Spectrasonics...7 days...

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Re: Spectrasonics...7 days...

Indlæg af Nicolai »

Det er også sådan jeg kører, og det kører fint med Omnisphere og Trillian. Der var bare kun 25gb tilbage på den disk... Skal nok blive godt.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Yamaha er fint men kan ikke alt og slet ikke hvis vi taler "klassisk" klaverlyd.
Apropos: savner du half pedaling?
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg savner en mindre kontant flygel lyd, som jeg f.eks. får i andre instrumenter end Yamaha. Der er jo en grund til, at det aldrig er Yamaha, du ser i de klassiske koncertsale:)

Half pedaling vil være fint, men er ikke et must for mig.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

gs-dk skrev:Jeg savner en mindre kontant flygel lyd, som jeg f.eks. får i andre instrumenter end Yamaha. Der er jo en grund til, at det aldrig er Yamaha, du ser i de klassiske koncertsale:)
Med mindre det er Chick Corea...han spiller altid på Yamaha, også når det er klassisk. men han har jo også en rigtig go' aftale med dem :-D

Jeg er tilfreds nok med det C7, og det lyder milevidder bedre end hvad jeg ellers har i KOMPLETE 10 etc.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Med al ære og respekt - jeg indregner ikke Chick Corea med i listen over "store" klassiske pianister:). Jeg ved godt, at han har flirtet med det.....men......

Der er stadig brug for EastWest klaver f.eks., hvis du skal have en klang, der skal bruges i sammenhæng med klassisk sang.

Og når jeg nu er igang med at "klage" over et produkt, jeg er glad for - så ville jeg virkelig ønske mig mulighed for at eksperimentere med forskellige mikrofonafstande - det er standard i mange biblioteker i dag (ikke bare klaver) og jeg synes, at det er en skam ikke at få muligheden her for at ændre klang på instrumentet.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Der findes nu CFX flygler nogle steder men det er nok ikke Yamahas største marked, når Steinway og Bösendorfer (som reelt også er Yamaha) ikke er synderligt meget dyrere....

Men til hver en tid og alle formål hellere Spectrasonics C7 end NI's New York, Berlin og Vienna, som jeg har tænkt mig at kyle ud....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nicolai skrev:Der findes nu CFX flygler nogle steder men det er nok ikke Yamahas største marked, når Steinway og Bösendorfer (som reelt også er Yamaha) ikke er synderligt meget dyrere....

Men til hver en tid og alle formål hellere Spectrasonics C7 end NI's New York, Berlin og Vienna, som jeg har tænkt mig at kyle ud....
Ikke for at gradbøje emnet for meget - men - jeg har været i den branche i MANGE år og jeg kan ikke huske, at jeg har set en international klassisk solist spille Yamaha. At de findes rundt omkring betvivler jeg ikke, men Yamaha er MEGET langt nede på listen over valg af instrument til klassiske koncerter - hvis man altså har valget.

Native instruments flygler er rimelige ubrugelige (har aldrig brugt dem:)) - jeg har brugt et par af deres opretstående klaverer og det kan fungere. Lad os se - mon ikke vi ser noget mere tilvalg undervejs - sådan plejer det at gå med Spectrasonics.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg fandt lige en liste over Yamaha-pianister på deres egen hjemmeside. Mest rock og jazzfolk, men der er også en del asatiske navner jeg ikke kender. Mon ikke der gemmer sig nogle klassiske pianister bag blot nogle af disse.

Men Spctrasonics lader til at sætte standarden for de virtuelle lige nu.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg taler ikke om, at det ikke findes - undskyld misforståelsen. Hvis du går listen igennem tror jeg ikke, du kan finde store turnerende klassiske pianister med international reputation. Den liga spiller Steinway, Bösendorfer og Fazioli. At instrumentet er meget brugt i studier og til den rytmiske genre er jeg helt klar over. Og ja - det lyder godt - mere vil bare have mere:)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

gs-dk skrev:Jeg taler ikke om, at det ikke findes - undskyld misforståelsen. Hvis du går listen igennem tror jeg ikke, du kan finde store turnerende klassiske pianister med international reputation. Den liga spiller Steinway, Bösendorfer og Fazioli. At instrumentet er meget brugt i studier og til den rytmiske genre er jeg helt klar over. Og ja - det lyder godt - mere vil bare have mere:)
og jeg glemte så lige linket
http://www.yamaha.com/artists/pianos.html?CTID=5070010

Yanni bruger Yamaha!! Det er jo ren lykke :lol: :lol:
Men ellers har du ret. Der er ikke mange klassiske pianister der piller ved Yamaha. Det har nok også noget at gøre med hvad der står i de diverse koncertsale. Det er nok begrænset hvor mange der har deres eget flygel med. Mener dog at huske at både Ivo Pogerelic og keith Jarret ynder at gøre det.

Et flygelmærke jeg altid har nydt lyden af er Schimmel. De har lavet nogle visuelt hæslige instrumenter, men resten fejler ikke noget, og de er prismæssigt placeret på Yamaha-niveau.
Mærkeligt nok har ingen lavet samplebiblioteker på baggrund af Schimmels flygler. Det er måske for ukendt, der er nok mere status i at lave pba. af Steinway eller Bösendorfer.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Clinic i kbh, 14/10, med en eller anden fashion-dread, der sikkert er et monster til at spille :-)
http://www.4sound.dk/connected/event/de ... c-keyscape
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dette lader til at være den reelle Spectrasonics Keyscape tråd.
Der er nyt gratis indhold, for dem der har en licens:
https://www.spectrasonics.net/news/news ... php?id=139




Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja jeg hentede lige opdateringen i går, altid lækkert med nye lyde i deres kvalitet. Det inspirerer med det samme.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pause i tråden fra 2016 til 2023 ,.. godt nok kan LM være "stille" ,.. meeeeeen :-)

Kender ikke selv Keyscape, men tænker at det måske ikke længere er nogen enestående high-end defacto-standard ?

Hvad regnes normalt som alternative platforme og muligheder her anno 2023 ?
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tror stadig ikke at der er noget på markedet der matcher det. Jeg elsker det. Der findes mange YouTube videoer omkring test af disse og konkurrenter, en Keyscape er enten tydelig vinder eller deler en førsteplads med en anden alt efter hvad testen dækkede.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Men lidt apropos, så burde Eric snart komme op med et nyt produkt, og ikke bare nye lyde og opdateringer. Med al respekt for hvad Thomas Skarby og Søren Reiff fik ud af en telecaster i Native Instruments navn, så kunne jeg godt tænke mig nogle Persingske guitar-plugs….
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ellers er der jo Sampletank og Syntronik

Finder selv ud :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev: tors 30. mar 2023 07:57 Ellers er der jo Sampletank og Syntronik

Finder selv ud :lol:
Ha ha :) Bevares, vi har vel alle købt VSTi og plugs vi sjældent bruger. (Jeg har da også lidt hardware og en synth eller to, der ikke trækker strøm hver uge…) Men lige præcis SanpleTank med diverse expansions, Moog mm er sådan en jeg købte i sin tid, men som end ikke er blevet installeret ved de de sidste 3-4 C-drevs formateringer og system upgrades… Jeg var dog meget glad for deres CSR indtil man fik diverse EMT og Lexicons til UAD, Relab og andre sager…
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Keyscape er jo en stor samling af alle mulige klavere /keyboards - elektriske, akustiske m.v.. Hvis man kan "nøjes med" et fedt klaver, der også indeholder nogle fantastiske effekter ig modulationsmuligheder plus feltpiano, så er Noire fra NI/Kontakt rigtig god. Skal blankt indrømme, at jeg ikke er en stor fan af Kontakt, men - Noire er sgu et hit....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg har altid været vild med Eric Persing og alt hvad han har rørt ved. Jeg har mødt ham flere gange, dels i min og hans Roland tid men også senere på NAMM og Frankfurt. Jeg elsker hans produkter og har naturligvis alt.

Men jeg kan nogle gange have fornemmelsen af, at hans produkter “lyder af for meget” og der skal arbejdes med EQ for at passe dem ind i et mix. F.eks synes jeg Skarbys Rhodes lyde fra NI falder nemmere til ro end de tilsvarende i Keyscape. Trillian kan også have de samme udfordringer.

Men altså, det er altså ingen kritik for det lyder stadig af en million..

Dbh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg har både Omnisphere og RMX, og ja, synes du har ret i, at Omnisphere skal tilgås med noget udtyndning. Ellers kan den nemt løbe afsted med hele lydbilledet...
Håber da iøvrigt, at der snart kunne komme en opdateret udgave af RMX...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nicolai skrev: tors 30. mar 2023 18:24 Men jeg kan nogle gange have fornemmelsen af, at hans produkter “lyder af for meget” og der skal arbejdes med EQ for at passe dem ind i et mix. F.eks synes jeg Skarbys Rhodes lyde fra NI falder nemmere til ro end de tilsvarende i Keyscape. Trillian kan også have de samme udfordringer.

Men altså, det er altså ingen kritik for det lyder stadig af en million..

Dbh
Nicolai
Ja det er rigtigt at mange af lydene kan virke hyper-realistiske og nogle detaljer skal diales lidt tilbage.

Lidt ligesom et flot foto hvor farverne popper og ser helt fantastisk ud… virkeligheden er ofte mere grå 😅
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar