Room correction - hvor aggressivt bør det indstilles?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Re: Room correction - hvor aggressivt bør det indstilles?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: ons 23. okt 2024 21:42
Holger skrev: ons 23. okt 2024 19:49 En ferie eller Trinnov - nemt valg ;)
Lyder som et ferie budget mix før komprimering og hard limiter. 😅
Der er gate på min ferie så :lol:

2-3 uger i Norge med mest wildcamp, dog enkelte camp-sizes, gør vi for ca 6000 kr ,.. (heraf 4000 kr Benzin)

Så det ville være 4-5 hoved-ferier fordelt udover 2-3 år vi vinkede farvel til

Eller jeg skulle ødelægge 50-60 dage ekstra med trappevask, eller bringe mad ud for Wolt, eller lignende,..

(nu hvor jeg endelig er igang med at drosle arbejdet ned efter mange års slid)

Mit liv for en Trinnov ,... no way :lol:

lofB (5).jpg
lofB (5).jpg (65.85 KiB) Vist 297 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 24. okt 2024 00:07, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis TotalMix og DAW ikke kan bruges

Alternativt til de 3 seperate ARC boxes jeg skulle bruge, ville være at bruge en af mine gamle computer som standalone, med en simpelt streamlinet host der auto-launcher 3 instances af ARC med hver sine algoritmer, og tilbage IRL med en ADA8000, el.lign.

Sådan en computer ville også kunne bruges til andre sekundære formål såsom midi-editorer til gammelt hardware, div styrring, osv

1000003180-02.jpeg
1000003180-02.jpeg (238.24 KiB) Vist 283 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Er sgu godt nok fristet til bare at købe Arc 4 hardware-udgaven som Thomann har lige nu til 2090 kr

Skulle alligevel have Arc opdateret fra 3 >4 ,.. hvilket IK i vanlig dårlig stil har deadended med helt urealistiske priser på update
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

ALTF4 skrev: tirs 22. okt 2024 11:49 S1 har haft "listen" bus siden version 5, der er lavet til det samme.
Såvidt jeg kan se kan det ikke sættes op PRÆCIS som jeg har brug, hverken med S1 ver 6, eller Cubase Pro 13

Mastersignal skal ku splittes i mindst 3 identiske parallelle grene, alle med individuelle ARC inserts, der derefter rammer
fysiske asio-outputs, der skal også kunne swithes mellem disse 3 on the fly med et enkelt tryk inde fra softwaren,..

Vil såvidt jeg kan se kræve at man, i samme PC, føder endu en host ala Plogue, eller noget, eller dedikerer en stand-alone PC

Til gengæld ville jeg så få alle de ARC 4 jeg gider startet op ,. samt ku holde dem i det digitale domain ,. modsat IK's egen box
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: tirs 22. okt 2024 13:05
DUBTEMPLE skrev: man 21. okt 2024 20:37
Nu, hvor røgen vel har lagt sig lidt:

Er du 100 pct tilfreds med ARC, eller havde du været lige så godt hjulpet uden ARC ???
Jeg har faktisk endnu ikke lavet meget "kritisk lytning" siden anskaffelsen af mit ARC room correction, så det tør jeg simpelthen ikke svare på. Men jeg har ikke umiddelbart noget at klage over (bortset fra at hardwaren genererer en del varme).

DUBTEMPLE skrev: man 21. okt 2024 20:37 Og havde hardware-udgaven været nødvendig ???
Jeg har aldrig prøvet anden room correction end min nuværende - så jeg har aldrig prøvet med software. Jeg tror dog at room correction med software ville blive rigtig rodet med mit setup, hvor jeg har 2 forskellige head phones og 3 forskellige monitor-sæt, som alle styres af en fysisk monitor controller. Monitor controlleren får jo kun 1 input fra computeren, så de 5 forskellige udgange er baseret på samme kilde. Room correction bør jo være individuelt skræddersyet for hver udgang på monitor controlleren, så jeg vil helst have min room correction siddende efter monitor controlleren.
Endte op med at bestille 2 bokse, præcis som dig :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

:thumbup:

- Never believe anything until it has been officially denied
- Science advances one funeral at a time

Nyt svar