antenneforstærker erfaringer

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

antenneforstærker erfaringer

Indlæg af Morten Bjørn »

Nu vi er ved det tekniske...

jeg har ikke mange streger på mobilos, kan sjældent sende sms

mobilnetværk er osse nødvendigt for min hjemmearbejdsplads

kan se man kan købe en forstærker, de billigste koster 4-500 kr

Nogen der har erfaringer, gode som dårlige

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DON'T!!!

Det må man ikke, som i virkelig forbudt.

Edit: De er repeatere som modtager signalet og udsender det igen, hvilket gør dig til en mast som de ikke kan kontrollere frekvenser og sendestyrke på. Hvis du nogensinde har snakket med en der har arbejdet med trådløse mikrofoner på de gamle bånd, vil du vide at det er noget man skal have respekt for.

Jeg tog kontakt til min arbejdsplads som i sin tid skaffede mig en Femto-celle igennem vores teleoperatør, der i princippet er min egen mast som de styrer. (ligner bare en router som skal kobles til internettet)

Den må ikke sende ud over min ejendom, så signalet er ikke særlig kraftigt, der er også max antal brugere på, men de betød at jeg kunne passe mit arbejde når jeg havde en vagttelefon.

Jeg bruger det ikke længere da vi nu efterfølgende har fået hurtigere dækning hvor jeg bor.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Som insider i telebranchen kan jeg iøvrigt lige slynge ud at årsagen til den dårlige dækning er de lave priser på mobil abonnementer i DK. Efter jeg flyttede til norge (hvor der er virkeligt god dækning selv på lars tyndskids fjeld) var jeg noget forbavset over forskellen.

Og da jeg så begyndte at arbejde i telebranchen i DK fandt jeg ud af at indtjeningen er så dårlig at der knapt er råd til at udbygge netværket. Det er man tilmed nødt til at gøre i samarbejde med konkurrenten (Telenor og Telia eks.) for at det kan lønne sig.

Det er selvfølgelig ærgerligt for jer der bor udenfor de større byer.. Men det ser ikke ud til at ændre sig lige foreløbig.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

jamen jamen jamen

kan se det for det meste eller altid er ulovligt men at det er meget svært at opdage

lige så svært som at komme ind på Neurokirurgisk?

Har haft god forbindelse i dag. Bummer er, at hvis der ikke er GSM signal, så kan wi-fi ikke hjælpe. Ingen ring eller sms.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kort efter at jeg fik en løsning, åbnede muligheden for wifi-Call op, så kunne jeg klarer mig bare jeg var på wifi.

Min “mast” kørte kun 3G
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ok, jeg kører osse wi-fi

hvorfor kan jeg ikke ringe når jeg er på wi-fi kun?

privat har jeg Telmore, de har droppet 2g, går ud fra TDC som min arbejdstelefon kører på, har gjort det samme.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

De forskellige master dropper desværre også 3G nu, så vi har 4G og 5G, og de rækker ikke så langt som de tidligere formater.

Telmore har noget guide til at sætte Wifi call op:
https://www.telmore.dk/wifi-opkald

Telmore kører på TDC master, men derfor kan der være forskel, dette er TDC Erhvervs guides til Wifi-call:
https://tdc.dk/kundeservice/mobil/opsae ... -fi-opkald
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil da iøvrigt lige sige at min udmelding absolut ikke var for at tage modet fra jer. Utrolig fedt hvis I kan få de her private netværk op at køre. De koster kassen i Norge og bliver såvidt jeg ved kun solgt til erhverv (Enterprise Mobile Network).

Med wifi opkald så er man vel helgarderet uanset hvor langt ude man bor? Selv hvis der er dårlig bredbånd, så er der vel starlink som en mulighed (burde dog ikke være nødvendigt i DK?).

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min løsning var også en erhvervsløsning som jeg skulle snakke med TT-network om, jeg var jo "en lokation hvor brugerne ikke kan benytte telefonen"
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg fatter hat af det nu, ved ikke om det er fordi jeg har ændret i nogle indstilinger på min telefon

men nu kan jeg sende og modtage sms på min computer uden sim-kort

Dog er der stadig min arbejdstelefon jeg ikke kan bruge uden gsm signal, den er indstillet til wi-fi men jeg kan høre teknikere på mit arbejde ad om der er mere jeg kan gøre

Nyt svar