Hej Holger,
Hvad er det for noget ? når jeg en sjælden gang poster et link inde herfra, en tråd, så ser modtageren godt nok linket, men der står error 403 forbidden, nedenunder.
Det virker alligevel, men hvorfor gør den det ?
Error 403 forbidden ?
Nu skriver du ikke lige *hvor* du poster linket, men jeg antager at vi snakker om FaceBook. Vi blev nødt til at blokkere FaceBook for en god måneds tid siden, da de pludselig gav sig til at scrape hele lydmaskinen (altså, "suge" alt indholdet) med 50000+ hits i døgnet - uden tvivl for at bruge det til et eller andet AI halløj.
De har prøvet to gange; sidste gang brugte de ikke deres officielle browser-id, så der var ikke andet at gøre end at blokkere hele deres ip-range, hvilket er det error "403 forbidden" dækker over. På sigt kan jeg nok lave en eller anden lappeløsning, så facebook links kan hive et minimalt sæt informationer ud (læs: overskrift og ikke meget mere), men det er en custom løsning og ikke noget jeg er synderlig motiveret til at bruge tid på, da jeg synes de opfører sig latterligt og uforsvarligt ..
Så - hvis det altså er FaceBook du snakkede om i dit indlæg, er dette forklaringen.
mvh,
/Rune/
De har prøvet to gange; sidste gang brugte de ikke deres officielle browser-id, så der var ikke andet at gøre end at blokkere hele deres ip-range, hvilket er det error "403 forbidden" dækker over. På sigt kan jeg nok lave en eller anden lappeløsning, så facebook links kan hive et minimalt sæt informationer ud (læs: overskrift og ikke meget mere), men det er en custom løsning og ikke noget jeg er synderlig motiveret til at bruge tid på, da jeg synes de opfører sig latterligt og uforsvarligt ..
Så - hvis det altså er FaceBook du snakkede om i dit indlæg, er dette forklaringen.
mvh,
/Rune/
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp
ja det er det. sågar kun lige i små korte beskeder til musikervenner, når jeg har et tip
ikke ofte, men sker
tja det er irriterende at vi skal levere gratis textmateriale som de kan suge, for at træne deres ai
det har taget over
dog bruger jeg alle deres gratis ting, jeg ville ikke undvære dem... mail/gdrev
ikke ofte, men sker
tja det er irriterende at vi skal levere gratis textmateriale som de kan suge, for at træne deres ai
det har taget over
dog bruger jeg alle deres gratis ting, jeg ville ikke undvære dem... mail/gdrev