Guru Meditations – Fragments

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Guru Meditations – Fragments

Indlæg af Joachip »

Så er jeg og en ven endelig blevet færdige med vores dub-techno album, og det burde udkomme i diverse online musikbutikker nu eller snart. Her er et par links. Din yndlings musikbutik burde også gerne have det her album.

Tidal | Spotify | YouTube | Amazon | Apple Music
Senest rettet af Joachip tirs 14. maj 2024 17:55, rettet i alt 1 gang.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

FEDT! Elsker det!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Uanset hvad stilen så er ,.. god og unik stemningsmusik :thumbup:

Minder mig ikke direkte om noget jeg har hørt før, selv om jeg tænker I sikkert godt kan lide Massive Attack og sligt :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

4/Ancient Patterns of Erosion er min favorit.
6/Silent Witnesses to the Turning of the Cosmic Wheel: Hvad er det I gør med hihatten? Lyder som noget ændring af grain size. Ret fedt!
Senere, ca. 3 min inde, kunne det lyde til at vi hele tiden har hørt lyden af hihatten igennem et delay, hvor feedback så skrues op.(?) Uddyb gerne hvis du vil. :)

Generelt "for meget" Dub og for lidt Techno over det til min smag, men nogle fede synths hist og her, og også helt generelt bare virkelig vellydende, virkelig god tyngde uden at det bliver bassorama brum. Og godt sammenhængende lydunivers numrene igennem.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Den skal da have et lyt, spændende og tillykke med udgivelsen herfra.

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - Bitwig 5 - macOS Sonoma 14.5 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Joachip skrev: søn 12. maj 2024 21:26 Så er jeg og en ven endelig blevet færdige med vores dub-techno album, og det burde udkomme i diverse online musikbutikker nu eller snart. Her er et par links. Din yndlings musikbutik burde også gerne have det her album.

Tidal | Spotify | YouTube | Amazon
Apple Music link, for de dovne, tak

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Holger skrev: man 13. maj 2024 12:48
Joachip skrev: søn 12. maj 2024 21:26 Så er jeg og en ven endelig blevet færdige med vores dub-techno album, og det burde udkomme i diverse online musikbutikker nu eller snart. Her er et par links. Din yndlings musikbutik burde også gerne have det her album.

Tidal | Spotify | YouTube | Amazon
Apple Music link, for de dovne, tak
https://music.apple.com/us/album/fragments/1746143692

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tillykke! Vild med jeres lyd 🙌

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator

Indlæg af Joachip »

Tak for de rosende ord.

Jeg har tilføjet Apple Music linket nu. Det var ikke dukket op da jeg skrev indlægget.

Christoffer: Det er faktisk noget så simpelt som et helt almindeligt kort delay med feedback på, og så justerer jeg delay tiden op og ned undervejs. Det var en idé Bjørn Svin viste mig på en gammel boss delay effekt han havde i sit studie for mange år siden, hvor han netop også havde smidt det på en hihat for at få lidt kaos.

Og ja, det er mere "dub" end techno, men sådan er genren i høj grad: Eksempel.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Joachip skrev: tirs 14. maj 2024 18:00 ...
Christoffer: Det er faktisk noget så simpelt som et helt almindeligt kort delay med feedback på, og så justerer jeg delay tiden op og ned undervejs. Det var en idé Bjørn Svin viste mig på en gammel boss delay effekt han havde i sit studie for mange år siden, hvor han netop også havde smidt det på en hihat for at få lidt kaos.
....
Fedt. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har ikke lyttet utra-detajeret på det hele ,.. det blir evt i bilen senere

Lige lidt tanker, som IKKE er en kritik, blot lidt ordkløvning :lol:

Ved ikke hvad jeg ville kalde stilen, ikke noget med dub, der syntes jeg rødder og islet fra roots-reggae skal værre lidt større

(skank, offbeat, 1-3 vægt, triol/shuffle feel, synkobe, og effekt-opsætning mere i traditionen, mange effekter gir ikke pr auto dub)

Men ved at det er meget populært at bruge ordet dub i forbindelse med techno, lige så snart det "blødes op", på forskellig vis,..

Hvad jeg præcis ville kalde det her, det er nok en blanding af mindst 3-4-5 forskellige ting, herunder nogen jeg ikke har ord for

Men et af ordene jeg nok ville bruge ville være "ambient", tror jeg,...

Ved heller ikke om ordet "techno" overhovedet ville være et af de 3-4-5 vigtigste til at beskrive numrene reelt :lol:

Når det udgives på forskellige platformer er man selvfølgelig nød til bare at anvende den mest egnede katagori
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator

Indlæg af Joachip »

DUBTEMPLE skrev: ons 15. maj 2024 10:09Ved ikke hvad jeg ville kalde stilen, ikke noget med dub, der syntes jeg rødder og islet fra roots-reggae skal værre lidt større
Hvad ville du kalde Rhythm & Sound's stil for? For whatever det hedder, så har det været den primære inspirationskilde.

Genrer er forvirrende, og chancen for at jeg bruger et forkert ord er næsten 100%.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Jeg er ret uenig med @DUBTEMPLE -for mig er det super præcist genre-beskrevet med Dub-techno, og det er en genre som har været mit hjerte nært siden jeg første gang faldt over Rythm & Sound for måske 15-18 år siden.

Jeg syntes i har lavet et fedt album, som er sit eget og styrer udenom de værste dubtech-klicheer. -for mig står "good things happen slowly" og "secrets of long days gone" stærkest. Elsker at der lige sniger sig en 303'er ind.

Hvis jeg skulle have nogen form for kritik, så syntes jeg i har skabt en album som står stærkt, men man kunne måske overveje om man skulle droppe de lidt klichefyldte jamaican-patois samples, som ligger strøget ud med rund hånd, på næste plade. Jeg mener numrene fint kan bære sig selv uden :)

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

ps, så skulle i måske sende det til echocord næste gang, inden i udgiver det... kunne være de var interesserede

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Fedt Joachim!

Lækkert album. Mange fede numre med fine detaljer.

Jeg kan godt li' det tilbageholdte og rolige flow I ofte får etableret. Afdæmpet men sikker fremdrift, hvor der hele tiden sker nok til, at jeg ikke mister interessen.

Ancient Patterns of Erosion er også favoritten her. Rhytm & Sound har ikke levet forgæves ;) men der er også andre ting i det mix :)

Mixet lyder godt her, selvom jeg måske ikke er helt enig i, hvor langt fremme nogle af percussion-elementerne (jeg tror jeg har set kilden til de lyde en gang ;) ) får lov til at ligge. Eller måske er der bare nogle af dem, der endnu ikke helt har fundet deres rette plads?

Ligesom "Christoffer" så tænker jeg også, at pladen måske er mere dub end tekno, men det er jo en smagssag og et æstetisk valg, hvor man lægger den balance, selvom jeg godt kunne være interesseret i at høre, hvad I ville nå frem til, med mere vægt på teknodelen ;)

Nyt svar