Trommesamples

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Trommesamples

Indlæg af soduno »

Har i et stykke tid brugt Addictive Drums som trommesampler, men har skiftet fordi jeg synes lydende til dels var for bløde.
Her på det seneste har jeg faktisk brugt Kontakt Abbey Drums 70 fordi de samples er mere lyse og har noget attack.

Hvad bruger i til akustiske samples? Jeg tror generelt det er attack og lyse bækkener jeg savner.
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Jeg endte med at købe Superior Drummer 3 for nogle år siden. Det er noget af en lukket park i forhold til f.eks. Kontakt og "rå" samples, men jeg ville ikke undvære den for noget i verden. Mængden af kontrol man får over både lydbillede og performance er simpelthen fantastisk.
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

SD3 og NI StudioDrummer, der dog ikke er nær så fleksibel og mere eller mindre bare lyder som den nu gør.

Jeg havde og har rigtigt mange Expansions til BFD men brugte dem stort set aldrig. Har slet ikke haft den installeret de senere år. Det samme med Addictive Drums. Jeg synes lydene var umulige at passe ind i mix, og havde en eller anden. “MP3 agtig komprimeringslyd” over sig… Men userinterfacet savner jeg. Det er sgu fedt….
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

SD3 er for mig uden sammenligning det bedste på alle parametre.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

SD3 er det mest imponerende stykke software, jeg har arbejdet med nogensinde.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg bruger både Ezdrummer 3 og Superior drummer 3. Du kan alt i sidstnævnte, hvilket er fedt, men jeg synes godt nok, at Ezdrummer 3 er nem at gå til og lyder godt, og man skal ikke gøre meget for at få det til at passe ind i mikset. Det er selve core-libraryen jeg taler om. De har også et hav af expansions, og det er mere blandet, så der skal man lytte på hjemmesiden. Skal du vælge mellem de to, så er det også meget workflowet, der afgør, hvad du skal vælge.

Jeg har også brugt BFD3 i mange år, og det kræver mere for at få til passe i mikset.

Nyt svar