UAD Apollo og Ableton Live setup?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

UAD Apollo og Ableton Live setup?

Indlæg af metal »

Jeg har fået sat mit nye Apollo X Twin TB lydkort op og får lyd ud af den i Ableton Live på min nye Macbook, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg får mine ADAT inputs til at spille ind i Ableton. Jeg kan se listen over tilgængelige inputs i Live's konfiguration, men der kommer ingen signal ind. Og jeg kan ikke aktivere "record" knappen i Live.. virkelig mystisk... er der nogen Mac-hajer til stede?

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Hvilken mac har du der?

Der er vist nogle kompabilitets detaljer som du skal være opmærksom på:

Medlemsavatar
metal
Medlem

Indlæg af metal »

Det er en Macbook M3 Max - og et spritnyt Apollo Twin X Quad TB3.

Kan fint få det til at virke i Bitwig. Får bare ikke noget signal igennem i Live.

Medlemsavatar
metal
Medlem

Indlæg af metal »

Nu kan jeg aktivere record knappen på en audio kanal i Live, men når jeg ser på listen over de aktive inputs (jeg har aktiveret alle), så registrerer den ikke signal på nogen af dem. Og det gør ingen forskel om jeg ændrer på moniteringen på kanalen. Som jeg forstår UAD, sker moniteringen også igennem Consolen og ikke igennem Live. Men der skal jo komme signal ind i Live for at optage det.

Medlemsavatar
metal
Medlem

Indlæg af metal »

Fandt årsagen... af en eller anden grund skal Ableton have adgang til Mac'ens mikrofon... ikke lige så åbenlyst, men nu ser det ud til at virke :-D

https://uadforum.com/community/index.ph ... nal.54550/

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Damn - Ingen god grund for en tidlig fredagsøl der så ;)

Nyt svar