Hey guys!
Jeg søger et par gode råd til at optimere akustikken ifbm. vokal indspilninger i et sommerhus. Situationen er den at vi har tager på en sommerhustur med henblik på at skrive ny musik og i den forbindelse slæber vi selvfølgelig diverse udstyr med. Erfaringen fortæller mig at akustik er ikke det der typisk er mest fokus på i et sommerhus og søger derfor lidt råd til hvad der nemmest kan optimere forholdene. Det er primært vokalerne jeg tænker på her. Så med andre ord er det nok en form for DIY portabel "vokalbox" jeg søger råd til. Meget gerne noget der kan sættes op forholdsvist nemt og hurtigt og ikke fylder alverden.
Er der nogen der har nogle erfaringer de vil dele ud af fra lignende scenarier?
Gode råd til nem flytbar vokal indspilning "box"
- benjaminmlynek
- Medlem
- Sted: Odense, Danmark
- the19thbear
- Medlem
- Sted: Roskilde
Hvis man har nogle mikrofonstativer hvor man kan vinkle armen eller lign, kan man komme langt med tunge dyner sat rundt om vokalen.
Jeg købte to af de her dengang jeg skulle bruge mobil akustikregulering: https://gikacoustics.net/product/pib-po ... HcQAvD_BwE
Inkl. fragt osv. blev det dog ikke helt billigt kan jeg godt afsløre. Men da jeg er flyttet i hus og ikke længere har brug for mobiliteten videresælger jeg dem gerne til en fair pris. Jeg har to moduler som i linket + plus et "loftsmodul" der kan samle de to så man får en bås der kun er åben bag til så at sige. Send PM med et bud hvis du skulle have interesse.
Inkl. fragt osv. blev det dog ikke helt billigt kan jeg godt afsløre. Men da jeg er flyttet i hus og ikke længere har brug for mobiliteten videresælger jeg dem gerne til en fair pris. Jeg har to moduler som i linket + plus et "loftsmodul" der kan samle de to så man får en bås der kun er åben bag til så at sige. Send PM med et bud hvis du skulle have interesse.
-
- Medlem
- Sted: Copenhagen
Feist 'The Reminder' er indspillet i et sommerhus, bedste DIY plade nogensinde
Jeg ville droppe en boks, stå i et hjørne pegende ud mod rummet og med en madras bag dig
Tag en dynamisk mikrofon kardioid eller superkardioid med osse som backup. Hvis Sebastian kan udgive plader med en sm58, så kan alle.
Et problem med rummet er at rummet bliver komprimeret med vokalen men det kan osse have sin charme og effekt. Hvis det kan lade sig gøre at dubbe et andet sted, så kan det være det. Den originale vokal kan blendes ind for autenticiteten.
Eller software der fjerner rummet.
Jeg ville droppe en boks, stå i et hjørne pegende ud mod rummet og med en madras bag dig
Tag en dynamisk mikrofon kardioid eller superkardioid med osse som backup. Hvis Sebastian kan udgive plader med en sm58, så kan alle.
Et problem med rummet er at rummet bliver komprimeret med vokalen men det kan osse have sin charme og effekt. Hvis det kan lade sig gøre at dubbe et andet sted, så kan det være det. Den originale vokal kan blendes ind for autenticiteten.
Eller software der fjerner rummet.
- the19thbear
- Medlem
- Sted: Roskilde
Jeg ville gøre det samme som Morten. Noget intermistisk og minimalt (hvor man får mest for penge, feks madrasser eller dyner) og så ellers fixe det bagefter med flere lag eller rum-rengøring.