Som nogle af jer ved, så er PSP Audioware ikke nye på markedet, de har faktisk været på markedet længe og jeg ved at der er spredte tråde fra år tilbage her på forum. Jeg syntes vi skal samle dem her så de ligger det samme sted, men det er op til Admin. J
Jeg har været på jagt efter nye Plugins her i 2024 som de fleste nok ved og PSP er blandt dem der har min opmærksomhed. Senest er det deres Vintagewarmer 2 der har min opmærksomhed. Jeg ved at de folk der står bag PSP Audioware er nogle dygtige og seriøse mennesker der absolut ved hvad det er de laver. Det kan man høre hvis man bruger deres produkter. De er klart værd at støtte.
Vintagewarmer 2 er værd at fremhæve for følgende egenskaber der er misbrugt i meget markedsføring, for den lyder som meget af det analoge udstyr jeg tidligere har brugt en del af, det er ikke bare noget jeg siger, det passer. Vintagevarmer har en tendens til at gøre dine Mix lidt større, mere åbne, varmere og uden at smadre lyden. Den giver en masse saturation og du kan presse den hårdt uden at den lyder dårligt. Faktisk så giver det netop den lækre lyd som jeg forbinder med analog udstyr.
Vintagewarmer kan både soft-knee compression og brick wall limiting hvilket gør den velegnet til både mix og mastering. på deres hjemmeside skriver de at :
Careful attention has been paid to PSP VintageWarmer's overload characteristics with the algorithm being capable of generating saturation effects typical of analog tape recorders. PSP VintageWarmer also incorporates professional VU and PPM metering together with accurate overload indicators thereby ensuring professional quality results.
Det er ikke noget de bilder os ind, det det vil jeg sige, det er ret godt beskrevet og derfor ryger den også ind på min egen favoritliste til der hvor netop dette ønskes.Jeg elsker den her Compressor og det er et must have for alle der arbejder med akustiske instrumenter.
Hvis du har tid, så se videoen her nedenfor, Dom forklarer helt fint hvorfor den her compressor bare er for fed, men en af de egenskaber PSP har bygget ind i denne compressor/Limiter er Tape saturation og muligheden for at justerer indstillingerne for multiband funktionerne hvor du kan sætte releace for Low - Mid - High og ikke nok med det, du kan også bestemme mængden af saturation for Low - Mid - High. Compressoren kan anvendes i single eller multiband mode og den har som jeg forstår det 2x oversampling når du aktiverer Fat mode.
VintageWarmer kommer i 3 udgaver når du køber dette plugin:
PSP MicroWarmer: Providing the same sound quality as it's siblings, but with a simplified single-band interface and low latency performance optimized for use on individual tracks.
PSP VintageWarmer (LE): A direct descendant of the original PSP VintageWarmer, with its all strengths such as low resource usage and latency.
PSP VintageWarmer2: Which includes our acclaimed FAT double sampling mode for even more accurate analog sounding processing.
Du kan finde Vintagewarmer 2 her og du kan hente en 30 dage demo
https://www.pspaudioware.com/products/p ... agewarmer2
PSP Audioware tråden - Ny PSP Flare Compressor
PSP Audioware tråden - Ny PSP Flare Compressor
Senest rettet af stralner fre 7. jun 2024 20:18, rettet i alt 3 gange.
Cubase 14 pro
Næste skud på stammen fra PSP Audioware i mit arsenal er deres StereoController 2, jeg var lidt sådan ja alle har en så selvfølgelig har DSP også deres version, men lad os så bare sige at jeg bedre kan lide denne end andre!
De skriver selv:
PSP stereoController2 is designed to control, adjust, and rescue incorrectly recorded dual channel stereo tracks, or process them for specialized applications or cool sonic tricks.
PSP stereoController2 can be used in various situations:
unbalanced stereo image due to level difference between channels, e.g. in dual microphone stereo recordings
slight time alignment shift between channels
a track’s stereo image is too narrow or too wide for the mix
when the center instrument seems to be shifted to one side
virtually emulating an instrument’s location in the soundfield via combined level and delay panning
one or both channels have reversed polarity, or the channels are swapped
decoding a Mid-Side (M-S) encoded track into L/R stereo
reducing the stereo width of low frequencies, or making them mono, for proper speaker or subwoofer replay or for reliably cutting vinyl
widening stereo width of high frequencies for more ‘airy’ harmonics and spaciousness
fine adjustment of stereo imaging during the mastering process
Så der er masser af anvendelsesmuligheder, det jeg ofte bruger disse Stereo tools til er blandt andet til at skabe en effekt af et instrument der bliver bredere og mere fyldig i bestemte stemningsfyldte elementer af et mix. Så selvom dette plugin selvfølgelig kan bruges til at give mere stereo with generelt, eller mono for den sags skyld, så kan det også bruges til at skabe nogle yderst stemningsfyldte overgange eller andet i dit mix. Det kunne også være en IFX effekt.
Jeg kommer til at bruge dette plugin en del mere i fremtiden for der ligger nogle muligheder og gemmer sig, især når vi taler Musik med video og jeg vil klart anbefale denne til alle der har et behov for et redskab som dette.
Du kan læse mere om StereoController 2 herunder:
https://www.pspaudioware.com/products/p ... ontroller2
De skriver selv:
PSP stereoController2 is designed to control, adjust, and rescue incorrectly recorded dual channel stereo tracks, or process them for specialized applications or cool sonic tricks.
PSP stereoController2 can be used in various situations:
unbalanced stereo image due to level difference between channels, e.g. in dual microphone stereo recordings
slight time alignment shift between channels
a track’s stereo image is too narrow or too wide for the mix
when the center instrument seems to be shifted to one side
virtually emulating an instrument’s location in the soundfield via combined level and delay panning
one or both channels have reversed polarity, or the channels are swapped
decoding a Mid-Side (M-S) encoded track into L/R stereo
reducing the stereo width of low frequencies, or making them mono, for proper speaker or subwoofer replay or for reliably cutting vinyl
widening stereo width of high frequencies for more ‘airy’ harmonics and spaciousness
fine adjustment of stereo imaging during the mastering process
Så der er masser af anvendelsesmuligheder, det jeg ofte bruger disse Stereo tools til er blandt andet til at skabe en effekt af et instrument der bliver bredere og mere fyldig i bestemte stemningsfyldte elementer af et mix. Så selvom dette plugin selvfølgelig kan bruges til at give mere stereo with generelt, eller mono for den sags skyld, så kan det også bruges til at skabe nogle yderst stemningsfyldte overgange eller andet i dit mix. Det kunne også være en IFX effekt.
Jeg kommer til at bruge dette plugin en del mere i fremtiden for der ligger nogle muligheder og gemmer sig, især når vi taler Musik med video og jeg vil klart anbefale denne til alle der har et behov for et redskab som dette.
Du kan læse mere om StereoController 2 herunder:
https://www.pspaudioware.com/products/p ... ontroller2
Cubase 14 pro
Ja, så fik jeg selv testet denne NYHED og som angiveligt ikke er set før. Jeg ved Christoffer fik Holger i en anden tråd som også omhandler Flare Compressor op af stolen. Lad os se hvad PSP selv siger om denne nyhed:
PSP Flare
A NEW KIND OF PSYCHO-ACOUSTIC COMPRESSOR
PSP Flare (originally PSP Flow*) is a new kind of psycho-acoustic compressor that provides exceptional volume consistency without the usual audible side effects associated with heavy compression. Developed with insights from post-production engineer Paolo Pasquariello PSP Flare uses a psychoacoustic approach inspired by advanced post-production techniques to subtly maintain track level consistency. This ensures that your audio remains naturally dynamic without the perceptible effects of compression. While it was specifically designed for film and TV/video post-production, its unique behavior can deliver excellent results in almost any application, and is excellent at leveling elements in a dense mix.
Citat slut.
I mine test og jeg understreger i mine test så lever denne compressor helt op til det den lover og nej jeg tror ikke der er en compressor der gør det samme på markedet. Så allerede nu vil jeg påstår at dette faktisk er et værktøj vi ikke allerede har haft til rådighed før nu. Den gør nøjagtig det de siger den kan og det er at leverer en konsistent volumen uden at bringe Artefact´s og en fornemmelse af hård compression der smadre lyden. På en eller anden både, brugt rigtig så fornemmer man ikke at den er der, men gør det den skal. Jeg vil bruge andre værktøjer til at bringe karakter til lyden men til det tunge arbejde er den simpelthen glimrende og ER en ny tilgang til compression af audio som vi ikke har set før, mig bekendt.
Compressoren er delt nydeligt op i sektioner af Timing, Compres, Meter, levels og Limit og den har alle efterspurgte muligheder som autogain, lookahead, sc og sc link. GUI er frisk og behageligt for selv svage øjne og det er faktisk pænt at se på syntes jeg. Det er dog smag og behag hvordan et GUI behager brugeren.
PSP lever igen op til deres gode ry som leverandør af Audio tool og skuffer ikke. Prisen er i skrivende stund 99 dollars på deres hjemside og de tilbyder en 30 dages demo, så der er rig mulighed for at se om produktet er noget for dig.
https://www.pspaudioware.com/products/psp-flare
Features:
PSP Flare
A NEW KIND OF PSYCHO-ACOUSTIC COMPRESSOR
PSP Flare (originally PSP Flow*) is a new kind of psycho-acoustic compressor that provides exceptional volume consistency without the usual audible side effects associated with heavy compression. Developed with insights from post-production engineer Paolo Pasquariello PSP Flare uses a psychoacoustic approach inspired by advanced post-production techniques to subtly maintain track level consistency. This ensures that your audio remains naturally dynamic without the perceptible effects of compression. While it was specifically designed for film and TV/video post-production, its unique behavior can deliver excellent results in almost any application, and is excellent at leveling elements in a dense mix.
Citat slut.
I mine test og jeg understreger i mine test så lever denne compressor helt op til det den lover og nej jeg tror ikke der er en compressor der gør det samme på markedet. Så allerede nu vil jeg påstår at dette faktisk er et værktøj vi ikke allerede har haft til rådighed før nu. Den gør nøjagtig det de siger den kan og det er at leverer en konsistent volumen uden at bringe Artefact´s og en fornemmelse af hård compression der smadre lyden. På en eller anden både, brugt rigtig så fornemmer man ikke at den er der, men gør det den skal. Jeg vil bruge andre værktøjer til at bringe karakter til lyden men til det tunge arbejde er den simpelthen glimrende og ER en ny tilgang til compression af audio som vi ikke har set før, mig bekendt.
Compressoren er delt nydeligt op i sektioner af Timing, Compres, Meter, levels og Limit og den har alle efterspurgte muligheder som autogain, lookahead, sc og sc link. GUI er frisk og behageligt for selv svage øjne og det er faktisk pænt at se på syntes jeg. Det er dog smag og behag hvordan et GUI behager brugeren.
PSP lever igen op til deres gode ry som leverandør af Audio tool og skuffer ikke. Prisen er i skrivende stund 99 dollars på deres hjemside og de tilbyder en 30 dages demo, så der er rig mulighed for at se om produktet er noget for dig.
https://www.pspaudioware.com/products/psp-flare
Features:
- Single-band unique probability compression algorithm.
Wide compression knee.
Peak or RMS level detector.
Optional automatic release readjustment.
Wide range of threshold and ratio settings.
Preamp section modeling on input.
Lookahead for reduction of transients through the compressor.
Smooth control of the side chain high pass filter and link.
Optional automatic makeup gain.
Dry/Compressed Mix control.
Output brick wall limiter with adjustable ceiling level and release time.
64-bit double precision floating point math for ultra-low cumulative errors in the filters and proper filter characteristics across the entire frequency spectrum.
- Single-band unique probability compression algorithm.
Cubase 14 pro
Husk at deltage i konkurrencen om at vinde den nye PSP Flare Compressor
du kan deltage her:
viewtopic.php?t=86220

viewtopic.php?t=86220
Cubase 14 pro