Microsoft har nedbrud

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Microsoft har nedbrud

Indlæg af Hald »

TV2 skriver:
Microsoft ramt af nedbrud verden over
I løbet af onsdag morgen har tusindvis af brugere af Microsofts tjenester såsom Outlook og Teams oplevet driftsforstyrrelser. Det viser indberetninger til hjemmesiden downdetector.dk. Microsoft skriver på Twitter, at de er ved at undersøge problemerne.
Microsoft 365 Admin Center:
Title: Users may be unable to access multiple Microsoft 365 services

User impact: Users are unable to access multiple Microsoft 365 services.

More info: Impact is occurring to the following services but is not limited to them:
-Microsoft Teams
-Exchange Online
-Outlook -SharePoint Online
-OneDrive for Business
-Microsoft Graph
-PowerBi
- Microsoft 365 Admin Center

Current status: We’ve isolated the problem to a networking configuration issue, and we are analyzing the best mitigation strategy to address it without causing additional impact. We’ll provide more information once we have additional information.

Scope of impact: Any user serviced by the affected infrastructure may be unable to access multiple Microsoft 365 services.
Next update by: Wednesday, January 25, 2023, at 11:00 AM UTC
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Update: De bør kører igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

De kører stadig ikke. Brugere af Microsoft - 365 har store problemer. Godt man kører en go´ gammel Office 2007 :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja det kan jeg da godt se, det er kun deres Azure del der kører igen, Office produkterne halter endnu:

https://status.office365.com/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hæhæ. Så det er derfor jeg ikke kan få fat i mine kolleger... Jamen så er det jo "surt" man arbejder remote. Så bliver man jo nødt til at finde på andre ting at lave. Øv bøv.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

De har lige meldt ok igen nu, men henviser til status opdateringer på twitter:
https://www.twitter.com/MSFT365Status
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja det tyder på at være ok nu:
https://status.azure.com/da-dk/status
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Der er ikke nogen af de nævnte programmer jeg bruger. I stedet for one drive bruger jeg dropbox. Minimal notisfikationer og man kan afinstallere når man vil. Og jeg har altid brugt open office.
Der er mange fordele ved microsoft platformen, men der er for meget crapware.
På den sidste PC , jeg købte , var der to pre installerede virusprogrammer der igen og igen puppede op og advarede med at pcen var i fare. Det viste sig at de opfattede det virus program jeg brugte (Avast) som en trussel.

365 er et godt program, men alt for dyr og open office kan stort set det samme. Jeg syntes ikke altid de laver gode programmer. Ofte kan jeg finde bedre gratis udgaver. Edge, messenger,. One drive, er udemærket, men for meget spam. Stifinderen er god og hjælp og vedledning er ok. Og man kan ikke umidelbart afinstallere , selv de preinstallerede virusprogrammer.
Windows sælges i realiteten med reklamer. Måske derfor kan de holde prisen nede.

Det ville være mere fair, hvis man kunne fravælge alt dette crapware mod betaling som ved andre tjenester. Så ville det være super

Imø naturligvis.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Skærmbillede 2023-01-25 kl. 15.12.11.png
Skærmbillede 2023-01-25 kl. 15.12.11.png (228.68 KiB) Vist 320 gange
Her var der fem minutters ustabilitet, og så kørte det igen.

...men det highlighter da meget godt hvor Cloud ikke nødvendigvis er sagliggørende.

AWS har også været ramt.
--
Robert

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gad vide om det var relateret til at TV2 Nyhedernes website ikke kunne vise nogle billeder i næsten et døgn? Eller noget helt andet samtidigt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

På mit arbejde skulle man bruge Microsoft login for at komme på intranettet, så det var lidt svært at melde ud at der var IT problemer når hverken IT eller brugerne kunne logge på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar