Native S49/61 - Mk2

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
CS-Jay
Medlem
Indlæg: 187
Sted: Cph, Denmark

Native S49/61 - Mk2

Indlæg af CS-Jay »

Hej med jer.

Er der nogen der har erfaring med Nativs keyboards? Jeg vil gerne lave autiomation via fysiske input - ikke tegne, det giver simpelthen bare ikke et særlig spændende resultat når det er med musen.

Jeg har et Roland A800 men det er ikke suuuper velfungerende selvom det skulle virke i logic med control-tingen.

Natives har NKT til en del af de softsynths jeg bruger og tænker generelt de har fokuseret på at få den del til at spille. Gør det det? Er det et kortsigtet interface der dør igen, svært eller.. ?

Pfh tak :)
Christian

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Hej Christian, har selv s61 mk2. Det spiller max og automation er lettere end nogensinde. Hvis der findes nks udvidelser til dine plugins, betyder det, at alle controls er mappet ud for dig, og du kan lave automation på stort set hvad, du lyster.

Ser det ikke som kortsigtet - har haft mit i flere år, og der er kommet så mange 3. Parts udviklere med på NKS vognen (f.eks Arturia, Izotope og mange andre) så næsten alt ligger klart i komplete kontrol, som du bruger som plugin

Medlemsavatar
CS-Jay
Medlem
Indlæg: 187
Sted: Cph, Denmark

Indlæg af CS-Jay »

Fedt yes, jeg røg på en og glæder mig - savner virkelig at være mere "human" i min automation... Mangler lidt at Roland hopper med men tænker ikke de er typen der gider andre firmaers systemer :)

Kører du det med Logic ?

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Det kører med alt. Du loader komplete kontrol som plugin, der kan loade alle dine plugin - instrumenter og effekter. Hvis pluginnet har NKS, kommer det i en let tilgængelig liste og de controls, som udvikleren har besluttet sig for at mappe er tilgængelige. Ellers kan man selv mappe ud.

Dvs alle plugins skal loades i komplete kontrol, der fungerer som mini host i dit DAW (tager ikke nogle synderlige ressourcer - ikke tungt). Det er som alm au instrument - 1 instance pr instrument.

På keyboardet (og i DAW) kan du skifte mellem de forskellige plugins, du har loadet lynhurtigt. Du browser også plugins (med NKS) direkte fra keyboardet (eller fra DAW). Ligesom du kan styre de mest gængse DAW funktioner fra keyboardet (start/stop/optag osv), ligesom du kan mixe alle dine spor (volume og pan) direkte fra keyboardet.

Jeg har ikke et sekund haft i tankerne at returnere det - håber du bliver ligeså glad for det.

Derudover er det let at indstille keyboardet til f.eks en chord, og du kan vælge mellem at den viser lys ved de toner, der er indenfor chord, eller den kan helt fjerne tonerne, der ikke hører til, så man stort set ikke spille "forkert". Det har du nok ikke brug for, tænker jeg men udmærket funktion også.

Nyt svar