Transportabel PA-løsning til mini-gigs

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
betamax
Medlem
Indlæg: 29

Transportabel PA-løsning til mini-gigs

Indlæg af betamax »

Af og til bliver jeg inviteret til at spille små gigs for 20-30 mennesker, udendørs. Det er rapmusik, med mere fokus på tekst end på tonstunge beats.
Jeg kunne godt tænke mig selv at have et lille setup jeg kan rulle ud med.
Jeg har en mikrofon og en computer med backing tracks der skal sættes til, nothing fancy.
Soundboks er et bud, har jeg prøvet før og fungerer fint - føler dog at det er en lidt for tung løsning, og jeg har ikke brug for at det kører på batteri.
Behøver ikke stereo, mono er rigeligt.
Har kigget lidt på sådan en Bose S1 Pro https://www.thomann.de/dk/bose_s1_pro_441087.htm - det ser helt OK ud.

Billede

Nogen der har erfaringer eller forslag? :)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg har ikke erfaringer med den, Bose plejer at være god kvalitet. Så lidt af denne video hvor han tester den. Han taler lidt om lyden inde omkring 8 mins. Han er meget ærlig.
Red flag for mig er det der telefonapp hejs som signalerer noget nyhedsværdi så når/hvis du skal af med den igen, så får du ikke så meget for den.

Kan se du kan købe den i Elgiganten osse - måske prøve den af.

Jeg drømmer selv om en QSC K12, koster det dobbelte men jeg ved du kan komme af med den ret hurtigt fordi den er meget populær, bruges som monitor for guitarister med amp sim (Kemper osv).

Jeg mistænker osse Bose højttaleren for at være i den komercielle afdeling og derfor ikke er en monitor med en lineær lyd, dvs. den har en farvet lyd som på almindelige højttalere.

Håber ikke du blev forvirret på et højere plan.

Default avatar
betamax
Medlem
Indlæg: 29

Indlæg af betamax »

Tak for svar - gode overvejelser!

Tror heller ikke den har den store resale value, men med lidt held kan jeg bruge den til en håndfuld gigs og så er den tjent ind.

Tror du har helt ret i at den ikke har en lineær lyd, tror den er bygget op omkring en eller anden dsp der kompenserer for at den er ret lille og strømsvag, men som får den til at lyde af mere. Win some lose some.

Jeg har bestilt en, kan teste og melde tilbage.

QSC K12 ser rigtig fed ud - men 17 kilo er lidt for meget at transportere rundt, synes jeg.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Yes, cool, meld gerne tilbage hvad du finder frem til

Kan se jeg ikke fik lagt linket ind,

https://larsgreenmusik.dk/p/bose-s1-pro ... bluetooth/

Kommer i tanke om at deciderede monitors ikke har bluetooth indbygget, der er bosen meget mere velegnet til fester ... så absolut brugbar når den er tjent ind.

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Vi har et par Bose S1 Pro højtalere på efterskolen hvor jeg arbejder. Jeg er meget tilfreds med dem. Jeg håber du har valgt den med batteri - for det er imponerende hvor længe de kan spille ved en jævnt højt niveau.

Generelt synes jeg de lyder rigtig godt - både til at forstærke instrumenter og til at afspille musik. Jeg har brugt dem i kirker, dinner jobs, mindre band setup (2 stk til en mixer), lejrbåls-guitar/sang, karaoke-setup til elever osv... Jeg synes faktisk også de fungerer godt som monitors på scenen - de fylder ikke særlig meget og kan spille ret kraftigt. Om lyden er god nok til prof monitor-brug kan jeg ikke udtale mig om.

Default avatar
betamax
Medlem
Indlæg: 29

Indlæg af betamax »

Tak for gode tilbagemeldinger.

Jeg var meget nervøs for om den ville have power nok, men det havde den sgu - fungerede perfekt. Super smart med indbygget tonekontrol til mic input, nemt at justere lydstyrken på backing tracks ift vokal.

All in all kan den anbefales, og jeg kan ikke umiddelbart finde en bedre løsning i den størrelse.

Har desværre ikke batteri - men på den anden side, jeg kan godt lide at have strøm :D

Nyt svar