Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Sted: Sorø

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: fre 17. nov 2023 09:24
Pastorius skrev: ons 8. nov 2023 23:58 Det er på ingen måde på højde med Holgers, men til gengæld har det ikke krævet meget. Junior fik en bøde for at køre uden lys på cykle, så den har han arbejdet af ved at tømme kælderrummet, rense spindelvæv ned, smide skrammel ud, feje, støvsuge og tørre af.
Har haft en sensor på hen over et år, og temperaturen svinger roligt mellem 8-16 grader henover året - og fremfor alt er der ikke noget lys. Det er ikke ideelt til rigtig langtidsopbevaring, men det er langt bedre end den måde det meste vin bliver opbevaret - og det koster ikke en krone i strøm.

tempImage4ESHjM.gif
Ser godt ud. Og 8-16 C i ro og mørke er mere end respektabelt i forhold til hvordan vin ellers opbevares. De bliver jo ikke dårlige, de udvikler sig bare meget hurtigere.

Luftfugtighed? Jeg er lige til den høje side med spændet 78-91% RH, men pænt nok til at labels ikke bobler.
Gennemsnit på sidst i 60'erne, med ekstremer fra lige under 50% (meget kortvarigt) til maks 85%. Det skulle være fint.

Det er (vist) ikke kun et spørgsmål om at de udvikler sig hurtigere - der er også noget med harmonien. Men så længe det ikke er En Primeur-vine til mange hundrede kroner eller mere, så er det mere end fint.

Jeg har tidligere bare gemt dem i et skab i stuen (=19-25 grader), og derefter (da interessen blev lidt mere seriøst) i et gæsteværelse med nedrullede gardiner (18-21). Jeg har hidtil kun ramt en flaske (af de rimelige vine) der var helt død. Ikke sådan rigtig dårlig - bare død og kedelig.

Til gengæld fragtede jeg et par kasser hjem i bilen efter en vinsmagning i Toscana (med 4-5 dages stop i sydfrankrig på vejen). Det døde de af. Det var god vin, men alle de finere nuancer og spændstigheden var kogt væk.
Senest rettet af Pastorius man 20. nov 2023 07:59, rettet i alt 1 gang.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: søn 19. nov 2023 21:48 Har lige, med en vis ængstelse, for første gang lyttet hele det album igennem som jeg har brugt ret meget tid på det seneste måske halvandet år. Det var en helt vanvittigt fed oplevelse! Heldigvis 😀
Tillykke - det giver ro i sjælen at afslutte de der langvarige projekter.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: man 20. nov 2023 07:51
david mondrup skrev: søn 19. nov 2023 21:48 Har lige, med en vis ængstelse, for første gang lyttet hele det album igennem som jeg har brugt ret meget tid på det seneste måske halvandet år. Det var en helt vanvittigt fed oplevelse! Heldigvis 😀
Tillykke - det giver ro i sjælen at afslutte de der langvarige projekter.
Også tillykke herfra! Glæder mig til at høre det. Du laver nogle fede, anderledes ting, David! <3

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg skal ud at gå – hoveddøren binder lidt + der er en sær lyd, når jeg hiver i døren.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Det er så min søde nabo, som har hængt en STOR plastikpose med noget i. ❤
Vedhæftede filer
20231201_155151.jpg
20231201_155151.jpg (4.76 MiB) Vist 609 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

tomcat skrev: lør 2. dec 2023 18:40 Jeg skal ud at gå – hoveddøren binder lidt + der er en sær lyd, når jeg hiver i døren.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jeg som troede, jeg havde go'e naboer... dine er da meget bedre :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

Mr. Soundman skrev: søn 3. dec 2023 02:58
tomcat skrev: lør 2. dec 2023 18:40 Jeg skal ud at gå – hoveddøren binder lidt + der er en sær lyd, når jeg hiver i døren.

Jeg som troede, jeg havde go'e naboer... dine er da meget bedre :-D
Jeg er temmelig heldig med ham. Han ryger mange smøger, og det lugter grimt. Men han er vildt sød. Han er træt af chokolade, fordi han arbejder for producenten. Så jeg får hans "affald" 8-)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

:) Lyder som en top i-orden oplevelse, tillykke med det.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Jeg er ikke vild med at skovle sne, rådyrene æder alle tilløb til knopper i haven og sørger for at kattene altid har flåter med ind, men det er sgu svært at blive rigtig sur over at se dyrene rende rundt i haven i snevejr.

--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Glæder jeg mig over at falde over denne video :denmark:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

Så fik jeg ført strøm-kabel langs væg og bag radiator. Nu har jeg strøm til lampen ovre i læsekrogen. Ikke mere forlænger-ledning tværs over sofaen. Den daglige glæde –– i et lejemål så gammelt, at der kun er eet stik i hvert rum..
Vedhæftede filer
20231229_150737.jpg
20231229_150737.jpg (4.72 MiB) Vist 432 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt, ja gamle huse med få stikkontakter er skrækkeligt!

Du har fået ledningerne helt ind så de bliver aflastet i det sorte lag?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev: fre 29. dec 2023 17:13 Du har fået ledningerne helt ind så de bliver aflastet i det sorte lag?

Jeg ville lige til at sige det samme. Det er en meget god idé at føre kablet så langt frem mod stikdåsen, at den sorte dims kommer til at trykke på kablets sorte yderisolering :!:

Ikke for at være formynderisk... man mere bare for en sikkerheds skyld :)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg vil så glæde mig over at have overtaget en google home, til låns på ubestemt tid

jeg kan tænde og slukke lyset og bede om at få varmen justeret

Jeg ville gerne kunne sige 'Hej Kurt!' i stedet for Hej google men det må jeg lige leve med

regner med at købe 6-7 ledvance tænd-sluk sockets mere og sætte dem til lydkort, pedalboard, monitors, harddisks osv.

og få det meste af det gemt af vejen så jeg ikke behøver at finde tænd-sluk-knapper

godt Nytår til alle

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev: ons 13. sep 2023 11:00
DUBTEMPLE skrev: ons 13. sep 2023 09:07
david mondrup skrev: ons 13. sep 2023 08:55 Klassisk kor dubbet med vocoder i en elektronisk produktion. Jeg kunne næsten tude ...
Går ud fra det er glædes-tårer og ikke ironi :lol:

Kan du dele, eller være lidt mere meddelsom ?

(lyder som noget jeg måske også ku falde for)
Ja, glædestårer, helt afgjort!

Det er en del af produktionsarbejdet på det kommende Vaev album. Jeg gætter på at det stadig vil være meget tydeligt hørbart i den færdige version. Planen er at det rammer markedet inden nytår ... ;-)
Nåmen nu har nummeret haft premiere, selv om det ikke helt er udkommet endnu. Men det bliver spillet i Sessions på P2 i dag, hvor jeg + 6 andre forskellige folkemusikere var gæster. Udsendelsen ligger online nu: https://www.dr.dk/lyd/p2/sessions/sessi ... 2422355526. Hvis man ikke lige er til sinds at høre en times temaudsendelse om fremtidens folkemusik (hvilket ellers sagtens kan anbefales), så bliver nummeret med vocoder og kor spillet ca. 19 minutter og 45 sekunder inde i udsendelsen. Jeg fortæller lidt om nummeret i et par minutter inden ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Glæder mig over dark theme som standard på LM 8-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Har netop udgivet mit første Python bibliotek:

https://pypi.org/project/SynBPS/
https://synbps.readthedocs.io/

Målrettet en ret lille gruppe af forskere, men forhåbentlig det er et bidrag alligevel :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

Hald skrev: fre 29. dec 2023 17:13 Fedt, ja gamle huse med få stikkontakter er skrækkeligt!

Du har fået ledningerne helt ind så de bliver aflastet i det sorte lag?
Ja ja :) -Billedet er blot illustration, og kamera-fon optager en hel hånd. Som så ikke kan holde ting sammen samtidig. (Jeg kunne også have taget billedet efter klemskruerne var blevet strammet, men det gjorde jeg ikke.)

Godt Nytååår

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fed kamp!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Christoffer I. N. skrev: man 12. feb 2024 04:49 Fed kamp!
Og første gang i historien at halftimeshow bare var en kvinde, der sad på tilskuerpladserne 🙂
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nicolai skrev: man 12. feb 2024 08:47
Christoffer I. N. skrev: man 12. feb 2024 04:49 Fed kamp!
Og første gang i historien at halftimeshow bare var en kvinde, der sad på tilskuerpladserne 🙂
Hvis det er samme show næste sæson (hele sæsonen igennem), så er det ligefør jeg ikke gider se Kansas' kampe. Hold nu kaje det har fået alt alt for meget opmærksomhed.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

[quote="Christoffer I. N." post_id=749264

Hvis det er samme show næste sæson (hele sæsonen igennem), så er det ligefør jeg ikke gider se Kansas' kampe. Hold nu kaje det har fået alt alt for meget opmærksomhed.
[/quote]

Enig. Sindsygt hvor stor magt hun har for tiden…
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev: lør 30. dec 2023 20:35
david mondrup skrev: ons 13. sep 2023 11:00
DUBTEMPLE skrev: ons 13. sep 2023 09:07

Går ud fra det er glædes-tårer og ikke ironi :lol:

Kan du dele, eller være lidt mere meddelsom ?

(lyder som noget jeg måske også ku falde for)
Ja, glædestårer, helt afgjort!

Det er en del af produktionsarbejdet på det kommende Vaev album. Jeg gætter på at det stadig vil være meget tydeligt hørbart i den færdige version. Planen er at det rammer markedet inden nytår ... ;-)
Nåmen nu har nummeret haft premiere, selv om det ikke helt er udkommet endnu. Men det bliver spillet i Sessions på P2 i dag, hvor jeg + 6 andre forskellige folkemusikere var gæster. Udsendelsen ligger online nu: https://www.dr.dk/lyd/p2/sessions/sessi ... 2422355526. Hvis man ikke lige er til sinds at høre en times temaudsendelse om fremtidens folkemusik (hvilket ellers sagtens kan anbefales), så bliver nummeret med vocoder og kor spillet ca. 19 minutter og 45 sekunder inde i udsendelsen. Jeg fortæller lidt om nummeret i et par minutter inden ...
Tak for opfølgningen !!!! ,... (det var lige gået under raderen i første omgang)

Spændende, man bliver aldrig færdig, hverken med vokal, eller vocoder :-)

Herlige gamle røver-historier iøvrigt, fra før der var TV, ligesom Phønix

Jeg har skimmet det hele hurtigt, og vil prøve at få lyttet det ordentligt, (det blir i alene bilen i Sverige på et tidspunkt)

Derudover skal jeg have checket Justine Boesen lidt ud ,... der er et eller andet sindsygt smukt og unikt i det nummer
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Har lige købt biletter til Beth Gibbons koncert til Juni!
LEGENDARISK!

og så kan man samtidigt glæde sig over denne her:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

I en verden med en masse spænding og konfrontationer, er jeg lykkelig over at Jon Stewart er tilbage på the Daily show, så man kan grine lidt af hele misæren :love: :clap:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev: lør 17. feb 2024 11:06 I en verden med en masse spænding og konfrontationer, er jeg lykkelig over at Jon Stewart er tilbage på the Daily show, så man kan grine lidt af hele misæren :love: :clap:

:-D :dollargrin: :)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar