Apple Music “Netværksforbindelsen gik tabt”?
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Sted: Hørsholm
Re: Apple Music “Netværksforbindelsen gik tabt”?
Det var en kort glæde. Problemet er tilbage igen, og fejlen må næsten ligge hos YouSee og deres router!? Jeg har opdateret en iPhone til iOS 18 beta 2 som test, uden det løste problemet med netværksforbindelsen.
Fra Recordere.dk
http://forum.recordere.dk/get_last_post.asp?TID=166749
http://forum.recordere.dk/get_last_post.asp?TID=166749
Jeg har internet igennem YouSee og bruger Apple Music. De seneste dage har jeg ikke kunne afspille på Apple Music mens jeg er koblet på mit wifi.
Idag snakkede jeg med en YouSee medarbejder, som fortalte mig, at det er en opdatering i firmwaren på routeren, som skaber problemet.
Er der nogle andre der har problemet og måske nogen der har løst det?
- Rosenfeldt
- Forum Donator
… og sjovt at Spotify og YouSee har et tæt samarbejde. Go figure! 
-
- Medlem
- Sted: København
Jeg har samme problem.
Ingen af familiens iPad og iPhone enheder kan afspille over wifi med Apple Music appen. Min Android telefon med Apple Music installeret kan sagtens afspille.
Ingen af familiens iPad og iPhone enheder kan afspille over wifi med Apple Music appen. Min Android telefon med Apple Music installeret kan sagtens afspille.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Så må problemet være iOS relateret - og ikke fikset med iOS 18 beta 2!?Madsbolding skrev: lør 6. jul 2024 21:48 Jeg har samme problem.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Apple har i dag frigivet iOS 18 beta 3, som ellers er ret stabil. Problemet med netværksforbindelsen er dog stadig ikke blevet løst.
Jeg har prøvet at kontakte YouSee kundeservice, men orker ikke at vente i kø som nr. 20+ hver gang man ringer …
Jeg har prøvet at kontakte YouSee kundeservice, men orker ikke at vente i kø som nr. 20+ hver gang man ringer …
Jeg har haft samme problem i 3-4 uger nu. Har også youSee bredbånd. Apple Music virker fint gennem Sonos-appen, på 5G og på andre wifi-netværk, så fejlen må ligge hos youSee.
Jeg har i dag chattet med deres support og de skriver i en besked: "Dette er et problem, som vi er opmærksomme på og arbejder meget hårdt på at løse så hurtigt som muligt." + "...desværre ville det (udskiftning af routeren) ikke løse problemet. Dette er en intern fejl, som vi arbejder hårdt på at løse så hurtigt som muligt.".
Så håber det snart bliver løst...suk
Jeg har i dag chattet med deres support og de skriver i en besked: "Dette er et problem, som vi er opmærksomme på og arbejder meget hårdt på at løse så hurtigt som muligt." + "...desværre ville det (udskiftning af routeren) ikke løse problemet. Dette er en intern fejl, som vi arbejder hårdt på at løse så hurtigt som muligt.".
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Fedt, at du fik repsons! Så er der jo ikke andet for end at vente på at de får løst problemet internt. Tak!apian skrev: tirs 9. jul 2024 11:26 Jeg har haft samme problem i 3-4 uger nu. Har også youSee bredbånd. Apple Music virker fint gennem Sonos-appen, på 5G og på andre wifi-netværk, så fejlen må ligge hos youSee.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Hvad mener du med den kommentar?

Jeg er faktisk flyttet fra Spotify til Apple Music.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Er du generelt tilfreds med Apple Music - herunder udvalg, funktioner og lign.?
Jeg kan godt lide at der er lossless, modsat Spotify. Udvalget er tæt på det samme, oplever jeg.
Søgefunktionen, recommendations og playlister er generelt dårligere stadigvæk. Interfacet er pænere end fx Spotify, men ikke 100% i kassen med en del småbugs.
For mig handler det om - udover lydkvaliteten - at Apple betaler lidt mere til kunstnerne og jeg kan få Apple Music som en del af min iCloud+ til mig selv og hele famiien.
Jeg gik iTunes (køb) > Spotify (gratis) > Tidal (betalt) > Spotify (betalt) > Apple Music (betalt)
CD'er køber jeg sideløbende, omend ikke så mange nu om dage.
Søgefunktionen, recommendations og playlister er generelt dårligere stadigvæk. Interfacet er pænere end fx Spotify, men ikke 100% i kassen med en del småbugs.
For mig handler det om - udover lydkvaliteten - at Apple betaler lidt mere til kunstnerne og jeg kan få Apple Music som en del af min iCloud+ til mig selv og hele famiien.
Jeg gik iTunes (køb) > Spotify (gratis) > Tidal (betalt) > Spotify (betalt) > Apple Music (betalt)
Jo da, og jeg fortælle alle de klamme Spotify brugere at det er dårlig stil at elske musikken men hade musikerne på den måde hvis de bruger Spotify. (Med et glimt i øjet)
Hver sin platform har deres lille fordele, men for mig som tidligere iTunes bruger blev det bare et naturligt skifte til Apple Music. Lydkvaliteten er i top og jeg mangler intet derude. Deres playlister er blevet bedre de sidste par år, men slet ikke i niveau med Spotifyforenklammo.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 16 år med ørene i Lydmaskinen -
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Ja, Apple Music kunne sagtens blive bedre på flere punkter - herunder anbefalinger af lignende numre, albums og playlister (ud fra tidligere søgninger). Generelt er jeg tilfreds med interfacet og de tilgængelige funktioner, og som du selv er inde på, - så betaler Apple mere til os artister/kunstnere. (Jeg mener at det ca. er dobbelt så meget!?)Holger skrev: tirs 9. jul 2024 16:08 Jeg kan godt lide at der er lossless, modsat Spotify. Udvalget er tæt på det samme, oplever jeg.
En af de primære grunde til at jeg selv bruger Apple Music, er fordi jeg har iCloud+ (5 brugere), og har derved adgang til Apple Music, Apple TV+, iCloud Drive (250GB), og Arcade (sidstnævnte bruger jeg næsten aldrig). Det betaler jeg kr. 239,- pr. mdr.
Yes, det er en god deal.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Det “eneste” minus med Apple Music er, at det er pokkers svært at komme på playlister! (Jeg er pt. featuring på 53-54 Spotify playlister - hvilket er ok på under et par måneder)
Tror de er understaffed på den front, virker som om de ikke har forstået pointen med og magten i at kuratere playlister.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Jeg mener at have hørt, at Apple er ret strikse med deres playlister - og hvem der får lov at medvirke på dem. På Spotify tillader de alle mulige kuratorer, at lave playlister til deres mange lyttere. Det er ikke just let at komme på sådanne Spotify lister, - da du naturligvis skal have noget der fænger den pågældende kurator.Holger skrev: ons 10. jul 2024 16:37 Tror de er understaffed på den front, virker som om de ikke har forstået pointen med og magten i at kuratere playlister.
Jeg har nok været lidt heldig at ramme de rigtige kuratorer, som håndterer playlister og radiostationer rundt omkring i verden. 3 af mine 4 første singler har fået en vanvittig god modtagelse, og jeg er ret sikker på den 5. single "All Night Long" (som har release på fredag den 12/7) også kommer på en del playlister, samt får nogle airplays på de radiostationer jeg allerede har forbindelse til.
-
- Medlem
- Sted: København
Det virker stadig ikke hos mig. Alle mine iOS enheder fejler ved afspilning på wifi. Min Android telefon med Apple Music spiller fint.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
Det forlyder sig, at YouSee ikke får løst problemet før efter 1/8! Under al kritik ….
Deres forklaring er følgende:
“ Det er noget der skal løses fra F Secure, det er Sence modulet der er skyld i det, ligesom det også er skyld i at der ikke kan høres DR Net Radio.”
Deres forklaring er følgende:
“ Det er noget der skal løses fra F Secure, det er Sence modulet der er skyld i det, ligesom det også er skyld i at der ikke kan høres DR Net Radio.”
Som jeg gættede på… omend ikke nødvendigvis selve firewallen men i hvert fald i samme sikkerhedsmodul.Holger skrev: tors 20. jun 2024 18:46 Eneste ligefremme forklaring er firewallen, dvs. firewallen blockerer fx for en bestemt port eller IP(er).
Der er et kæmpe clue i at mobilnetværk virker og Wi-Fi ikke gør, da det peger på fx firewall/router eller DNS.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
JaHolger skrev: fre 19. jul 2024 16:23 Som jeg gættede på… omend ikke nødvendigvis selve firewallen men i hvert fald i samme sikkerhedsmodul.
Der er så mange variabler... privat wi-fi (spoofed MAC adresse) på dine iOS enheder [har du prøvet at slå det fra?], lidt anderledes protokol, osv.