Hvilken mix controller bruger i?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Hvilken mix controller bruger i?

Indlæg af the19thbear »

Jeg er (måske) på udkig efter en mix controller til computeren.
Behringer er udelukket da deres fadere larmer for meget.

Skal ha motor fadere.
Skærm med tekst til hver kanal
Gerne så lille som mulig.
Skal bruge stil at sætte niveauer, sends og pan (for det meste).

Bruger reaper, så alle controllere burde kunne bruges.


Og også:

Hvad er jeres erfaringer med at mixe med controller?
Letter det jeres arbejde? Jeg savner at kunne sætte levels med fingre og hurtigt prøve ting af i løbet af sekunder, i stedet for at rode frem og tilbage på en skærm.


Tak:)
Senest rettet af the19thbear ons 8. feb 2023 10:14, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Emil
Medlem
Indlæg: 87
Sted: Odense

Indlæg af Emil »

Du skal være velkommen til at købe min Avid Artist Mix hvis det er den du ender med :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Emil skrev: tirs 7. feb 2023 21:07 Du skal være velkommen til at købe min Avid Artist Mix hvis det er den du ender med :)
Tak
:)


Hvad koster sådan en brugt sådan ca? og er de ikke discontinued? Ikke dermed sagt at jeg ikek kan bruge den.
Senest rettet af the19thbear ons 8. feb 2023 10:14, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
reposity
Forum Donator
Indlæg: 476
Sted: Vanløse

Indlæg af reposity »

Jeg bruger Presonus Faderport v1 som nu gindes i v2 . Den er super let at bruge til niveauer .

Har selv tænkt over faserport 8 eller 16 .
Vedhæftede filer
2F34140D-823A-4146-81FE-52DD943D0301.png
2F34140D-823A-4146-81FE-52DD943D0301.png (861.1 KiB) Vist 693 gange
Michael Hoelgaard Meinhardt Larsen

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg bruger Avid S1 og en Avid Dock.
Jeg ville ikke undvære at have rigtige fadere.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har bare en Presonus Faderport v1 men skulle jeg skifte den ud ville det enten blive en Behringer eller Presonus faderport 16
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja en fader er for lidt for mig desvære.
Har luret på faderport 8. 16 er fed, men den tager også meget plads.
Er lidt lun på artist mix tingen, men den er vist allerede discontinued så vidt jeg ved.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg har rigtig gode erfaringer med Console 1 Fader (har også Console 1). Den har godt nok ikke display på enheden, men det har ikke generet mig.

Du spørger også til erfaringer. Jeg har brugt Console 1 i et par år efterhånden og tilføjede Fader for 1 års tid siden af samme årsager, som du overvejer det. Som med Console 1 tog det lige lidt tid at vænne sig til det, men når det først er kommet ind under huden, så kører det bare - og det sparer tid. Og man behøver altså ikke købe alle deres konsol-emuleringer. SSL4000 der følger med, kommer man rigtig langt med. Men ellers er British Channel min go-to og jeg bruger den som standard på alle kanaler.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tak:)
Det er ikke så meget til plugin control jeg skal bruge den, men mere niveauer, reverb send og pan.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

the19thbear skrev: ons 8. feb 2023 10:13 Tak:)
Det er ikke så meget til plugin control jeg skal bruge den, men mere niveauer, reverb send og pan.
Det er også det jeg bruger Console 1 Fader til. Faderen bruges ikke til at kontrollere eq og compressor. Man kan dog styre drive fra den også. Men ellers er det til niveauer, send-kanaler (3 stk) og panning.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

metal skrev: ons 8. feb 2023 10:27
the19thbear skrev: ons 8. feb 2023 10:13 Tak:)
Det er ikke så meget til plugin control jeg skal bruge den, men mere niveauer, reverb send og pan.
Det er også det jeg bruger Console 1 Fader til. Faderen bruges ikke til at kontrollere eq og compressor. Man kan dog styre drive fra den også. Men ellers er det til niveauer, send-kanaler (3 stk) og panning.
Ah, misforstod. Troede det var den anden softubes controller du snakkede om :) jeg er bare ked af at den ikke har skærm/scribble strips, så man ikke ved hvilken kanal der er hvad.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Emil skrev: tirs 7. feb 2023 21:07 Du skal være velkommen til at købe min Avid Artist Mix hvis det er den du ender med :)
Jeg har sendt dig en pb Emil:)

Nyt svar