi får se /høre ...
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sonoma 14.5. Logic 11.0.1
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Efter en tur på youtube, og derefter google, er mit bud, at deres uofficielle remix fik nok opmærksomhed til at der blev lavet en deal. Fedt. :) Så den uofficielle udgave er til at finde på soundcloud m.m., jeg venter til der er en officiel udgave at lytte. Set-rips o.l. plejer at være en smule undervældende.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Nyt svar