Logic Pro 11 er afsløret
Re: Logic Pro 11 er afsløret
Udover de 3 nye players - som til gengæld ser spændende ud, hvis man er til den slags - og måske lige Chromaglow, så er der ikke meget at falde i svime over. Kunne meget vel have været en 10.9 update. Men - stadig gratis, så....
EDIT: Den der Upright bass er f..... god. Jeg har AmpleSound og EZBass uprights, men den her slår dem begge.
EDIT: Den der Upright bass er f..... god. Jeg har AmpleSound og EZBass uprights, men den her slår dem begge.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73
- AnotherDan
- Forum Donator
- Sted: Søborg
De nye features virker som lavet til en som mig... Glæder mig til at dykke ned i det...
A fancy tagline goes here...
#FreeHippo
#FreeHippo
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Sted: Hørsholm
... det der ChromaGlow plugin er ikke uden evner. Smed det lige på en vokal med Modern Tube, Clean, og lidt justeringer - det virker ret ok!
Jeg prøvede også ChromaGlow på min master-kæde, og med "Modern Tube, Colorful, lidt justeringer, og kun 5% på Drive = ekstra luft og varme på mixet.
(Tænker også, at jeg kommer til at benytte det her plugin på bl.a trommer, bas og lign.)
Jeg prøvede også ChromaGlow på min master-kæde, og med "Modern Tube, Colorful, lidt justeringer, og kun 5% på Drive = ekstra luft og varme på mixet.
(Tænker også, at jeg kommer til at benytte det her plugin på bl.a trommer, bas og lign.)
- danstanley
- Medlem
- Sted: Frederikshavn
Kombinationen imellem sessionplayers i Logic og så Scaler 2, hvor chordsprogressions medmere laves vha. Scaler og Logic så laver bass, drums, melody baseret på dette er nu meget brugbar....tror jeg. Den kan ihvertifælde hjælpe en på vej.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sequoia - Mac Mini M2 PRO - Dolby Atmos
-
- Medlem
- Sted: Copenhagen
Det driller ret meget for mig nu
den vil ikke acceptere enkelte uad plugins, så nogle projekter kan jeg ikke arbejde i og det er meget lang tid om at starte og når igang så hakker og popper det
alt er opdateret, har genstartet
har osse prøvet i rosetta mode
jeg ved jeg kommer til at sidde og rode i alt muligt og måske løse problemet og gøre det værre, det var ikke det jeg skulle bruge tid på nu, så nu hopper jeg over i Luna og laver nogle vokaler istedet
Jeg ved ikke om I andre er stødt ind i problemer?
den vil ikke acceptere enkelte uad plugins, så nogle projekter kan jeg ikke arbejde i og det er meget lang tid om at starte og når igang så hakker og popper det
alt er opdateret, har genstartet
har osse prøvet i rosetta mode
jeg ved jeg kommer til at sidde og rode i alt muligt og måske løse problemet og gøre det værre, det var ikke det jeg skulle bruge tid på nu, så nu hopper jeg over i Luna og laver nogle vokaler istedet
Jeg ved ikke om I andre er stødt ind i problemer?
Jeg har umiddelbart ingen problemer, men det skal siges, at jeg ikke har kørt ret meget med 11'eren. Har dog haft åbnet flere gamle projekter, som har kørt gnidningsfrit.
Du har vel lavet en backup af 10'eren inden du opdaterede til 11?. Så kan du jo bruge den i stedet for. I min optik er det lige lovlig vovet at opdatere uden backup - især når man står med en 0-version.
Du har vel lavet en backup af 10'eren inden du opdaterede til 11?. Så kan du jo bruge den i stedet for. I min optik er det lige lovlig vovet at opdatere uden backup - især når man står med en 0-version.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73
-
- Medlem
Nej jeg bruger den egentlig kun til vokaler pga redigerings workflow er bedre end Luna så jeg tog chancen og lavede ikke backup, nevermind
nu kører det ok i Rosetta men det tog godtnok lang tid at komme igang
Jeg mistænker osse noget halløj med den orange mikrofon oppe i højre hjørne og mismatch med Teams men nu skal der produceres i stedet, man vælger sine kampe
nu kører det ok i Rosetta men det tog godtnok lang tid at komme igang
Jeg mistænker osse noget halløj med den orange mikrofon oppe i højre hjørne og mismatch med Teams men nu skal der produceres i stedet, man vælger sine kampe
Jeg er lidt skuffet over at finde ud af at selv Logic 11 ikke kan bruge efficiency-kernerne.
Jeg skal til at have en ny mac (nu hvor man ikke kan lave en relevant Hackingtosh mere) og det er lidt vildt at se hvordan en M1 Pro stadig er best value for the money, og jeg skal op i en M2 Pro 12 core for at overgå en M1 Pro 10 core - udelukkende fordi Logic ikke kan benytte de efficiency cores.
Endnu altså ...
Nuvel, min nuværende maskine (Hackingtosh fra 2014-15) kan selv en Mac mini M1 8 core sagtens matche og jeg er ikke i kritisk regnekraftunderskud endnu, så det skal jo nok gå altsammen
men jeg vil jo gerne fremtidssikre så meget jeg nu kan, ligesom jeg gjorde dér for 10 år siden.
Jeg følger ikke så meget med mere, for så at arbejde dét mere. Er der nogen der har hørt noget om hvorvidt Apple har tanker i retning af at få optimeret Logic til også at kunne bruge efficiency cores?
Jeg skal til at have en ny mac (nu hvor man ikke kan lave en relevant Hackingtosh mere) og det er lidt vildt at se hvordan en M1 Pro stadig er best value for the money, og jeg skal op i en M2 Pro 12 core for at overgå en M1 Pro 10 core - udelukkende fordi Logic ikke kan benytte de efficiency cores.
Endnu altså ...
Nuvel, min nuværende maskine (Hackingtosh fra 2014-15) kan selv en Mac mini M1 8 core sagtens matche og jeg er ikke i kritisk regnekraftunderskud endnu, så det skal jo nok gå altsammen

Jeg følger ikke så meget med mere, for så at arbejde dét mere. Er der nogen der har hørt noget om hvorvidt Apple har tanker i retning af at få optimeret Logic til også at kunne bruge efficiency cores?
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."
Der synes at herske lidt forvirring - jeg blev ikke mega meget klogere, men:
https://www.logicprohelp.com/forums/top ... ent=888059
https://www.logicprohelp.com/forums/top ... ent=888059
Her er en fyr som har testet Cubase, Logic, Pro Tools, Reaper, Live og andre på de relevante modeller.
Her for 9 måneder siden:
Og her for en dag eller to siden vedr. Logic 11, netop for at se om Apple har opdateret koden i tråd med deres egen processorudvikling:
Logic og Pro Tools scorer værst i udnyttelse af efficiency cores og her som direkte konsekvens i performance (indtil han et sted tester FL Studio).
Men det MÅ jo komme for fa'en ...
PS: Jeg hører rygter om at ProTools nu understøtter efficiency cores, men jeg har ikke set eksempler på det.
Her for 9 måneder siden:
Og her for en dag eller to siden vedr. Logic 11, netop for at se om Apple har opdateret koden i tråd med deres egen processorudvikling:
Logic og Pro Tools scorer værst i udnyttelse af efficiency cores og her som direkte konsekvens i performance (indtil han et sted tester FL Studio).
Men det MÅ jo komme for fa'en ...
PS: Jeg hører rygter om at ProTools nu understøtter efficiency cores, men jeg har ikke set eksempler på det.
Så LPX udnytter EFC men ikke optimalt? Hvad sker der hvis man forcer antal cores i stedet for “Automatic”?
Jeg ved ikke med Logic 11, men da han testede Logic 10 sagde han sådan her 9 minutter inde:
Anyways, det er nu også mere for lige at pege på at performance ikke lige for nærværende forbedres med Logic 11 og man får ikke engang mere ud af det ved at opgradere sin M1 Pro/Max maskine til en M2 Pro med samme antal kerner, og det kan oven i købet blive værre med en opgradering til en M3 maskine. Så man skal ikke se skiftet til Logic 11 som et godt tidspunkt at opgradere sin maskine på også, eller tro at Logic 11 stiller nye krav som en nyere maskine vil levere bedre på.
Det ville være rart med en udmelding fra Apple om at optimering af koden i retning af udnyttelse af alle de annoncerede kerner er med i deres planer.
EDIT: Ligesom de heller ikke er specielt klare i mælet om at køber du en maskine med 256 GB SSD så er den halvt så hurtig til at skrive og læse som en maskine med 512 GB SSD fordi de 512 er 2 x 256 GB NAND chips i RAID 0 (hedder det vist) og 256 GB bare er 1 NAND chip. Jeg kender ikke til nogen i vores branche som kun kører med 256 GB systemdisk, men det kan da godt være der er nogen ...
Det ville være rart med en udmelding fra Apple om at optimering af koden i retning af udnyttelse af alle de annoncerede kerner er med i deres planer.
EDIT: Ligesom de heller ikke er specielt klare i mælet om at køber du en maskine med 256 GB SSD så er den halvt så hurtig til at skrive og læse som en maskine med 512 GB SSD fordi de 512 er 2 x 256 GB NAND chips i RAID 0 (hedder det vist) og 256 GB bare er 1 NAND chip. Jeg kender ikke til nogen i vores branche som kun kører med 256 GB systemdisk, men det kan da godt være der er nogen ...
- AnotherDan
- Forum Donator
- Sted: Søborg
Jeg syntes faktisk problemstillingen omkring SSD diskene er noget af det mest belastende ved Apple's hardware platform.
Jeg er selv delvist ramt af det ved en MacBookPro M2 der er min arbejds-maskine.. Man mærker det sjældent i praksis (hovedsageligt software udvikling) - men når jeg ser hvilken performance man har ladet ligge er det lidt belastende alligevel...
M1 maskiner arbejder med 128gb moduler, og M2 bruger 256gb moduler, og M1 har derfor bedre performance allerede ved 256gb.
Min er en 512gb og jeg har den halve performance af min kollega der har 1tb udgaven - som vist maxer SSD controlleren's performance ud. (man får ikke yderligere performance over 1tb).
Jeg er selv delvist ramt af det ved en MacBookPro M2 der er min arbejds-maskine.. Man mærker det sjældent i praksis (hovedsageligt software udvikling) - men når jeg ser hvilken performance man har ladet ligge er det lidt belastende alligevel...
M1 maskiner arbejder med 128gb moduler, og M2 bruger 256gb moduler, og M1 har derfor bedre performance allerede ved 256gb.
Min er en 512gb og jeg har den halve performance af min kollega der har 1tb udgaven - som vist maxer SSD controlleren's performance ud. (man får ikke yderligere performance over 1tb).
A fancy tagline goes here...
#FreeHippo
#FreeHippo
-
- Medlem
sagde han lige at der ikke er forskel på M1, M2 og M3 chip foreløbigt pga udnyttelsen?
nåhja det er jo det I nævner
Har en M1 med 16gb og er egentlig godt tilfreds
men har spekuleret lidt over, hvad jeg går glip af
jeg bliver hvor jeg er foreløbigt
nåhja det er jo det I nævner
Har en M1 med 16gb og er egentlig godt tilfreds
men har spekuleret lidt over, hvad jeg går glip af
jeg bliver hvor jeg er foreløbigt