god klaver-flyt i Kbhs-området?
god klaver-flyt i Kbhs-området?
Jeg skal have flyttet et pianette inkl. kørsel 23 km, aflevering i Glostrup.
Er der nogen, som kan anbefale et firma der gør arbejdet omhyggeligt og har en fornuftig pris?
Er der nogen, som kan anbefale et firma der gør arbejdet omhyggeligt og har en fornuftig pris?
- Vedhæftede filer
-
- 20240903_094107.jpg (4.43 MiB) Vist 176 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sonoma 14.5. Logic 11.0.1
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Nu telefonerede jeg med https://vika-flyt.dk/tungloeft/klaverflytning/
Flytning er fra kælder til stueetage.
Han sagde de kan gøre det for kr. 3.000,- inklusive alt.
Vuuuuh, det er godtnok mere, end jeg lige havde regnet med.
Men man forstår det jo godt. To mand og tung-løft samt kørsel.
Flytning er fra kælder til stueetage.
Han sagde de kan gøre det for kr. 3.000,- inklusive alt.
Vuuuuh, det er godtnok mere, end jeg lige havde regnet med.
Men man forstår det jo godt. To mand og tung-løft samt kørsel.
Jeps.
Nu har jeg så fået forhandlet den til 2600,-
Bedre, klart –– men stadig en slags penge.
Vi fik flyttet et klaver med et firma i Jylland, de havde en lastbil med opvarmning beregnet til det, så det skulle ikke engang stemmes efter ankomst.
Disclaimer: Det var ikke perfekt og en stemmer skulle renovere det voldsomt for at få det i tip top stand, men det lød fint til mit behov, og jeg var glad for det mens vi havde det.
Morale: Hvis de ved hvad de laver kan du måske spare penge på en stemning.
Disclaimer: Det var ikke perfekt og en stemmer skulle renovere det voldsomt for at få det i tip top stand, men det lød fint til mit behov, og jeg var glad for det mens vi havde det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 15 år med ørene i Lydmaskinen -
Altid godt at høre lidt erfaringHald skrev: ↑ons 4. sep 2024 20:05 Vi fik flyttet et klaver med et firma i Jylland, de havde en lastbil med opvarmning beregnet til det, så det skulle ikke engang stemmes efter ankomst.
Jeg har klart tænkt det i gennem. Men bilen skulle i så fald alligevel lejes + at skal indforskrive en kammi til makker + at skal købe seler. + det er nok tvivlsomt, hvor mange gange jeg skal slæbe klaver igen, nogensinde.
Så alt i alt –– kan det ikke rigtig blive til virkelighed, at slæbe det selv.
Det ville muligvis blive næsten lige så dyrt.
Selvom det vil være en fin fysisk udfordring. –Jeg prøvede at løfte på pianettet ... det er EDDER mame en tung ting. Og jeg kan ellers godt ta' fat.
Hvis ikke man kan låne seler og alligevel skal bruge en bil til at flytte andet grej, giver det ikke mening. Det er vi enige om.tomcat skrev: ↑ons 4. sep 2024 21:44Jeg har klart tænkt det i gennem. Men bilen skulle i så fald alligevel lejes + at skal indforskrive en kammi til makker + at skal købe seler. + det er nok tvivlsomt, hvor mange gange jeg skal slæbe klaver igen, nogensinde.
Så alt i alt –– kan det ikke rigtig blive til virkelighed, at slæbe det selv.
Det ville muligvis blive næsten lige så dyrt.
Selvom det vil være en fin fysisk udfordring. –Jeg prøvede at løfte på pianettet ... det er EDDER mame en tung ting. Og jeg kan ellers godt ta' fat.
--
Robert
Robert
Jeg fik et pianette foræret for et par år siden (mod selv at få det transporteret). Brugte bare 3x34 til opgaven. Ringede til dem og fik det leveret hjemme på 3. Sal inden for et par timer. Mener at huske at det kostede 1850,-
Ingen problemer overhovedet, men kan godt huske at de to flyttefolk svedte og stønnede op ad trappen…
Ingen problemer overhovedet, men kan godt huske at de to flyttefolk svedte og stønnede op ad trappen…
Jeg brugte engang 3x34 –– dét fortrød jeg. De to mand var helt inkompetente til opgaven. Da de afleverede instrumentet, benyttede de fra bilen og til stue-lejligheden en sækkevogn. Fint nok, men ... først EFTER de havde lagt klaveret på højkant på sækkevognen, kom jeg ud og spurgte dem, hvorfor de ikke havde lagt et tæppe.jeobas skrev: ↑tors 5. sep 2024 10:01 Jeg fik et pianette foræret for et par år siden (mod selv at få det transporteret). Brugte bare 3x34 til opgaven. Ringede til dem og fik det leveret hjemme på 3. Sal inden for et par timer. Mener at huske at det kostede 1850,-
De havde bare lagt det fint lakerede klaver direkte på den rå metal-gaffel-overflade. De undskyldte, og så vippede de klaveret ned igen og lagde et tæppe.
Nå.
Anden akt:
inde ved hoveddøren kunne sækkevognen ikke komme over trinnet. Det skulle ikke være noget problem –– men det fik de gjort det til: den ene gav sig til at forsøge at LØFTE i klaverets pynte-håndtag. Du véd, sådan nogle små udsmykning-krummelure-håndtag beregnet til at pynte –– lavet af tyndt, forgyldt let-metal –– sådanne "håndtag" er for enhver tydeligt blot udsmykning og naturligvis ikke til at løfte et 250 kilos opretstående klaver i. De "sidder fast" i klaverets gavl med to skruer á 5 mm længde eller sådan noget.
____
To totale tumper. De undskyldte, men ridserne på den side, der havde vendt ned mod sækkevognen, var der jo stadigvæk. Og pynte-håndtaget var stadig bukket helt ud af form, med skruerne vredet ud i en åndssvag vinkel.
Har aldrig brugt 3x34 til instrumenter siden.
Opdatering
Jeg har nu en aftale om afhentning /levering på onsdag.
Pris 2600,- med det hele.
Og det er vist ikke usædvanligt.
Men ligefrem billigt kan man nok heller ikke kalde det.
Hvis alt går glat, ingenting bliver smadret –– så er jeg godt tilfreds.
Det får jeg se.
Jeg har nu en aftale om afhentning /levering på onsdag.
Pris 2600,- med det hele.
Og det er vist ikke usædvanligt.
Men ligefrem billigt kan man nok heller ikke kalde det.
Hvis alt går glat, ingenting bliver smadret –– så er jeg godt tilfreds.
Det får jeg se.
Jeg tror svaret er “det kommer an på”
For alt efter materialer der er benyttet vil det være forskelligt, de hurtige ændringer kommer med temperaturen, men i en periode derefter vil luftfugtighed måske også påvirke lidt.
Mon ikke klaverstemmeren er den bedste at spørge.
Jeg har aldrig selv brugt ham her, men har hørt og læst så meget positivt at jeg godt tør anbefale ham: https://frankfurths.dk/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 15 år med ørene i Lydmaskinen -
Godt svar, tak. Ja, selvfølgelig kommer det an på. Sådan kan jeg selv ofte svare, hvis folk spørger mig indenfor emner jeg har mere forstand på.Hald skrev: ↑fre 6. sep 2024 06:47Jeg tror svaret er “det kommer an på”
For alt efter materialer der er benyttet vil det være forskelligt, de hurtige ændringer kommer med temperaturen, men i en periode derefter vil luftfugtighed måske også påvirke lidt.
Mon ikke klaverstemmeren er den bedste at spørge.
Jeg har aldrig selv brugt ham her, men har hørt og læst så meget positivt at jeg godt tør anbefale ham: https://frankfurths.dk/
Og tak for forslag til klaverstemmer –– jeg kan godt lide deres hjemmeside. Også, at de har fotos af bagmændene med stemme-værktøjet i hånden ♬