Trailer eller ej: Hvad er bedst?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Trailer eller ej: Hvad er bedst?

Indlæg af mediumaevum »

Et branchemæssigt spørgsmål, primært henvendt omkring video på facebook:

Jeg har lavet en 7 min. film om danske borge og lagt på youtube.

Men jeg kan se at den ikke bliver vist særlig mange gange (dvs. kun få klik på videoen, 900 visninger på 2-3 uger), i forhold til hvad jeg havde håbet.
Der er primært linket til den fra facebook.

Omvendt ved jeg at facebook-videoer afspilles automatisk så snart man læser et opslag med den video.

Mit spørgsmål er, om det er en god eller dårlig idé at lave et nyt opslag, og uploade en teaser/trailer-video på ca. 40 sek. hvor der fortælles om hvad filmen handler om og dermed vise lidt indhold?

Hvad er jeres erfaringer inden for det felt? Er meget i tvivl om det "trætter" folk, eller om det kan virke godt med en appetizer.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis der ikke er nok traction på din video, kan den jo starte med en kort trailer på et par sekunder der fanger folks opmærksomhed, ingen grund til at lave endnu en film på 40 sekunder, bare tilføj 10 sekunder i starten af den video du ønsker at de skal se.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: tirs 10. jan 2023 17:08 Hvis der ikke er nok traction på din video, kan den jo starte med en kort trailer på et par sekunder der fanger folks opmærksomhed, ingen grund til at lave endnu en film på 40 sekunder, bare tilføj 10 sekunder i starten af den video du ønsker at de skal se.
Altså, det jeg ønsker er, at folk på facebook skal få lyst til at klikke ind på youtube-videoen. Den er godkendt af de forskellige så den vil jeg nødig lave om på.

Men du siger at 40 sek. er for meget for en appetitvækker?

Nyt svar