Distributør: Kan ikke anbefale LabelWorx

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

Distributør: Kan ikke anbefale LabelWorx

Indlæg af Mike-air »

Fik lige følgende email:
Hello

As a part of Label Worx ongoing initiative to streamline and improve our services, we periodically review accounts to ensure that we are providing the best possible support to our partners.

We have recently reviewed your account and, unfortunately, we have decided that we will not be able to continue working with your label after your contract renewal date. We understand that this may come as a disappointment to you and we want to assure you that this decision was not made lightly.

We value the relationship that we have built with your label over the years and we want to thank you for your partnership. We hope that you will continue to find success in your future endeavours.

The following knowledge base article will explain how to export your metadata from the LMS in case you wish to move your catalogue to a new distributor.. https://labelworx.zendesk.com/hc/en-us/ ... -metadata-

Unfortunately, LabelWorx is unable to provide assets such as artwork or audio. If you’re choosing to move to another distributor, you may need to provide them with your catalogue assets in order to switch.

Effective immediately, you will not be permitted to release any music under this account that has a release date after 17/07/2024.

We will start taking down your music from all digital service providers and deleting your content from our servers on 25/07/2024.

We will continue to issue statements to your label until 24/02/2025. Any royalties not collected by 24/02/2025 will be forfeited.

If you have any questions or queries regarding this termination then please reply to this email.

Kind Regards

The LabelWorx Team
Alt på mit label (WetNDirty Records som I jo nok kender fra hitlisterne og radioen) bliver nu taget ned uden jeg kan gøre noget som helst ved det.

Jeg føler mig bollet en lille smule i røveren, når ikke engang jeg kan få mit materiale tilbage så jeg kan flytte det over på en anden distributør (bliver ret svært at finde alt original materialet). De har heller ikke overført en eneste øre for alle de mange streams vi har haft igennem årene.

Og jeg tør slet ikke tænke på hvad alle vores fans kommer til at sige når musikken lige pludselig er væk.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Nå. Nu er jeg færdig med at græde snot. Nogle der kan anbefale en distributør som er enkel at bruge til udgivelse på Spotify?

Ps. Mistænker du at der er en smule ironi indlægget ovenfor, så tar du ikke fejl

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det skete også for mig og min vens label, så vi har også sagt farvel til labl-worx. De vil åbenbart gerne være alene, så det skal de få lov til.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Joachip skrev: lør 20. apr 2024 01:08 Det skete også for mig og min vens label, så vi har også sagt farvel til labl-worx. De vil åbenbart gerne være alene, så det skal de få lov til.
Har I nogen erstatning i kikkerten? Altså ny distributør?

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg ville kigge nærmere på DistroKid jeg ved ikke om de leverer de samme ydelser som labelworx, men digital distribution, det gør de ganske godt.

Jeg er ved at lægge de få på ting ud jeg har har liggende med dem... Jeg har mistet nogle digitale assets også, men det er min egen skyld (indbrud, stjålen computer og ingen backup).
A fancy tagline goes here...

#FreeHippo

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Vi kører med distrokid nu, som desværre ser ud til at mangle nogen af de mere DJ-mindede butikker som f.eks. bandcamp og junodownload. Og der er vist også noget med at de kun tillader streaming og ikke køb, så det skal jeg lige have undersøgt lidt mere.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
FredNukes
Medlem
Sted: København

Indlæg af FredNukes »

@Joachip Bandcamp uploader du bare manuelt til. Det gør jeg. Det fungerer fint :)
Og jeg bruger Distrokid til alle mine udgivelser, det fungerer fint. Hvis man ser bort fra det er semi-træls at de ikke leverer til Yousee music og Telmore.
Links til min musik er her: virvar / FredNukes / Forfjor

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg benytter TuneCore, og synes at det fungerer ret godt. https://www.tunecore.com

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Tak for de gode indspil - jeg kunne godt bare google lidt, men på det her område syntes jeg efaring betyder en del.

Nyt svar