zplane PEEL STEMS - kunne være interessant til lyddesign

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

zplane PEEL STEMS - kunne være interessant til lyddesign

Indlæg af Christoffer I. N. »

4 track stem separation mulig direkte som plugin.
Stagecraft har vist lavet noget lignende, nu jeg tænker mig om. Mener deres var baseret på Deezer Spleeter algoen, dvs. samme(?!?!?!?!?!.........) som første generation af music rebalance i RX.

OK, så min idé er relativt eksperimental og garanteret ganske hit & miss.
Trommer, bas, vokal, "andet".
Fodder den med noget kreativt lyddesign, og få den til at fjerne alt andet end trommer. Virker det? Aner det ikke.
https://www.pluginboutique.com/product/ ... EEL-STEMS-

Som med det meste andet remix/stem separation, der får man nok mest vellyd ud af bare at justere levels en smule/en del, istedet for decideret mute.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lynhurtigopfølgning:
Stagecraft Simple Stems, i version 2 med opdateret split algo, så nok noget andet end den i AI-verdenen oldnordiske Deezer Spleeter algo:
https://www.stagecraftsoftware.com/prod ... mplestems/
Sjovt nok de samme 4 stems denne kan registrere. Men fedt, så kan man jo teste op mod hinanden.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Der er mange forskellige udgaver af de der splittere efterhånden, men de fleste nyere af dem bygger på samme machine learning teknologier, og kræver et stort datasæt af indlært data. De bedste af dem er ret tunge at drive. Ingen af dem er perfekte, men man kan godt høre forskel på de bedste og de knap-så-gode af dem. Og i modsætning til meget andet AI-halløj, så kan man hoste dem selv, så man slipper for overvågning og subscription betaling.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar