RIP Peter Abrahamsen

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

RIP Peter Abrahamsen

Indlæg af david mondrup »

En af landets allerførste rock'n'rollere, entrepenør med AbraCadabra pladeselskabet og Exlibris, der lagde selskab til meget af den musik der akkompagnerede min barndom, og udøvende og udgivende sanger og sangskriver nærmest til det sidste, er død. Peter Abrahamsen blev 82 år. Fra min barndom husker jeg bl.a. pladerne med Erik Grip, og så især Tiderne Skifter, hvor Sebastian synger sine egne melodier til Brechts tekster - dette er stadig en af de bedste plader der nogensinde er udkommet på dansk, efter min ringe mening.
Jeg mødte ham selv en enkelt gang for måske 5 år siden, da jeg købte en brugt autoharpe af Abelohne, der viste sig at være Peters hustru. Grundig som han var havde han researchet mig inden jeg kom, og forærede mig 2 eksemplarer af sin selvbiografi: ét eksemplar til højskolen, og ét til mig selv. Nu vil jeg se at få den læst færdig.

Skærmbillede 2024-05-05 kl. 15.54.05.png
Skærmbillede 2024-05-05 kl. 15.54.05.png (1.16 MiB) Vist 270 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Det er altid trist, når en af de gamle kæmper forlader skuden. I tidernes morgen havde et band, jeg var med i, Peter som booker. Sidenhen producerede mit daværende studie flere albums for Exlibris, da han sad i chefstolen. RIP.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar