R.I.P. Alex Riel

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er eddermame noget af en gigant, der er gået videre. Her er blot ét legendarisk track:

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

TrommeKunstner med stort K

Fedt track

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gudsbenådet tallent, helt sikkert,..

Jeg var heldig at opleve Savage Rose ,.. stadig nogenlunde intakte omkring år 2000 i Den Grå Hal ,.. kæmpe oplevelse

Hader den politiske side, idealet er vist nok en eller anden form for frelst kommunisme,

Men hele holdet er/var ubestritte kunstnere, der tager jeg hatten af,..

Alex Riel lader til at have været ham med med begge ben på jorden ,.. lidt ala Charlie Watts måske :-)

Politiken skrev sidste år om Alex Riel:

Han har spillet med ALLE legenderne, men har ikke fået nok i en alder af 82 år:

For 82-årige Alex Riel elsker at lege. I en velvoksen alder er Alex Riel stadig en velspillende trommeslager, måske fordi han modsat mange af sine kolleger altid har forsaget alkohol og stoffer og lever i et kreativt ægteskab med sin forfatter-hustru – på hver sin adresse. I dette interview fortæller Alex Riel blandt andet, at han trods sine 82 år ikke gider at tænke på døden. Men, som han siger, »jeg kan meget godt lide Gud«.
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Savage Rose var jo bare én lille bid af hans musikerskab. Jeg vil også med glæde huske de år, han spillede i Sebastians band. Men for det store flertal af dem der kendte ham, vil han nok primært stå tilbage som en af vores bedste jazztrommeslagere.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev: tirs 11. jun 2024 11:59 Savage Rose var jo bare én lille bid af hans musikerskab. Jeg vil også med glæde huske de år, han spillede i Sebastians band. Men for det store flertal af dem der kendte ham, vil han nok primært stå tilbage som en af vores bedste jazztrommeslagere.
Ja, klart,.. påstår ikke andet 🙂

Han beskrives normalt som "jazz-trommeslager"

Bare min oplevelse der begrænser sig :lol:

(og måske burde jeg lytte til noget mere med ham)
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Der var et rigtig fint interview om ham med Stefan Pasborg i P1 Morgen.

2:16:37 inde.
https://www.dr.dk/lyd/p1/p1-morgen/p1-m ... 1802433242
--
Robert

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Et stort tab på den danske Jazz-himmel. Jeg tror jeg har hørt Riel live mindst 50 gange igennem mit snart lange liv som jazzfan. En stor musiker og et sympatisk menneske der vil blive savnet.

Nyt svar