Baslyd
-
- Medlem
- Sted: Copenhagen
Det kan være noget der resonerer med din bas i rummet, gør den det osse andre steder end der hvor du plejer at spille.
Det kan osse være en dårlig justering. En justering af bassen hos en prof kan gøre underværker, lissom når man får cykelsmeden til at gøre cyklen efterårsklar.
Det kan osse være en dårlig justering. En justering af bassen hos en prof kan gøre underværker, lissom når man får cykelsmeden til at gøre cyklen efterårsklar.
Mit bud er også rummet. Jeg oplevede det ind imellem i øvelokalet, hvor det er umuligt at få den fornuftig lyd uden bunden rumlede helt vildt sammen, indtil vi fik flyttet lidt rundt på tingene.
Det er nemt at tjekke, hvis du har et par hovedtelefoner.
...og +1 til en ordentlig justering. Man kan selv lære det nogenlunde nemt, men det er bestemt en fordel at have prøvet sin bas sat tiptop op af en prof, så man ved hvad man skal stræbe efter.
Det er nemt at tjekke, hvis du har et par hovedtelefoner.
...og +1 til en ordentlig justering. Man kan selv lære det nogenlunde nemt, men det er bestemt en fordel at have prøvet sin bas sat tiptop op af en prof, så man ved hvad man skal stræbe efter.
--
Robert
Robert
- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
Min el-bas gør nøjagtig det samme på lige netop E og F. Jeg oplever dog ikke de samme problemer, når jeg spiller Direct In på computeren via DI-box. Så i mit tilfælde er det helt sikkert rummet, der er syndebukken.
Har du prøvet at spille i andre rum - er problemet det samme der?
Her ud prøvet at spille lydløst med head phones - er problemet det samme der?
Har du prøvet at låne en anden bas og se om det gør en forskel?
--
Robert
Robert
Det er selvfølgelig bedst at kende den egentlige årsag , men en hurtig løsning kunne være følgende: hvis det er det dybe E og F der buldrer, så er der en utæmmet resonans omkring 41-44 hz. Den kan du prøve at tømme med en parametrisk eq. Ved ikke om den går langt nok ned i frekvens, men tyskeren har en Artec parametrisk er-pedal til knap 300,- Det kunne måske være et forsøg værd?