Lidt update fra mig ...

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Lidt update fra mig ...

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg lægger lige alt misundelse, jantelov, og alt andet negativt til side, - og laver en lille status på mit musik. Jeg ved, at der er flere af jer der følger spændt med på sidelinjen, - og jer vil jeg gerne takke rigtig meget! ❤️

Min musik har altid været et hobbyprojekt for mig, selvom jeg tidligere har været begavet med 3 kontrakter hos danske labels, og jeg har oplevet så meget med mange kendte danske - og udenlandske artister, at det i sig selv kunne være nok - men mine fødder er stadig helt nede på jorden! :)

Jeg har jo gang i nyt musik for tiden - som egentlig ikke er den vilde "nye originale lyd", men alligevel har rigtig mange taget min musik til sig, og liked den. Det tager jeg som et stort kompliment. 🙏🏼 Det at lave musik handler for mig primært om, at kunne skabe noget jeg selv synes er fedt - og når så andre har samme følelse, så er man nået langt! 😁

Jeg vil ikke sidde her og prale eller lignende, - men jeg har på kort tid sagt nej tak til 3 internationale kontrakter med labels (jeg fornemmer et par "facepalm's"), men jeg vil SELV! Om der kommer noget godt ud af det, må tiden vise. Men, jeg "been there - done that" med labels, og jeg føler, at det at stå på egne ben, bestemme selv, tage de nederlag der kommer, nyde succesen - det er mit - det er MIG! 💪🏼

Lige nu gør jeg noget de fleste andre artister og labels vil ryste på hovedet af, - jeg udgiver den ene single efter den anden (på kort tid). Men, sjovt nok - så modtager jeg rigtig mange mails og beskeder fra folk på radiostationer, folk som håndterer internationale playlister, labels, osv worldwide, som fortæller mig hvor fedt det er det jeg laver, og de gerne vil være med på rejsen. Har man brug for mere skulderklap end det?? 👍🏼

Jeg er fløjtende ligeglad med status og penge, for mig er det at lave musik noget fantastisk og givende. Jeg respekterer på det dybeste dem der lever af musikken, men for mig er det at lave musik noget der skaber en dejlig indre ro i mit hoved, noget der giver sådan et kick, og noget som andre kan nyde godt af.

(PS! Tak til Holger, fordi han er så pisse-god, og fordi han rykker så hurtig på at give min musik noget "fløde"!!!)

AMEN! 🙏🏼❤️

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Giv den gas, gør det på din måde...

Jeg har i et godt stykke tid fulgt dine udgivelser på Spotify (og her) - selvom det slet slet ikke er min genre...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

AnotherDan skrev: man 1. jul 2024 21:18 Giv den gas, gør det på din måde...

Jeg har i et godt stykke tid fulgt dine udgivelser på Spotify (og her) - selvom det slet slet ikke er min genre...
Bare det, at du har "fulgt med" på sidelinjen, - er for mig et kompliment. Tak! :thumbup:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Rosenfeldt skrev: man 1. jul 2024 21:04Lige nu gør jeg noget de fleste andre artister og labels vil ryste på hovedet af, - jeg udgiver den ene single efter den anden (på kort tid).
Fedt. Musik er et håndværk, og håndværk skal holdes ved lige – ellers kommer man ud af træning. Hvis nogen synes du har for meget fart på, så rul vinduet op så du ikke kan høre dem, træd på speederen, og giv den mere gas!

(Not kidding.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Joachip skrev: man 1. jul 2024 22:03 Fedt. Musik er et håndværk, og håndværk skal holdes ved lige – ellers kommer man ud af træning. Hvis nogen synes du har for meget fart på, så rul vinduet op så du ikke kan høre dem, træd på speederen, og giv den mere gas!

(Not kidding.)
Fed kommentar, Joachip ... haha! :thumbup: Jeg sætter gearet i "R" for "Race" om sparker speederen gennem bunden på bilen ... tak! 🤘🏼

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Godt skrevet og en god indgangsvinkel til musik/kreativitet. Udgangspunktet må være at lave noget man selv kan lide og når andre hopper med på pinden er det jo bare fjong.
Tror faktisk du er på min Spotify liste.
So keep it coming.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sequoia - Mac Mini M2 PRO - Dolby Atmos

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

And more, much more than this, I did it myyyyyyyyyyyyy way!

Det er jo det bedste uanset udfald. Er vi autentiske eller bare vilkårlige wannabees? Er musikken vores? Just go.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

danstanley skrev: tirs 2. jul 2024 07:23 Godt skrevet og en god indgangsvinkel til musik/kreativitet. Udgangspunktet må være at lave noget man selv kan lide og når andre hopper med på pinden er det jo bare fjong.
Tror faktisk du er på min Spotify liste.
So keep it coming.
Tak!! 🙏🏼😁

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Gothi skrev: tirs 2. jul 2024 12:05 And more, much more than this, I did it myyyyyyyyyyyyy way!

Det er jo det bedste uanset udfald. Er vi autentiske eller bare vilkårlige wannabees? Er musikken vores? Just go.
Præcis! 💪🏼😁

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

JA Giv det mer fløde & sovs :D
hvilke labels arbejder du for

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

FlowBite skrev: tors 4. jul 2024 03:02 JA Giv det mer fløde & sovs :D
Mig selv (Rosenfeldt Music) 🤠

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Super posetivt at høre, glæder mig på dine vegne, og sejt at du styrer showet selv, uanset "prisen",.. :thumbup:

I sidste ende bliver belønningen, på de parametre der betyder noget, sikkert alligevel højere,..

Samt man kan holde sig selv ud når man en dag kikker tilbage ,.. og alt det der
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

DUBTEMPLE skrev: søn 14. jul 2024 18:47 Super posetivt at høre, glæder mig på dine vegne, og sejt at du styrer showet selv, uanset "prisen",.. :thumbup:

I sidste ende bliver belønningen, på de parametre der betyder noget, sikkert alligevel højere,..

Samt man kan holde sig selv ud når man en dag kikker tilbage ,.. og alt det der
Tak Dub! :thumbup:

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

Rosenfeldt skrev: tors 4. jul 2024 10:21
FlowBite skrev: tors 4. jul 2024 03:02 JA Giv det mer fløde & sovs :D
Mig selv (Rosenfeldt Music) 🤠
Okay blæret nok . Hvordan kom du igang med det. Altså ang. Kontakter. Havde du en agent eller lignende. 8-)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

FlowBite skrev: lør 24. aug 2024 01:46 ... Hvordan kom du igang med det. Altså ang. Kontakter. Havde du en agent eller lignende. 8-)
Jeg har (som de fleste andre musikere, producere osv.) et arbejde ved siden af musikken, og så kører Rosenfeldt Music som en B-indkomst. Jeg har ingen agent - endnu. :)

Til at udgive musikken på de fleste streamingtjenester benytter jeg Tunecore (https://www.tunecore.com). Dem har jeg nogle gode erfaringer med - indtil videre. Her sørger de for at min musik bliver koblet op på f.eks Apple Music, Spotify, YouTube Music, Amazon og mange flere. Jeg bruger dem også til at udgive min musik på Beatport, da jeg ved at bl.a DJs henter musikken der.

Da jeg efterhånden har været i musikbranchen en del år, så har jeg af den vej skabt mange gode kontakter i og uden for branchen - som selvfølgelig er en stor hjælp i forhold til at blive lyttet til.

Udover hvad jeg kan skabe af promotion i netværket, og på de social medier som Facebook, Instagram, TikTok og LinkedIn, så bruger jeg promotion-service som Groover (https://groover.co/en/). Via Groover har jeg fået mine 5 første singler på mere end 110 playlister (alene på Spotify), og en del radiostationer rundt omkring i verden. Det er desværre ikke gratis, og jeg vil tro at mine 5 kampagner har kostet kr. 1.500,- pr. kampagne (altså godt kr. 7.500,- samlet).

Sidst, men ikke mindst, så bruger jeg RIGTIG mange timer på at sende (mail) pressemeddelelser ud i ind- og udland til radiostationer, DJs, andre musicproducere, relevante kuratorer + det netværk af kuratorer jeg har skabt gennem Groover (hvilket efterhånden er et par hundrede stykker).

Det vigtigste er, at holde hovedet koldt - og ikke tro at musikken kommer til at blive streamet millioner af gange overnight. Mange numre kan tage et år om at nå ud til dem der netop lytter til din slags musik / genrer. Man kan selvfølgelig være heldig at lave et hit, og så kan man opleve "sneboldeffekten" - men for de fleste numre tager det tid og mange penge til promotion for at blive hørt af mange.

Ovenstående er blot min vinkel - der er sikkert mange andre gode bud på hvordan man kommer i gang med at promote musikken!? :thumbup:

Nyt svar