Et branchemæssigt spørgsmål, primært henvendt omkring video på facebook:
Jeg har lavet en 7 min. film om danske borge og lagt på youtube.
Men jeg kan se at den ikke bliver vist særlig mange gange (dvs. kun få klik på videoen, 900 visninger på 2-3 uger), i forhold til hvad jeg havde håbet.
Der er primært linket til den fra facebook.
Omvendt ved jeg at facebook-videoer afspilles automatisk så snart man læser et opslag med den video.
Mit spørgsmål er, om det er en god eller dårlig idé at lave et nyt opslag, og uploade en teaser/trailer-video på ca. 40 sek. hvor der fortælles om hvad filmen handler om og dermed vise lidt indhold?
Hvad er jeres erfaringer inden for det felt? Er meget i tvivl om det "trætter" folk, eller om det kan virke godt med en appetizer.
Trailer eller ej: Hvad er bedst?
Hvis der ikke er nok traction på din video, kan den jo starte med en kort trailer på et par sekunder der fanger folks opmærksomhed, ingen grund til at lave endnu en film på 40 sekunder, bare tilføj 10 sekunder i starten af den video du ønsker at de skal se.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3656
Altså, det jeg ønsker er, at folk på facebook skal få lyst til at klikke ind på youtube-videoen. Den er godkendt af de forskellige så den vil jeg nødig lave om på.
Men du siger at 40 sek. er for meget for en appetitvækker?