billigt (helst gratis) video redigeringsprogram
billigt (helst gratis) video redigeringsprogram
jeg gør det normalt ikke i video, men til min datters bryllup i weekenden blev der taget en del videoer som vi godt vil redigere i, men vi har ingen aning om, hvilket program vi skal bruge, og vi vil ikke ofre så meget på det, for denne ene gang. Er der nogen, der har nogle gode råd?
-
- Medlem
- Sted: Copenhagen
Har downloadet Davinci Resolve
Kom dog aldrig igang med det men det er blevet anbefalet
til mac følger iMovie med gratis
Kom dog aldrig igang med det men det er blevet anbefalet
til mac følger iMovie med gratis
Gratis = Davinci Resolve (Virker både på Windows og Mac)
Nemt = iMovie på Mac eller anden Apple-device
Bedst = Final Cut Pro X til Mac. (FCPX)
Men til dit behov bør FCPX ikke være nødvendigt.
Nemt = iMovie på Mac eller anden Apple-device
Bedst = Final Cut Pro X til Mac. (FCPX)
Men til dit behov bør FCPX ikke være nødvendigt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
Jeg har OpenShot Video Editor, som jeg har downloadet gratis for nogle år siden.
Jeg har ikke brugt det ret meget, så jeg tør ikke udtale mig om, hvor godt eller skidt det er. Jeg mindes dog ikke at have haft nogen problemer med simpelt video-klippe/klistre.
Jeg har ikke brugt det ret meget, så jeg tør ikke udtale mig om, hvor godt eller skidt det er. Jeg mindes dog ikke at have haft nogen problemer med simpelt video-klippe/klistre.
Davinci Resolve, helt klart. Selv om det er et yderst kapabelt program, så er det faktisk ret ligetil at lære. Redigering foregår via Drag'n'drop og du kan klippe med simple værktøjer. Der findes desuden et hav af gode, gratis tutorials på YouTube.
Davinci Resolve kan rigtig mange ting, men det skal du ikke lade dig skræmme af. Fokuser på de simple værktøjer du skal bruge nu og her, så er det hurtigt at sætte sig ind i.
Er du på Windows og oplever problemer med at trække Davinci Resolve, så er HitFilm også en anbefaling værdig:
https://fxhome.com/product/hitfilm
Davinci Resolve kan rigtig mange ting, men det skal du ikke lade dig skræmme af. Fokuser på de simple værktøjer du skal bruge nu og her, så er det hurtigt at sætte sig ind i.
Er du på Windows og oplever problemer med at trække Davinci Resolve, så er HitFilm også en anbefaling værdig:
https://fxhome.com/product/hitfilm