VR hjælp: USB 3.0 kabel

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

VR hjælp: USB 3.0 kabel

Indlæg af Mike-air »

Jeg har nyligt købt mig et Occulus 2 VR headset, og skal have det koblet til steam VR på gamer pc'en.

For at gøre det skal man enten bruge en wifi forbindelse eller usb-kabel som kan køre 2 gbit. Det betyder i så fald et usb 3.0 kabel, eller angiveligt en wifi 6 router af en art.

Ingen kabler er selvfølgelig nice, men umiddelbart finder jeg ikke lige nogen 2gbit wifi6 router til < 1000 kroner som er det jeg må slippe for et USB 3.0 kabel. Og jeg står ikke umiddelbart og skal bruge en ny router. Så jeg hælder lidt til kabel lige i øjeblikket.

Hos komplett har jeg fundet et USB 3.0 kabel med hele 15 meter, hvilket er perfekt ifht. at kunne være i rummet ved siden af hvor pc'en står:
https://www.komplett.no/product/1184496 ... l-15m-sort

Men så melder spørgsmålet sig:
Er der noget "tab" i så lang en ledning? Eller er det bare at smide den bag i pc'en, og så koble et kort USB 3.0 A til C i den anden ende? (headset bruger USB C indgang)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis kablet understøtter USB 3.0 og det er kravet så bør du ikke opleve nogle udfordringer. Men hvis der er en aktiv forstærker på den kan der være lidt delay, dog ikke noget jeg tror du kan registrere. Og på ingen måde så meget som selv det bedste wifi kan give dig. 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tak Hald. Det bliver prøvet i så fald.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Oculus Quest headsets er lidt kræsne med USB kablerne, så hvis du køber det billigste skrald du kan finde, og stikket er lidt slidt osv. så kan man hurtigt rende ind i problemer. Det kabel der følger med er virkeligt dårligt. Jeg købte et kabel på avcables.dk som var lidt dyrere end de billigste (d.v.s. måske "medium kvalitet"?), og jeg har ikke haft nogen problemer siden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Joachip skrev: man 30. jan 2023 18:11 Oculus Quest headsets er lidt kræsne med USB kablerne, så hvis du køber det billigste skrald du kan finde, og stikket er lidt slidt osv. så kan man hurtigt rende ind i problemer. Det kabel der følger med er virkeligt dårligt. Jeg købte et kabel på avcables.dk som var lidt dyrere end de billigste (d.v.s. måske "medium kvalitet"?), og jeg har ikke haft nogen problemer siden.
Cool! Har du link?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ja, quest link mode? Netop. Jeg bruger det til arbejde til at debugge en VR applkiation på.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Joachip skrev: tors 2. feb 2023 09:12 Ja, quest link mode? Netop. Jeg bruger det til arbejde til at debugge en VR applkiation på.
Haha. Mente URL :lol: Men fedt!

Jeg bestemte mig for at købe et HTC USB 3.2 10gbit kabel på 5 meter for at være på den sikre side.

Har du nogle tips til ting som skal opleves?? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe spil i Meta's store eller steam VR (som jeg ikke har fået til at virke endnu).

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ahhhh... well, det er et par år siden jeg købte det kabel, så nej, jeg kan ikke huske hvor på avcables.dk det var. Men der står D-Lock på kablet, og det er sådan lidt stift i det.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev: tors 2. feb 2023 12:02 Har du nogle tips til ting som skal opleves?? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe spil i Meta's store eller steam VR (som jeg ikke har fået til at virke endnu).
Da jeg for en del år siden legede med Oculus Rift var det Robo Recall og Brass Tactics jeg var mest begejstret for.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev: tors 2. feb 2023 22:50
Mike-air skrev: tors 2. feb 2023 12:02 Har du nogle tips til ting som skal opleves?? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe spil i Meta's store eller steam VR (som jeg ikke har fået til at virke endnu).
Da jeg for en del år siden legede med Oculus Rift var det Robo Recall og Brass Tactics jeg var mest begejstret for.
Fedt, tak! Det ligner begge spil der matcher mine interesser :-D Ud over det, så skal jeg self. også spille Alyx.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev: tors 2. feb 2023 12:02
Joachip skrev: tors 2. feb 2023 09:12 Ja, quest link mode? Netop. Jeg bruger det til arbejde til at debugge en VR applkiation på.
Haha. Mente URL :lol: Men fedt!

Jeg bestemte mig for at købe et HTC USB 3.2 10gbit kabel på 5 meter for at være på den sikre side.

Har du nogle tips til ting som skal opleves?? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe spil i Meta's store eller steam VR (som jeg ikke har fået til at virke endnu).
https://www.oculus.com/experiences/ques ... 024270629/

https://www.fireproofgames.com/games/th ... ark-matter

Elsker The Room serien. Ville ønsker jeg kunne spille VR, men øjnene/hovedet kan ikke tåle det (og jeg har briller hvilket ikke rigtig duer).

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: man 6. feb 2023 09:06
Mike-air skrev: tors 2. feb 2023 12:02
Joachip skrev: tors 2. feb 2023 09:12 Ja, quest link mode? Netop. Jeg bruger det til arbejde til at debugge en VR applkiation på.
Haha. Mente URL :lol: Men fedt!

Jeg bestemte mig for at købe et HTC USB 3.2 10gbit kabel på 5 meter for at være på den sikre side.

Har du nogle tips til ting som skal opleves?? Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe spil i Meta's store eller steam VR (som jeg ikke har fået til at virke endnu).
https://www.oculus.com/experiences/ques ... 024270629/

https://www.fireproofgames.com/games/th ... ark-matter

Elsker The Room serien. Ville ønsker jeg kunne spille VR, men øjnene/hovedet kan ikke tåle det (og jeg har briller hvilket ikke rigtig duer).
Spændende, det ville min kæreste nok være vild med at følge med i! Men ligesom dig har hun også det her problem. Hvordan er det at sidde og se med på et tv eks.?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Generelt har jeg svært ved at se andre spille på TV fordi jeg bliver motion sick. Computerskærm er ok.

Når jeg spiller selv er det klart bedre fordi jeg jo ved hvad jeg laver.

Det bliver selvfølgelig ikke nemt af at jeg spiller/ser på 77", da det jo fylder en del i synsfeltet ;-) Kun et problem med FPS/over the should og visse ekstreme racer/flyverting som fx WipEout.

Nyt svar