UAD ,.. det rabler nu ,.. Octa PCIe til 3300 kr

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Re: UAD ,.. det rabler nu ,.. Octa PCIe til 3300 kr

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg tænker vi kan forvente nye produkter der stadig er UAD-2 men hvor de dropper Sharc-chipsne og går over til ARM-chips

Ved ikke om det er derfor eller det med lageret, jeg gætter osse

Da jeg købte min Apollo 8xp for 4-5 år siden, fik jeg en Satelite Octo med så jeg har 14 kerner. En Octo seperat var ellers ret dyr dengang.

Strymon har gjort det

"As with the recent Blue Sky update, the Big Sky MX features a new low-noise JFET preamp input, which delivers the signal to a brand new and uprated DSP chip – in this case it's a tri-core 800mHz 32-bit floating point processing ARM unit, which is more than double the horsepower of the old Big Sky's SHARC brain"

deres [UAD] plugins kræver mere og mere og de helt store bliver native men med tiden kunne de jo osse blive smidt over på DSP så man eks. kan køre Sound City osv i realtime, eks. som en seperat enhed a la Satelite, hvis det kan lade sig gøre

Sidder man med en Sharc-maskine, vil det være for få plugins, man kan smide ind. BX'eren er osse forholdsvis stor.

fremtids GASGASGAS
Senest rettet af Morten Bjørn fre 14. jun 2024 11:06, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Hmm. Hvis man overvejer at købe en Apollo X Quad, skal man måske lige afvente hvad der sker... med mindre de bare reducerer i porteføljen.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg tror ikke man går glip af så meget andet end zero latency medhør når vennerne er på besøg i hjemmestudiet

DSP bruger man (jeg ihvertfald) udelukkende til nær nul latency monitorlyd under indspilning.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg kan ikke se de billige priser længere på Thomann. Måske var det bare en fejl?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev: lør 15. jun 2024 13:57 Jeg kan ikke se de billige priser længere på Thomann. Måske var det bare en fejl?
Nej lageret er ryddet nu, og den er tilsyneladende helt ude af sortimentet,..

Har lige modtaget mit, og er glad for at jeg nåede det

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det var vist kun i den her tråd vi havde nylig snak om hvad der ville ske med Universal Audios DSP hardware.
Nu har de lanceret et Apollo lydkort med Dante:
https://www.uaudio.com/audio-interfaces ... -x16d.html

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg forstår ikke konceptet, forklar det til mig som om jeg var 49 år gammel

Kræver det en mixerpult

er det en nul-latency accelerator som vi talte om?

hvilke chips sidder der i, hexa står for 6 kerner, men hvilke, arm eller sharc ?

UAD havde et live rack for ikke så mange år siden som de nu har discontinued, hvad var der galt med den, ret kort levetid

https://www.uaudio.com/uad-accelerators ... -rack.html

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hexa må betyde 6X procceserings-juice jvf deres vanlige måde at måle på ,.. uanset om det så er arm eller sharc

Ellers gir beskrivelsen ingen mening eller referance for interesserede

Hvis dette er afløseren for ALT det gamle hardware så syntes jeg godt nok at kun HEX pr unit et meget lavt

De gamle OCTA PCIe kort sad direkte i bussen, og mange brugte 2-4 af disse for rå kraft X16-32 sharc

Nu skal man så have et højt antal af dette under-motoriserede rack skrammel siddende, og uanset om man har brug for alle de i/o

De burde være starte med at smide mindst 12-16 shacs i pr unit ,.. men måske det kommer senere ?
/Dub

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem

Indlæg af Morten Bjørn »

Kan se på Thomann det er Sharc x 6 med nær nul latency

Det har jeg osse i min x8p, der er ikke rigtig noget kæmpe opgradering over det

Arm chips ville give noget mere processorkraft

Prisen er omkring 24.000 og det er ikke så vild en pris i nutidspenge, gav nogenlunde det samme for 4-5 år siden - dog kan det vist ikke sammenlignes da der skal noget outboard gear til eller andet uad hardware - tror jeg nok, forstår som sagt ikke helt konceptet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dyrt i min verden :-) og sådanne rackunits er studie-grej man bruger stationært hvor der alligevel er en computer

Har lige købt et nyt OCTA PCIe kort til 3300 kr, gav 2500 kr for Raydat, begge solidt i bussen, og ikke hængende i en ledning :-)

3 x ADA8000 for ca 1800 kr for 24 ind 24 ud ,... med et dynamik stort nok til ikke at være flaskehals ved alm IRL mic-tracking

Samlet 7600 kr :-)

Er det så til gengæld ultra high-end snake-oiled convertere der er tale om her i deres nye 24.000 kr "flagskib" her ?

Det gider de vist ikke skrive om, men manualen der kan downlades nævner tal på 129 og 133 dB ,.. uvist præcist hvordan

Reele tal ligge normalt i området omkring 115-120 dB ved de bedste convertere hvis man måler dem realistisk

God stil altid at nævne specifikt hvilken converter-chip der er brugt ,.. så man kan bedømme hvor "pseudo" tallene er

Virker som om der kun reelt er 2 i/o ,... og de andre bare er potentielle kanaler hvis der købes yderligere dante-gøgl ?

Hvis der reelt havde været alle de nævnte i/o rent fysisk ville de vel være til stede på bagpladen som d-sub's for break-out ?

Såvidt jeg har forstået så har MAC-folket mistet PCIe porten fremadrettet ? dette måske motivationen til den ny type hardware ?

UADhar altid virket som som at man man havde hjertet, og tog hensyn til, MAC brugerne, med PC-folket i anden række
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 17. jul 2024 12:39, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

For ca. kr. 3.000 kan man til Mac få en extern PCI-boks med 16 pladser til psi express kort
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
metal
Medlem

Indlæg af metal »

bluefonia skrev: ons 17. jul 2024 12:34 For ca. kr. 3.000 kan man til Mac få en extern PCI-boks med 16 pladser til psi express kort
Interessant. Har du et link til den?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

prøv at google extren ppi boks.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
metal
Medlem

Indlæg af metal »

bluefonia skrev: ons 17. jul 2024 22:48 prøv at google extren ppi boks.
Done that.
Har også oprettet en post her i forummet for at høre hvad folk kunne anbefale…
viewtopic.php?t=86099

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator

Indlæg af bluefonia »

Har ikke personlig erfaring med den slags produkter:

https://www.proshop.dk/Dockingstation/S ... DP/2688828

Også OWC er et meget anerkendt mærke ud i den slags ting - diverse DK webshops som ProShop, AvExperten m. fl. forhandler nogle af deres produkter.

Nyt svar