Hej,
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvordan lydmaskinen stiller sig i forhold til ønsker fra brugere om at få slettet indhold de har kreeret på lydmaskinen, både af personfølsom såvel som ikke-personfølsom art?
VH
Mike
Sletning af data på lydmaskinen.dk
Det honorerer jeg selvfølgelig gerne i det omfang det enten er rimeligt og muligt eller at loven kræver det.
Problemet med at slette indlæg udiskrimineret er, at det potentielt kan ødelægge mange tråde og kontekst, hvis fx spørgsmålet forsvinder eller dele af en samtale med flere deltagere pludselig er væk.
Indtil videre har det kunne klares med at enten gemme ting væk, fx en blog til senere sletning, eller øjeblikkelig sletning af udvalgte indlæg samt sletning af al genkendelig informationer (brugernavn anonymiseret, signatur omskrevet, lokation fjernet, email slettet fra databasen).
Fx er der et par stykker som har fået slettet alt med deres navn eller anden specifik info der dukkede op i Google, fordi de fik job i efterretningstjenesten eller politiet.
Men deres indlæg om musikproduktion ligger stadig (nu anonymiseret) til læsning og er brugbare for andre. Alt i After Party slettes automatisk over tid, så der kan man blamere sig lidt mere ubekymret.
At manuelt håndtere sager er tidskrævende, men den slags sagligt begrundet/lovmæssigt respekterer jeg uden tøven.
Andre gange, så er det mindre ting, vanity-relateret, noget der er kørt af sporet eller bare en “argh jeg har for meget liggende på nettet” osv. Se første linje.
Man godkender en længere smøre ved brugeroprettelse på alle phpBB fora i verden inkl. LM), men uanset hvad: LM er ikke anderledes end det er underlagt de muligheder der er i dansk lovgivning, så man kan ikke fratages rettigheder man ikke kan fratages under loven - uanset hvad man har klikket ja til ved oprettelse.
Derudover, hvis man fx har skrevet en guide som ligger på Lydmaskinens server og man ikke vil have den offentligt tilgængelig længere, så fjerner jeg den - selvom det ville være ærgerligt. Det kunne være man ville bruge den kommercielt selv fx. Det er vel også alm. pli at respektere den slags.
Min holdning er at Lydmaskinen er et community. Venlighed og samarbejde er som regel bedst i længden.
Problemet med at slette indlæg udiskrimineret er, at det potentielt kan ødelægge mange tråde og kontekst, hvis fx spørgsmålet forsvinder eller dele af en samtale med flere deltagere pludselig er væk.
Indtil videre har det kunne klares med at enten gemme ting væk, fx en blog til senere sletning, eller øjeblikkelig sletning af udvalgte indlæg samt sletning af al genkendelig informationer (brugernavn anonymiseret, signatur omskrevet, lokation fjernet, email slettet fra databasen).
Fx er der et par stykker som har fået slettet alt med deres navn eller anden specifik info der dukkede op i Google, fordi de fik job i efterretningstjenesten eller politiet.
Men deres indlæg om musikproduktion ligger stadig (nu anonymiseret) til læsning og er brugbare for andre. Alt i After Party slettes automatisk over tid, så der kan man blamere sig lidt mere ubekymret.
At manuelt håndtere sager er tidskrævende, men den slags sagligt begrundet/lovmæssigt respekterer jeg uden tøven.
Andre gange, så er det mindre ting, vanity-relateret, noget der er kørt af sporet eller bare en “argh jeg har for meget liggende på nettet” osv. Se første linje.
Man godkender en længere smøre ved brugeroprettelse på alle phpBB fora i verden inkl. LM), men uanset hvad: LM er ikke anderledes end det er underlagt de muligheder der er i dansk lovgivning, så man kan ikke fratages rettigheder man ikke kan fratages under loven - uanset hvad man har klikket ja til ved oprettelse.
Derudover, hvis man fx har skrevet en guide som ligger på Lydmaskinens server og man ikke vil have den offentligt tilgængelig længere, så fjerner jeg den - selvom det ville være ærgerligt. Det kunne være man ville bruge den kommercielt selv fx. Det er vel også alm. pli at respektere den slags.
Min holdning er at Lydmaskinen er et community. Venlighed og samarbejde er som regel bedst i længden.
Hvorfor? ? har de noget at skjule ?Fx er der et par stykker som har fået slettet alt med deres navn eller anden specifik info der dukkede op i Google, fordi de fik job i efterretningstjenesten eller politiet.
Jeg kom til at uploade et ark fra rigsrevisionen. Der kunne bevise at ingen læge , nogensinde, har tildelt mig en diagnose. Den blev fjernet da jeg blev gjort opmærksom på det.
Det er jo et godt ark at være i bisidelse af. Og jeg så gerne at andre lydmaskinister tog samme initiativ

Citat : Må jeg se hvad du har i numsen ? -- NEJ !- det må du ikke.- Har du da noget at skjule ?
Kirsten Birgit.
Så vidt jeg forstår, så er det mere eller mindre et krav når man ansættes i PET og FE.
Ikke i det normale politi, hvor fx min bror og kone arbejder, men begge stadig har fx en Facebook-profil.
Det handler mere om beskyttelse mod potentielle repressalier/trusler/identificerende oplysninger end om at skjule noget andet, selvom det sidste velsagtens også er en del af efterretningstjenesternes modus operandi.
Jeg har en ven som er dommer (i USA godt nok), han skulle lukke alle sine profiler på sociale medier, som jeg forstod det.
Jeg har heller ingen officiel diagnose - endnu, men det kan vel nås
Anyway, back on track...
Ikke i det normale politi, hvor fx min bror og kone arbejder, men begge stadig har fx en Facebook-profil.
Det handler mere om beskyttelse mod potentielle repressalier/trusler/identificerende oplysninger end om at skjule noget andet, selvom det sidste velsagtens også er en del af efterretningstjenesternes modus operandi.
Jeg har en ven som er dommer (i USA godt nok), han skulle lukke alle sine profiler på sociale medier, som jeg forstod det.
Jeg har heller ingen officiel diagnose - endnu, men det kan vel nås

- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
Det sku' du ha' sagt for længe siden... nu har jeg så åbenbart forgæves anstrengt mig for at træde varsomt og behersket mig, hver gang jeg har følt mig hidset op

Det må så være med en ret lang tidshorisont, for jeg kan se, at de indlæg som daterer sig længst tilbage pt er fra januar 1970:

Du ved det sikkert, men for en god ordens skyld så er 1. jan 1970 begyndelsen på tidsregningen på en UNIX-maskine, og den dato et nul (eller en tom værdi) så bliver oversat tilMr. Soundman skrev: ↑man 24. apr 2023 12:32 Det må så være med en ret lang tidshorisont, for jeg kan se, at de indlæg som daterer sig længst tilbage pt er fra januar 1970:
--
Robert
Robert
- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
Pastorius skrev: ↑man 24. apr 2023 12:36Du ved det sikkert, men for en god ordens skyld så er 1. jan 1970 begyndelsen på tidsregningen på en UNIX-maskine, og den dato et nul (eller en tom værdi) så bliver oversat tilMr. Soundman skrev: ↑man 24. apr 2023 12:32 Det må så være med en ret lang tidshorisont, for jeg kan se, at de indlæg som daterer sig længst tilbage pt er fra januar 1970:
Jeg kendte ikke forklaringen, men jeg tænkte nu nok, at der var en forklaring på det ja

Der skete også lidt sjove ting efter genoprettelsen efter crash/brand i datacenteret OVH.
Det kan også fjolle lidt med datoer oa.
Det kan også fjolle lidt med datoer oa.
Hvis man har fået job i FE burde man selv kunne tage sig af det