DPReview lukker ned :-(

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

DPReview lukker ned :-(

Indlæg af DUBTEMPLE »

Efter 25 år ,.. min mest brugte side samt forum relateret til foto :(

Endu et rigtigt forum lukker :(

https://www.dpreview.com/news/590114546 ... m-to-close

Her lige et screenshot af min seneste post

Samt en opfrordring generelt, til at gemme gode artikler og tråde, hjemme hos sig selv

På ingen tid kan alt være væk

aurora2.jpg
aurora2.jpg (136.16 KiB) Vist 1360 gange
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er da en kæmpe skam. Hvis de dog bare ville holde en read-only udgave af de nuværende artikler åbne, ville det være fantastisk. Det er virkeligt en nyttig side når man skal slå diverse kameraer op. Og eftersom det jo er noget jeg mest bruger som opslagsværk, kan jeg ikke forudsige hvilke sider jeg bør lave en backup af.

Deres forum kan jeg nu godt leve uden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er jo skrækkeligt, det var mit go-to sted at læse om kamera tests, både inden køb men også i forbindelse med anbefalinger til andre.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mon ikke nogen scraper sitet og uploader det et andet sted, i det mindste anmeldelserne og artiklerne/tips?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har osse i mange år været mit sted at chekke kamera ud, inden køb. Sørgeligt.
Som erstatning er der LensTip.com, osse et seriøst sted.

https://www.lenstip.com/
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så de blev opkøbt af Amazon og bliver nu afviklet 🙄
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: lør 25. mar 2023 16:36 Så de blev opkøbt af Amazon og bliver nu afviklet 🙄
Ja det er sådan det hænger sammen ,.. same shit som set så ofte før i andre sammenhænge

De kunne have taget en periode hvor de offentligt prøvede at afvikle det vigtigste til anden side ,.. gerne frivillige non-profit kræfter

De har vidst der her var på vej i lang tid

Men de finder størrer glæde i blot at lukke ned i panik med 14 dages varsel
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er nogen der prøver at redde stumperne ,.. lad os se
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Det ser ud til at det er lykkedes. Fik i hvert fald mail fra dem at de fortsætter i samarbejde med Gearpatrol.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: tors 22. jun 2023 21:47 Det ser ud til at det er lykkedes. Fik i hvert fald mail fra dem at de fortsætter i samarbejde med Gearpatrol.
Samme her, jeg ved ikke hvad jeg skal tro, jeg tror community-delen, altså fora-delen har lidt ubodelig skade,

Nogle sektioner var som en familie, opbygget gennem flere år, sidens substans ligger mere der, end i tests og reviews IMHO

Mange er allerede videre, til de to nye alternativer, eller noget helt tredie, og du tænker: "hvornår sker det næste gang"

Jeg ved ikke hvor stor tiltro der skal være til de nye ejere, eller de nye vilkår som bliver gældende

De "sutter" derudover din info, snager, og videre-sælger såvidt jeg kan se, præcis som røvhullerne, (Amazon), lader det til
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tors 22. jun 2023 21:57
Pastorius skrev: tors 22. jun 2023 21:47 Det ser ud til at det er lykkedes. Fik i hvert fald mail fra dem at de fortsætter i samarbejde med Gearpatrol.
Samme her, jeg ved ikke hvad jeg skal tro, jeg tror community-delen, altså fora-delen har lidt ubodelig skade,

Nogle sektioner var som en familie, opbygget gennem flere år, sidens substans ligger mere der, end i tests og reviews IMHO

Mange er allerede videre, til de to nye alternativer, eller noget helt tredie, og du tænker: "hvornår sker det næste gang"

Jeg ved ikke hvor stor tiltro der skal være til de nye ejere, eller de nye vilkår som bliver gældende

De "sutter" derudover din info, snager, og videre-sælger såvidt jeg kan se, præcis som røvhullerne, (Amazon), lader det til
Det er mange, mange år siden jeg har brugt den som andet end opslagsværk. Så jeg er fint tilfreds, selvom jeg godt kan huske at foraerne var rigtig, rigtig gode, når man lige havde fundet ud af hvem der vidste hvad de talte om.

Hvis et site som dpreview er gratis, så skal de jo hente noget ind på anden vis, det kan ikke overraske nogen.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Alt hvad jeg ved om mine Lumix FZ har jeg fra DP ,.. opbygget over 8-10 år ,.. sektionen er nu smadret

Reklame-indtægter skal være det bærende ,..

Database vedr kamera, sammenligning, osv, kan selvfølgelig stadig bruges, sikkert også uden en account

Jeg kikker mest efter noget helt andet, hvad forum angår, FZ1000 blir alligevel mit sidste bridge-cam

Forslag til canon-fora velkommen ,.. migrerer nok til Canon mirrorless RF ,.. R7 til en start måske

Er mellemlandet på et gammelt 7D ind til videre :)
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tors 22. jun 2023 22:25
Reklame-indtægter skal være det bærende ,..
..men det var det jo åbenlyst ikke, siden de var ved at lukke ned.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: fre 23. jun 2023 08:37
DUBTEMPLE skrev: tors 22. jun 2023 22:25
Reklame-indtægter skal være det bærende ,..
..men det var det jo åbenlyst ikke, siden de var ved at lukke ned.
Sådan ser jeg ikke på det

Hvis der i det hele taget har været et betydeligt underskud, så kun fordi de har drevet det halvhjertet, gr grådighed som fokus

De kunne i så fald bare have foræret det til non-profit aktører, i stedet for det store drama

Det respektløse fingerede mord på siden, som de lagde ud med, ligner nu kun et strategisk spil for galleriet, forud for salget
/Dub

Nyt svar