Hvilken DAW (sequencer) bruger du? (≥2023)
Re: Hvilken DAW (sequencer) bruger du? (≥2023)
For første gang nogensinde har Cubase/Nuendo overtaget 1. pladsen som den mest benyttede DAW her. Vi skal have endnu flere til at stemme
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Sted: Århus
OK, det giver jo ingen mening, hvis man skulle godtage mit udsyn på verden som generelt gældende (og hvorfor skulle man ikke det? ). Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår jeg sidst stødte på en Cubase installation på nogen computer, hverken hos elever eller andre steder.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
Jeg er også en dedikeret Cubase bruger; voksede op med det, og ser ingen grund til at skifte når jeg kender det så godt efter 25+ år ..
Hvis jeg skulle starte forfra ville jeg muligvis vælge noget andet, men må indrømme Cubase passer godt til min OCD og den grad af kontrol jeg har brug for ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp
Hippo skrev: ↑søn 12. maj 2024 13:59
Jeg er også en dedikeret Cubase bruger; voksede op med det, og ser ingen grund til at skifte når jeg kender det så godt efter 25+ år ..
Hvis jeg skulle starte forfra ville jeg muligvis vælge noget andet, men må indrømme Cubase passer godt til min OCD og den grad af kontrol jeg har brug for ..
Sorry folks ,.. ved ikke hvordan jeg sådan ku gå hen og glemme netop jer to
Og måske er vi rent faktisk kun 4 der bruger S1
/Dub
- Mr. Soundman
- Forum Donator
Jeg bruger Cubase af den simple grund, at jeg altid har gjort det.
Hvorfor valget lige faldt på Cubase for ca. 25 år siden, kan jeg faktisk ikke huske. Mon ikke nogen har sagt til mig den gang, at det er det, man skal have. Måske var det bare det, alle valgte den gang - jeg ved det ikke.
Hvorfor valget lige faldt på Cubase for ca. 25 år siden, kan jeg faktisk ikke huske. Mon ikke nogen har sagt til mig den gang, at det er det, man skal have. Måske var det bare det, alle valgte den gang - jeg ved det ikke.
Senest rettet af Mr. Soundman søn 12. maj 2024 14:13, rettet i alt 1 gang.
- Mr. Soundman
- Forum Donator
Startede med Cubase 1.0 på en Atari 1040 ,... Midex ,.. og en Fostex Model 80 synced op med Tascam MTS-30Mr. Soundman skrev: ↑søn 12. maj 2024 14:07 Jeg bruger Cubase af den simple grund, at jeg altid har gjort det.
Har aldrig ønsket at røre en MAC ,.. selv ikke med en ildtang
Migrationen til PC var et helvede i lange tider, selv om det en kort periode kørte godt, faktisk bedre end på MAC
Omkring 2009 sprang jeg derfor til til Studio One ,.. og har ikke haft noget at sætte en finger på siden ,.. aldrig et crash
Indrømmet så har jeg heller ikke været særlig aktiv de seneste år ,... (istedet foto/video/rejser)
/Dub
Gennemsnitsalderen stiger herinde... Cubase ryger op, Ableton Live ned...david mondrup skrev: ↑søn 12. maj 2024 12:14OK, det giver jo ingen mening, hvis man skulle godtage mit udsyn på verden som generelt gældende (og hvorfor skulle man ikke det? ). Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår jeg sidst stødte på en Cubase installation på nogen computer, hverken hos elever eller andre steder.
Kender masser af (pro) folk med Cubase.
Ja, jeg har så valgt at bundle Cubase/Nuendo her. Jeg ved godt det teknisk set er forskellige sequencere og med lidt forskellige features, meeen..
Sad lige og kiggede på Nuendos featureliste hvad angår film/spil, det er helt sindssygt hvor meget integration Nuendo tilbyder.
Sad lige og kiggede på Nuendos featureliste hvad angår film/spil, det er helt sindssygt hvor meget integration Nuendo tilbyder.
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Sted: Hørsholm
Jeg har næsten været igennem de fleste: Cubase på ATARI og PC, FL Studio på PC, Studio One (prøve), Ableton Live (prøve), og nu Logic Pro de sidste mange år på Mac.
Hvis man lige ser bort fra de tidligere begrænsninger med Cubase, - så vil Cubase nok være mit valg - hvis ikke jeg skulle bruge Logic Pro X.
Jeg kender en del der arbejder med Ableton Live, men jeg blev aldrig vild med layoutet, selvom Ableton har nogle ret smarte funktioner.
Hvis man lige ser bort fra de tidligere begrænsninger med Cubase, - så vil Cubase nok være mit valg - hvis ikke jeg skulle bruge Logic Pro X.
Jeg kender en del der arbejder med Ableton Live, men jeg blev aldrig vild med layoutet, selvom Ableton har nogle ret smarte funktioner.