Bob Marley - Sun Is Shining (Rosenfeldt Remix)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Bob Marley - Sun Is Shining (Rosenfeldt Remix)

Indlæg af Rosenfeldt »

Dugfrisk remix fra mig ... det er over 7 min. Håber, at I synes om det? (Et par internationale DJ's har allerede dømt det total "floor-filler")

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lyder af stort potentiale

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Virkeligt helstøbt. Det eneste jeg måske godt kunne savne, var noget der går mere på tværs af grundrytmen, for at give lidt "funk". F.eks. noget der enten ligger f.eks. en 16.-del for tidligt eller for sent. Det ville gøre det endnu mere dansegulv, tror jeg.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: tors 14. sep 2023 18:59 Lyder af stort potentiale
Tak! Det er dog kun mixet i mine hørebøffer, da jeg ikke er meget hjemme pt. Jeg tænker også at “masteringen” kunne gøres noget bedre … 😁

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Joachip skrev: tors 14. sep 2023 20:19 Virkeligt helstøbt. Det eneste jeg måske godt kunne savne, var noget der går mere på tværs af grundrytmen, for at give lidt "funk". F.eks. noget der enten ligger f.eks. en 16.-del for tidligt eller for sent. Det ville gøre det endnu mere dansegulv, tror jeg.
Fedt med dit indspark! :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja fedt!

Div. "kritik":
Jeg læser dit svar til Holger som at der skal mixes lidt videre, det tror jeg vil løfte det hele en tand. Lidt med udsving i vokalen, verbs, evt. mere skub/pump i nogle ting.
Det her "phaser guitar stab" (introduceres første gang 0:46) med ottende-dels delay, jeg ville være fristet til at prøve ottende-dels Dotted delay på nogle af slagene, men jeg er også vild med Dub effekter, måske smadrer det drivet totalt.. Tilføjelse: Kan sgu ligeså godt allerede være et dotted delay, jeg er en dør til at høre den slags. Min idé er at lege med andre tider til div. af stabs'ne.
Opbygnings-mæssigt kunne jeg godt tænke mig at høre en udgave der skipper 2:49 til 4:22. Det stykke bliver lidt langt, men ved at skippe det bliver dit "tema Tech stab" selvfølgelig ikke introduceret før til slut..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg tror faktisk en del af detaljerne og de underdelinger og delays, der allerede er, kan fremhæves (nok) i masteringen, evt. med lidt parallel unlinked.

Kicket er fint højt, så det vil ikke lide under det.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev: tors 14. sep 2023 23:31 Ja fedt!

Div. "kritik":
Jeg læser dit svar til Holger som at der skal mixes lidt videre, det tror jeg vil løfte det hele en tand. Lidt med udsving i vokalen, verbs, evt. mere skub/pump i nogle ting.
Det her "phaser guitar stab" (introduceres første gang 0:46) med ottende-dels delay, jeg ville være fristet til at prøve ottende-dels Dotted delay på nogle af slagene, men jeg er også vild med Dub effekter, måske smadrer det drivet totalt.. Tilføjelse: Kan sgu ligeså godt allerede være et dotted delay, jeg er en dør til at høre den slags. Min idé er at lege med andre tider til div. af stabs'ne.
Opbygnings-mæssigt kunne jeg godt tænke mig at høre en udgave der skipper 2:49 til 4:22. Det stykke bliver lidt langt, men ved at skippe det bliver dit "tema Tech stab" selvfølgelig ikke introduceret før til slut..
Tak for dine rigtig gode input! Det med længden af remixet har hele tiden været et issue for mig. Skulle jeg klippe noget af starten af / eller slutningen? - Det havde jeg det rigtig svært ved, og tanken har strejfet mig, at klippe noget af midten ud - og så kom du lige og gav mig det sidste spark! :-D

Jeg har valgt at lave en "Radio" og en "Extended" version - og det holder sgu ret godt! Tak!!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: fre 15. sep 2023 03:24 Jeg tror faktisk en del af detaljerne og de underdelinger og delays, der allerede er, kan fremhæves (nok) i masteringen, evt. med lidt parallel unlinked.

Kicket er fint højt, så det vil ikke lide under det.
Igen, tak for dit input! Jeg tænker, at jeg lige vender tilbage til dig vedr. en mastering. Men, jeg skal lige have pladeselskabet med på idéen med udgivelsen - før det giver mening for mig ... :)

Hvad synes du om toppen af mixet - er det for lavt / og er bassdrum for dominerende? (Jeg har desværre kun mine hovedtelefoner, iPhone, Macbook og bilen at stole på - lige i disse dage ...)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg checker lige i studiet senere i dag.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: fre 15. sep 2023 10:00 Jeg checker lige i studiet senere i dag.
Fedt - tak! :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Rosenfeldt skrev: fre 15. sep 2023 09:50 Hvad synes du om toppen af mixet - er det for lavt / og er bassdrum for dominerende? (Jeg har desværre kun mine hovedtelefoner, iPhone, Macbook og bilen at stole på - lige i disse dage ...)
Kick er lidt højt, men det er fint nok. Hellere lidt for høj end lidt for lav til masteringen. Så kan punch/klik beholdes og resten justeres.

Hvis du selv lave masteringen, så ville jeg nok skrue det lidt ned i mixet i stedet.

Har checket at det også fungerer på mindre DSP højttalere, og det laver ikke ballade i bunden selv nu.

Toppen er behagelig. Nem at hæve lidt af i den fine del, hvis nødvendigt.

Jeg kunne godt leve med mixet som det er og så nøjes med at få kicket lidt mere på plads og hæve detaljerne i masteringen, det tror jeg ville fungere ganske fint.

Laver du selv, så som sagt lidt lavere kick, måske lidt god parallel comp eller lign. for at hive lidt detaljer op, men pas på attack/release så det ikke pumper eller hæves unaturligt.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: fre 15. sep 2023 12:38 Kick er lidt højt, men det er fint nok. Hellere lidt for høj end lidt for lav til masteringen. Så kan punch/klik beholdes og resten justeres.

Hvis du selv lave masteringen, så ville jeg nok skrue det lidt ned i mixet i stedet.

Har checket at det også fungerer på mindre DSP højttalere, og det laver ikke ballade i bunden selv nu.

Toppen er behagelig. Nem at hæve lidt af i den fine del, hvis nødvendigt.

Jeg kunne godt leve med mixet som det er og så nøjes med at få kicket lidt mere på plads og hæve detaljerne i masteringen, det tror jeg ville fungere ganske fint.

Laver du selv, så som sagt lidt lavere kick, måske lidt god parallel comp eller lign. for at hive lidt detaljer op, men pas på attack/release så det ikke pumper eller hæves unaturligt.
Super brugbart - Tak! Men, hvis det skal udgives - så vil jeg gerne have det igennem dit maskineri! Jeg har faktisk en del remixes der ligger og venter på afgørelse hos flere labels - herunder Universal Music, Sweat It Out, og Cloud 9 Dance. Hvis de remixes bliver aktuelle - så vil jeg anbefale at bruge dig til mastering. :) :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rosenfeldt skrev: fre 15. sep 2023 09:46
Christoffer I. N. skrev: tors 14. sep 2023 23:31 ..
.......
Tak for dine rigtig gode input! Det med længden af remixet har hele tiden været et issue for mig. Skulle jeg klippe noget af starten af / eller slutningen? - Det havde jeg det rigtig svært ved, og tanken har strejfet mig, at klippe noget af midten ud - og så kom du lige og gav mig det sidste spark! :-D

Jeg har valgt at lave en "Radio" og en "Extended" version - og det holder sgu ret godt! Tak!!

Fedt at du selv havde lidt af de tanker, det kan godt være træls feedback at få, hvis man er uenig.
Jeg synes opbygningen fungerer super nu!

Til beatmix med din outro har jeg nu tænkt på, at det her "up in the club" vokal kunne komme i vejen, når det ligger så tæt på slutningen. Men der kan vist også mixes videre før den introduceres til slut. Jeg er bare glad for laange beatmixes, og der tror jeg det kunne blive lidt forstyrrende med vokalen.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg tænker, at lade outro’en være som den er. Lige p.t.

Nyt svar