Lydmaskinen på Discord ?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Lydmaskinen på Discord ?

Indlæg af SIDwave »

Er der nogen der synes vi skal videochatte og samarbejde på Discord ?

Holger du har så meget at se til, så jeg vil gerne oprette en server.
Jeg tænker vi kan lære hinanden bedre at kende og at Discord kan blive et ægte sound nerd studio.

og jeg påtænker også at der kan blive mere integration på kryds og tværs, da man ved video chat hurtigt finder ud af bs eller real :)

?

hver fredag og lørdag ses jeg med C64 nørdevenner, og vi ser demoer ...
dette keder mig faktisk.

jeg vil hellere fre/lør snakke audio

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak, Jan.

Jeg vil hellere lave en chatbox her på maskinen i stedet, a la Slay.

Discord synes jeg er noget utroligt rod.

Default avatar
niklasni1
Forum Donator
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Det er synd, så meget viden (og sjov og ballade) der bliver gemt væk på Discord for tiden. Det er utilgængeligt nu for dem der ikke lige er med, og man kan ikke finde frem til det udefra, og heller ikke arkivere det på en fornuftig måde. Og Discord kommer uværgeligt til at forsvinde på et tidspunkt, muligvis relativt hurtigt. Nicheinteresser som vores har det bedst når vi selv skaber de rum vi bruger.

(Der udover synes jeg som Holger at det på et praktisk plan også er noget rod - interface lægger for meget op til hurtig snak og tingene bliver uorganiseret og sammenblandet.)
Nobody noes.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg bruger Facebook og Discord hele tiden, men hjertet af Lydmaskinen er et forum, jeg kan ikke se at det ville gavne kvaliteten at ændre platformen. Tvivler også på at man kan have begge dele uden at udvande forumets aktivitet og indhold.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 15 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

I stedet for at flytte Lydmaskinen brugere over på discord, synes jeg hellere vi skal flytte discord brugere over på lydmaskinen.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja enig. Jeg tror det vil udvande lydmaskinen.
Men trådstarter kan jo altid starte sin egen discord og så invitere folk fra nær og fjern (inklusiv herfra), hen på sin discord server.

Bare lige en observation: Jeg har et helt almindeligt gennemsnitligt arbejds/familie-liv og har ikke tid til at bruge en discord server til noget. Lydmaskinens passive info passer mig fint. Jeg skal ikke svare på noget eller læse noget før jeg selv vil. Discord ville stresse mig max med notifikationer etc. og jeg ville hurtigt melde mig ud fra serveren igen.
Dermed ikke sagt at der ikke findes nogen der vil være med, men man barberer helt klat et sekment fra, på godt og på ondt :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg forstår jeres synspunkter.
Og ønsker heller ikke at udvande vores forum!

Men i er velkommen i kaffeklubben.. en chat som ikke findes endnu.

Det som Holger foreslog er en god ide.
Det kan laves med en IRC kanal.

Private beskeder her i forummet er ikke lige til at fange, når person A ser person B er online og
lige vil fange sin ven. spontant, fordi der lige er noget. så ku en chat være dejligt. ligesom i de gode gamle dage med dating.dk, da jeg istedet for damer, fangede diverse lydnørder, som var hjemmeproducere, og som jeg sågar har besøgt en del af :)

Nyt svar