Hvad afspiller pro folket på hjemme i stuen

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Crown 6000
Medlem
Indlæg: 19

Hvad afspiller pro folket på hjemme i stuen

Indlæg af Crown 6000 »

Ved ikke helt hvor denne tråd burde være. Prøver her

Jeg synes at det kunne være spændende at høre lidt om hvad pro folk har af anlæg hjemme i privaten
:)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mit hjemmesetup:

Højtalere:
- Genelec 1031A (mine gamle fra studiet)

Preamp / DAC / CD-afspiller:
- ATC CDA2 (MK1 udgave af den her: https://atc.audio/hi-fi/electronics/source/cda2-mk2/)

Streamer:
- Denon DNP 720AE (airplay, osv) .. forbundet via TOSLINK. Ville vælge noget andet i dag.

Pladespiller:
- Technics 1210 MK2 med Ortofon Nightclub pickup. Pickup skal snart skiftes til noget mindre brutalt.
- Cambridge Audio RIAA trin. På ingen måde noget særligt.

Lyder helt ok! Mit rum (læs: min stue) er den største udfordring.

/Rune/

PS: Har flyttet tråden til "Udstyr & Lydteknik". Backstage bliver brug til selve "driften" af forumet, bugs, forslag til features ovs ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Afspiller alt gennem min macbook via mine Genelec 1030'ere. Jeg bor i lejlighed, så i virkeligheden hører /arbejder jeg mest gennem bøffer B&W _P7. Når jeg skal lave bevægelse samtidig, er det gennem Jabra Sport in-ears.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Default avatar
Crown 6000
Medlem
Indlæg: 19

Indlæg af Crown 6000 »

spændende :)
Kan se at Genelec går igen.
Også en god højttaler . Har lyttet til et sæt en af mine venner har husker dog ikke model betegnelsen . Men trevejs med en del justeringer bagpå
Tænker at det ville være en god ide fremover at vedhæfte fotos.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Danske System Audio kompakte trevejs højttalere (SA10 tror jeg måske de hedder) i biblioteket. Sat til Denon CEOL. Streamer fra computeren eller bruger CD.

Højttalerne lyder godt, men lyden er ret dårlig i rummet. Jeg lytter mest for alvor i mit studie, som ligger ovre i sidebygningen.

Jeg har overvejet en bedre løsning, men vil ikke gå på kompromis med designet og funktionaliteten i mit bibliotek, dvs. pejs osv. Så jeg må i studiet når lyden skal være god.

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Har Bose i hele mit hjem, hvor alt musik bliver afviklet fra enten iPhone, iPad eller Apple Tv.
Det lyder overall helt okay. Jeg hygge lytter kun, når jeg er hjemme. Ingen arbejde. Mine døtre er til gengæld ovenud lykkelige for Bose løsningen og nyder at kunne afvikle deres egne playlister i de rum, som de nu skulle befinde sig i. 😃

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Sonos 1, 5, Move til hverdag.

Sonos Port til en NAD C390DD forstærker til System Audio gulvhøjttalere når dem skal have lidt ekstra gas.

Default avatar
Kenneth...
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Aarhus

Indlæg af Kenneth... »

JBL! 250TIce Fronthøjtaler
Lexicon MC12B Forforstærker
Lexicon RX7 Effektforstærker
Sony SCD-XA9000ES Cd-afspiller
Nordost Heimdall Kabler
+ resten af bio’n…

Medlemsavatar
lydtek
Forum Donator
Indlæg: 32
Sted: Kbh. (Gladsaxe/Søborg + Hvidovre)

Indlæg af lydtek »

Stuen hos mig er fruens domæne, hvor der ikke er hjerterum til "grimme højttalere" men kun 70" fladskærm med de indbyggede højttalere :-)

Heldigvis har jeg lavet mit 12 m2 store værelse om til et lille hjemmestudie med en god akustisk regulering, hvor jeg streamer audio fra min kontor-PC eller mit DAW til monitorsystemet, der består af Yamaha NS-10M, Adam A77X og Dynaudio Air6 samt en sub krydret med en 65" fladskærm på væggen til YouTube, TV eller ekstra DAW-skærm.

Alle mænd bør have deres eget værelse
PC, Asus Z490-E, i7-10700K, 64 Ram, Win10, Cubase 12, ProAc m100, DynAudio Air6, NS10, Adam A77X og A8X, PreSonus Studio Live 32 Ai, 8-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heh heh, enig. Jeg har sådan set lidt for mange værelser herhjemme til spillemaskiner o.a.. Kan ikke indtage flere og må nøjes med studiet til (virkelig god) lyd og nøjes med crap i pejsestuen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Et sæt B&W DM604 S2 drevet af en gaaaammel Kenwood KA-4050R forstærker, whatever kabler, alt lyd stammer fra Apple TV.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Kenneth...
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Aarhus

Indlæg af Kenneth... »

Her har konen frit spil med indretningen i hele huset, bare jeg har et værelse til mine synths m.m. og en væg i stuen til HiFi.
Hvad nytter det reelt at have et fedt HiFi i et andet rum end hvor man befinder sig. Og så er det et plus at man kan høre hvad de siger i lige fra nyhederne på TV2 til den fede film lørdag aften. Og så kan man i det meste af huset eller sidde i sofaen og lytte til den dejlige musik og høre det store arbejde der er lagt i lyden.
Hvis jeg så vil nærlytte et nummer, jo jooh... så smutter jeg da ind i hulen og lytter på mine gamle Dynaudio Crafft...
Men nu var det jo egentlig også stuen Crown 6000 spurgte om... 😉

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Vi kører Sonos i vores hjem. Ikke nogen fantastisk løsning, men ok.
Er til gengæld begejstret for Sonos playbar/sub/baghøjttalere, når det kommer til TV-lyd 💪🏻
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lydtek skrev: man 9. jan 2023 11:03 Alle mænd bør have deres eget værelse
Yep !!!

Sådan var det også i de gode gamle dage :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hald skrev: man 9. jan 2023 17:18 Et sæt B&W DM604 S2 drevet af en gaaaammel Kenwood KA-4050R forstærker, whatever kabler, alt lyd stammer fra Apple TV.
Lidt i samme boldgade. B&W 603s3 på en NADT753 med NAD CD afspiller samt MacMini.

Men jeg falder udenfor spørgsmålet. Jeg er ikke pro folk. Iøvrigt bor jeg i et gennemmuret hus. Studiet er akustisk behandlet men stuen lyder ad helvede til, til gengæld passer efterklangen egentlig fint til selve klaverlyden i den kraftige Yamaha CVP-809, der også står i stuen….
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg har et par B&W 704 S1 gulvhøjttalere som efterhånden er 20 år gamle. Er egentlig ret tilfreds med dem stadigvæk. Min Rega Planer 3 pladespiller er helt tilbage fra 1992 men de er uopslidelige.
Min forstærker er en Cayin 252B integreret forstærker. Den kommer fra Kina af alle steder men tog anmelderne (og mig) med storm da den kom i handelen for små tyve år siden.
Jeg har en NAD CD afspiller men den er ikke sat til, da jeg har rippet mine ca 3500 cd'er til et netværksdrev (samt backet op i skyen). Jeg bruger en Bluesound Node streamer som lydmæssigt er skridtet over Sonos men slet ikke oppe den dyre klasse. Det er godt nok til mig. Jeg er ikke rig. Bluesound bruges også til TIDAL og diverse netradiostationer.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nicolai skrev: tors 12. jan 2023 10:35 ... Yamaha CVP-809, der også står i stuen….

Googlede den lige... Den ser da fed ud! :thumbup: Er du godt tilfreds med den?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mr. Soundman skrev: søn 15. jan 2023 16:26
Googlede den lige... Den ser da fed ud! :thumbup: Er du godt tilfreds med den?
Ja, det er sgu et fedt instrument. Det er ikke min men Yamahas. Jeg har ikke lige 80.000,- til et el-piano :)

Dbh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nicolai skrev: søn 15. jan 2023 17:22
Mr. Soundman skrev: søn 15. jan 2023 16:26
Googlede den lige... Den ser da fed ud! :thumbup: Er du godt tilfreds med den?
Ja, det er sgu et fedt instrument. Det er ikke min men Yamahas. Jeg har ikke lige 80.000,- til et el-piano :)

Dbh
Nicolai

Kan man få Yamaha til at stille sådan noget hjemme hos mig også...? :-P

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mr. Soundman skrev: tirs 17. jan 2023 02:39
Kan man få Yamaha til at stille sådan noget hjemme hos mig også...? :-P
He he, det kan ikke udelukkes, men det tager nogle år at bygge den slags tillid op :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Nicolai skrev: tirs 17. jan 2023 06:45
Mr. Soundman skrev: tirs 17. jan 2023 02:39
Kan man få Yamaha til at stille sådan noget hjemme hos mig også...? :-P
He he, det kan ikke udelukkes, men det tager nogle år at bygge den slags tillid op :)
Køb alt fra Roland og få et Yamaha med? :-D

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

ALTF4 skrev: tirs 17. jan 2023 08:48
Køb alt fra Roland og få et Yamaha med? :-D
Joow, det skal nu retfærdigvis siges jeg havde over 20 år hos Roland inden jeg hoppede over til Yamaha :) Og at jeg da også har en del Yamaha klenodier stående…. Men jow jow, pointen er der da…
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Som regel et par Focal Twin6 Be sat til et Motu 16A lydkort.

Men nogen gange skifter jeg over til et sært mutant setup med en Technics power amp + et par kraftigt modificerede Heybrook højttalere, dbx 234 delefilter og en Audiovector K-Sub Super. Det setup spiller på den anden led af lokalet, sådan at jeg ligesom kan simulere at have to forskellige lytterum. (Hvad man dog ikke gør for at spare plads!)

Og hvis jeg bare stener dokumentarudsendelser, kan jeg godt finde på bare at tænde for en lille et-vejs mixcube som er sat til en lille digital amp som bruger den samme chip som sidder i en Soundboks. (TPA3116 såvidt jeg husker.) Det lyder rart til stemmer.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg hører nok ikke til blandt "pro folket" :wink: men her er hvad vi bruger herhjemme:

Billede

https://www.genelec.com/home-listening/ ... reo-system

Lyder fantastisk i vores stue hvor akustikken ikke er helt så forfærdelig. Har connected dem med apple tv via en bluetooth adapter fra "clas ohlson" som er noget af det samme som Thansen i DK.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Headphone-Zone-HiFiMAN-HE400se-1160-1160-7_2702x.jpg
Headphone-Zone-HiFiMAN-HE400se-1160-1160-7_2702x.jpg (116.64 KiB) Vist 967 gange
s-l400-01.jpeg
s-l400-01.jpeg (10.82 KiB) Vist 951 gange
/Dub

Nyt svar