Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Holgers Blog

Indlæg af Holger »

Peter F-J skrev: lør 6. aug 2022 09:19 Fedt. Så godt han nævnte dit navn i en EB artikel om det igår. Tillykke med både den originale og den nye version :)
Thanks! Sjovt, fandt artiklen nu.

Default avatar
teach_me
Medlem
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

For et nummer med så mange aktører indeover samt uretfærdigheder er 500K da meget flot?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Ja, men det er svært at se 5 mio. reduceret til 500k.

Det trigger i hvert fald en lidt sur mavefornemmelse hos mig.

Jeg er bestemt taknemmelig for min karriere og de mange fede oplevelser og wins - og økonomi - men tror grundlæggende aldrig jeg kan tilgive den slags svig og bedrag.

Måske især fordi det ikke bare er arbejde, men følelser og ego på spil, når man laver musik.

Man må jo håbe på karma rammer snydepelse i røven på et tidspunkt.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Man må jo håbe på karma rammer snydepelse i røven på et tidspunkt.... 100 procent sikkert

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

tror grundlæggende aldrig jeg kan tilgive den slags svig og bedrag.
Det kan jeg edder hakme godt forstå. Een ting er $ –– men at det er nogen man arbejder tæt sammen med /venner, som laver sån noget. :censored: Platugler, kaldte vi dem i min gamle kreds. Men det er næsten for pænt.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", High Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Beklager mere brok, men ligeledes bliver jeg periodisk irriteret over at man ofte som selvstændig skubber 175-200k foran sig i ubetalte fakturaer, der bare hænger og dingler.

Det er ganske få der ikke betaler i sidste ende, men hold kæft hvor det bare trækker i langdrag nogle gange. Ikke nødvendigvis ondskab, bare forglemmelse, sjusk eller dovenskab.

Og ja, nogle gange udspekulerethed fra større labels (med deres latterlige PO systemer).

En lønmodtager ville gå amok hvis et par hundredetusinde af deres løn bare kom dryppende i løbet af året, hvert år.

Jeg ville ønske der fandtes en metode at afstemme de her ting automatisk og automatisk sende rykkere, men selv med diverse "automatisk bankafstemning" hos Billy eller Dinoero fungerer det slet ikke.

Der er alt for mange faktorer i at sætte den slags op og få checket det korrekt, ikke mindst fordi mange jo modtager i DKK på en bankkonto, i DKK via MobilePay (Erhverv), nogle gange ved en fejl på MobilePay (Privat) og til tider på en gebyrfri EUR konto hos fx Revolut eller via PayPal.

Ligeså lidt man har lyst til en enkelt universel betalingsløsning (pga. overvågning) ligeså fedt ville det være til tider, at have hele skidtet samlet.

Medlemsavatar
Lause
Medlem
Sted: Sydfyn

Indlæg af Lause »

Holger skrev: søn 7. aug 2022 15:14 Beklager mere brok, men ligeledes bliver jeg periodisk irriteret over at man ofte som selvstændig skubber 175-200k foran sig i ubetalte fakturaer, der bare hænger og dingler.

Det er ganske få der ikke betaler i sidste ende, men hold kæft hvor det bare trækker i langdrag nogle gange. Ikke nødvendigvis ondskab, bare forglemmelse, sjusk eller dovenskab.

Og ja, nogle gange udspekulerethed fra større labels (med deres latterlige PO systemer).

En lønmodtager ville gå amok hvis et par hundredetusinde af deres løn bare kom dryppende i løbet af året, hvert år.

Jeg ville ønske der fandtes en metode at afstemme de her ting automatisk og automatisk sende rykkere, men selv med diverse "automatisk bankafstemning" hos Billy eller Dinoero fungerer det slet ikke.

Der er alt for mange faktorer i at sætte den slags op og få checket det korrekt, ikke mindst fordi mange jo modtager i DKK på en bankkonto, i DKK via MobilePay (Erhverv), nogle gange ved en fejl på MobilePay (Privat) og til tider på en gebyrfri EUR konto hos fx Revolut eller via PayPal.

Ligeså lidt man har lyst til en enkelt universel betalingsløsning (pga. overvågning) ligeså fedt ville det være til tider, at have hele skidtet samlet.
Det er simpelthen så frustrerende. Når du har faktureret skal du jo også betale moms (selvom du ikke har modtaget betalingen) - så der er et "udlæg" for de dårlige betalere.

Jeg synes Dinero fungerer godt, og følger generelt de notifikationer jeg får, når en betaling er overskredet dato.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

DAYYANI - Blink Twice er Ugens Uundgåelige på P3, har været en tur gennem maskinen her.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

321494019_984959312615272_2441405176041749011_n.jpeg
321494019_984959312615272_2441405176041749011_n.jpeg (139.1 KiB) Vist 317 gange
Har masteret Live Forever med Stafford Brother feat. Lil Yachty & Lexy Panterra for lidt tid siden. Bruges i den nye Netflix flick There's Someone Inside Your House

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jengi - Bel Mercy (Faustix Remix).jpg
Jengi - Bel Mercy (Faustix Remix).jpg (109.6 KiB) Vist 241 gange
Jengi - Bel Mercy (Faustix Remix) stem-mastered af yours truly. Remix af #1 dance track i verden p.t., ikke dårligt landet i Danmark.

Sjovt job og fik god smæk på et lidt tricky tægno kick i stems.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

Ja den losser godt, dér. Go' fylde på sparket.
Man har også skruet pænt ned for de "poppede elementer" hvis man kan tillade sig at sige den sådan. God plads til kick og hat.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Enig. Jeg har haft det i fem stems: vox chops, synths, 303 bas, trommer, sfx

Har ikke rebalanceret meget, så pladsen var lidt tiltænkt fra starten.

Men jeg har givet kicket en del mere fylde via upward expansion. Pro-MB er fantastisk til dette fordi man kan trigge den interne sidechain per bånd uafhængigt af selve båndets frekvensområde. Mao. kan man fx bruge plokket i upper bass til at upward expande subben.

Open hat har fået en del multicomp fordi den var ret høj/spids oprindeligt.

303’en har fået en smule mere fylde, men den skal ikke rumle - kicket skal være bærende i techno tombolaen. Og så er bassen chainet til kicket i subben og lidt over.

Ellers bare en del små-automations og soothe2 på vokalen i M/S.

Og en lidt tæsk på stereosummen. Tror jeg havde TC MD4 HD, Kelvin, min egen soft clipper og enten Pro-L2 eller Izotope Maximizer på. Meget lidt EQ og ingen bredbåndscomp.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

Hæ! –herlig detalje-nørderi. Jeg går ikke selv helt så meget i mix/produktion-detaljer med mine egne ting, endnu. Og har vist heller ikke tilstrækkeligt gode applikationer, endnu. (skal ved lejlighed have anskaffet noget app til sidechain per bånd, syns ikke jeg kan opnå noget dér, i Logics indbyggede apps. For at sige et eksempel, jeg klart mangler. Jeg bør smide lidt mønt efter Pro-MB snart, tror jeg)

Men jeg kan følge med i omtrent hele din udredning, hvilket jeg er glad for at jeg kan.
Ikke så svært at forstå, når jeg kan høre både originalen og remixet på Spotify.

A pro pos stereo, det er et bemærkelsesværdig "stramt omkring midt" -lydunivers. Det lyder nærmest som et "monotrack" i den forstand at de forskellige stemmer synes alle at ligge tæt på centrum –– men den alligevel behageligt brede stereo-fornemmelse opnås ved tæft /håndværk udi at pille ved at sende diverse områder lidt længere ud. Lækkert. For eksempel er selve kicket ret bredt. Og det er jo sjovt –– for det er ikke lige dét, man har lært vedr. BD på diverse kurser i mix gennem tiden.

Ønsker dig en god fredag aften

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Thanks!

Kickets bredde er dog en slags illusion, dvs. bredden stammer alene fra toppen, ikke fra bunden.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator

Indlæg af tomcat »

Holger skrev: fre 3. feb 2023 18:31 Thanks!

Kickets bredde er dog en slags illusion, dvs. bredden stammer alene fra toppen, ikke fra bunden.
Yes, det er klart.

Nyt svar