"Telefon-boks" til vokal-optagelse
"Telefon-boks" til vokal-optagelse
Vocal Head Booth.
"Telefon-boks" til vokal-optagelse. Virker formodentlig okay. Selvom jeg sagtens kan forestille mig nogle af dens problemer. Skægt påfund.
https://www.thomann.de/intl/t.akustik_v ... sooLQHhncy
"Telefon-boks" til vokal-optagelse. Virker formodentlig okay. Selvom jeg sagtens kan forestille mig nogle af dens problemer. Skægt påfund.
https://www.thomann.de/intl/t.akustik_v ... sooLQHhncy
- Vedhæftede filer
-
- Screenshot 2024-05-17 at 11.33.57.png (2.21 MiB) Vist 751 gange
-
- Screenshot 2024-05-17 at 11.30.56.png (1.16 MiB) Vist 751 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sonoma 14.5. Logic 11.0.1
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Overvejede selv lignede løsninger en overgang. Mange siger dog, at den slags løsninger giver en for "lukket" lyd så jeg droppede det igen. Så på den ene side vil man åbenbart gerne have noget mere rum med i sine optagelser. Men på den anden side skal man så akustik-regulere for ikke at få rummet med. Akustik er og bliver et mysterium for mig :D
Det var også hvad jeg tænkte. Men jeg er også klar over, at man kan vænne sig til meget. Så jeg véd ikke. Det er klart ikke optimalt.DanDan skrev: fre 17. maj 2024 14:20 Man skal også tænke på om speakeren/sangeren har det godt. Tror det vil slå meget god energi ihjel, at stå med hovedet inden i den kasse.
Dan
Jeg kan ihvertifald varmt anbefale at holde sig væk fra det her populære produkt, som giver sådan en sær dåse-agtig EQ, og som egentlig ikke fjerner særligt meget rumklang – ihvertifald ikke de gange jeg har testet den. Så den samler støv nu.

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Kan godt lide formuleringen "varmt anbefale at holde sig væk fra"Joachip skrev: lør 18. maj 2024 00:57 Jeg kan ihvertifald varmt anbefale at holde sig væk fra det her populære produkt, som giver sådan en sær dåse-agtig EQ, og som egentlig ikke fjerner særligt meget rumklang – ihvertifald ikke de gange jeg har testet den. Så den samler støv nu.

Jeg kan tilslutte mig den omvendte anbefaling
For hårdt materiale og for lidt egentlig dæmpning - det lyder præcis som det ser ud: af en lille boks og masser af kamfiltrering.
En lidt bedre løsning i samme dur er Kaotica Eyeball.
https://www.kaoticaeyeball.life/?shpxid ... 7dac891d1b
Men disse løsninger fixer ikke det grundlæggende problem, da lyden primært kommer ind i fronten af mic’en, hvor der ingen dæmpning er.

Men disse løsninger fixer ikke det grundlæggende problem, da lyden primært kommer ind i fronten af mic’en, hvor der ingen dæmpning er.
Såøeh –– det er egentlig ikke noget, man skal bruge energi på. Det lader til, at "kasse-rundt-om-hovedet" -princippet er forkastet. At det i omtrent alle tilfælde er bedre at lægge sin energi i hvad der nu kan lade sig gøre at afhjælpe dårlig akustik i selve lokalet. Det er sådan, jeg vælger at forstå det. Og det passer også med, hvad jeg altid selv har gjort.Holger skrev: lør 18. maj 2024 08:57 Jeg kan tilslutte mig den omvendte anbefalingFor hårdt materiale og for lidt egentlig dæmpning - det lyder præcis som det ser ud: af en lille boks og masser af kamfiltrering.
Det er sjovt at drømme lidt om et lavt gærde, man kan springe over. Men med akustik er det ikke en alvorlig mulighed. Gærdet /lydbølgerne har den højde, det har.
Hvis man ikke er så heldig at have et optimalt reguleret rum at indspille i - hvad jeg heller ikke har, - så er det for mig at se de bagfra kommende reflektioner, der er de vigtigste at få kontrolleret. Jeg har lavet et par rammer med rockwool i, som bliver placeret bag mikrofonen og sanger/musiker. Det virker fremragende i forhold til før.
En nødløsning kan være en madras på højkant - ikke kønt, men højst sandsynligt bedre end ingenting.
... og den kan opfylde sin oprindelige funktion, når der ikke indspilles
En nødløsning kan være en madras på højkant - ikke kønt, men højst sandsynligt bedre end ingenting.
... og den kan opfylde sin oprindelige funktion, når der ikke indspilles

Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73
-
- Medlem
- Sted: Copenhagen
Tænker det er bedre med noget software der kan suge refleksioner ud af rummet?
De-verb plugins, er det ikke ved at være der hvor de virker ok?
men ellers gør jeg som Bluef. Står med ryggen til hjørnebatts og har osse loft med rockfonplader
De-verb plugins, er det ikke ved at være der hvor de virker ok?
men ellers gør jeg som Bluef. Står med ryggen til hjørnebatts og har osse loft med rockfonplader
- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
DanDan skrev: fre 17. maj 2024 14:20 Man skal også tænke på om speakeren/sangeren har det godt. Tror det vil slå meget god energi ihjel, at stå med hovedet inden i den kasse.
Dan
Omvendt skal man også tænke på, hvor morsom en musikvideo det kunne blive til med dertilhørende mange millioner views

Det ser temmelig godt ud, i mine øjne.bluefonia skrev: lør 18. maj 2024 22:20 Hvis man ikke er så heldig at have et optimalt reguleret rum at indspille i - hvad jeg heller ikke har, - så er det for mig at se de bagfra kommende reflektioner, der er de vigtigste at få kontrolleret. Jeg har lavet et par rammer med rockwool i, som bliver placeret bag mikrofonen og sanger/musiker. Det virker fremragende i forhold til før.
... og den kan opfylde sin oprindelige funktion, når der ikke indspilles![]()
IMG_1806.jpeg
Mr. Soundman skrev: søn 19. maj 2024 08:43DanDan skrev: fre 17. maj 2024 14:20 Man skal også tænke på om speakeren/sangeren har det godt. Tror det vil slå meget god energi ihjel, at stå med hovedet inden i den kasse.
Dan
Omvendt skal man også tænke på, hvor morsom en musikvideo det kunne blive til med dertilhørende mange millioner viewsDet kunne blive kickstarten til verdensberømmelse
![]()