Instrumentforsikring

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Re: Instrumentforsikring

Indlæg af SIDwave »

Først havde jeg elektronik for sikring, lagt til min indboforsikring hos Alka, for 188 kr md
Så fik jeg en talefonsamtale med Topdanmark om der var penge at spare, og de forsikrer min computer, tv, og 3 synthesizere altsammen i indboforsikringen, men til 158 kr md.

jeg har godt hørt om dyre instrumentforsikringer, men det er vel mere til når man rejser rundt i landet med sit gear, og der kan ske uheld på touren ?
sålænge man bare har et par ting som altid er hjemme i privaten, behøver det altså ikke være dyrt

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SIDwave skrev:Først havde jeg elektronik for sikring, lagt til min indboforsikring hos Alka, for 188 kr md
Så fik jeg en talefonsamtale med Topdanmark om der var penge at spare, og de forsikrer min computer, tv, og 3 synthesizere altsammen i indboforsikringen, men til 158 kr md.
Mht. valg af forsikringsselskab så plejer jeg at vælge selskab udfra deres ry i forhold til dækning og ikke udfra om man kan "spare" 30 kr. månedligt ved det ene selskab frem for det andet. Det er, hvad jeg synes giver mest mening, når der skal vælges selskab.

Derfor plejer jeg også at udnytte tråde som denne til at spørge andre om, hvilke forsikringsselskaber de har gode/dårlige erfaringer med, når det kommer til dækning af tab/skade.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Jeg har fulgt med i den her tråd og har lige et input.

Overordnet set er jeg helt enig i pointerne som Holger fremfører. Det er klart billigst ikke at være forsikret. Især hvis man ikke er ude for en ulykke. :)

Jeg betragter mig selv som relativt uheldig - men heldigvis heldig med forsikringerne.

Jeg har haft brug for min ulykkesforsikring - og fik god dækning.
Jeg har hft indbrud tre gange - De to af gangene med god dækning - en tredje med dårlig dækning.
Min ejerskifte betalte 50% af et nyt tag på et hus.
Jeg har totaltskadet en bil og fik den erstattet.

For mig har forsikringerne været en "god forretning".

I indbrudssagerne har jeg kunne dokumentere nyprisen på produkterne OG ejerskabet. Nå jeg ikke har været enig i prisen de ville give, har de været meget villige til at indgå dialog omkring dette og vi har fundet os til rette. Jeg har fundet dokumentation for brugtpriserne og diverse selskaber har været utrolig samarbejdsvillige.

Pt. er jeg ved TJM-forsikring (tjenestemændenens) og det er umiddelbart det bedste og billigeste jeg har været ved. (de er en del af TRYG)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Mr. Soundman skrev:
SIDwave skrev:Først havde jeg elektronik for sikring, lagt til min indboforsikring hos Alka, for 188 kr md
Så fik jeg en talefonsamtale med Topdanmark om der var penge at spare, og de forsikrer min computer, tv, og 3 synthesizere altsammen i indboforsikringen, men til 158 kr md.
Mht. valg af forsikringsselskab så plejer jeg at vælge selskab udfra deres ry i forhold til dækning og ikke udfra om man kan "spare" 30 kr. månedligt ved det ene selskab frem for det andet. Det er, hvad jeg synes giver mest mening, når der skal vælges selskab.

Derfor plejer jeg også at udnytte tråde som denne til at spørge andre om, hvilke forsikringsselskaber de har gode/dårlige erfaringer med, når det kommer til dækning af tab/skade.
deres ry er tip top, de har betalt 4000-7500, 10 gange, da nogle drenge har forsøgt at stjæle min knallert.
Top Danmark sparede mig de 30 kr, for at hive min indbo over til dem, og som sagt ikke noget fis med "elektronik forsikring"
det mener jeg nemlig er noget fis, bare for at koste ekstra. og eftersom jeg har haft knallertforsikring der lige siden jeg var 15.
jeg skiftede ikke for at spare, jeg skiftede for at kun have 1 selskab, istedet for 2.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: lør 21. mar 2020 16:46
Smittefar skrev:Men jeg bor desværre et sted, hvor flere af vores naboer har haft besøg for meget nylig. Jeg har snakket med verisure, om diverse alarmsystemer, men det er jo også perverst dyrt, og i virkeligheden forhindrer det jo ikke tyveri alligevel.
Her kan du også evt. overveje sådan noget som sikkerhedsdør til hjemmestudie-rummet. Den slags kan faktisk fås i pæne udgaver.
...
Holger skrev: lør 21. mar 2020 17:00
...

Og ellers er der sikkerhedsdør (husk metaldyvler i karmen modsat låsen!), gitre for vinduerne, og især et højklasse rullegitter foran døren. Det har vi dækket i tidligere tråde flere gange (søgning).
...
Smittefar skrev: lør 21. mar 2020 18:43 ...
Jeg kiggede lidt på sikkerhedsdør - De kan helt sikkert fås pæne, men hvad koster de? Det er der ikke mange steder, der skriver, og det plejer at være et dårligt tegn.
...
Smittefar skrev: lør 21. mar 2020 18:53 ...
Jeg fandt i øvrigt nordisk gruppen, der ligger relativt tæt på, og som gerne vil skrive vejl. priser på deres hjemmeside. For mig vil en sikkerhedsdør løbe op i ca. 14k inkl. moms


Man kan åbenbart også købe hele sikkerheds-rum - ikke bare sikkerhedsdøre - "Designed to be Built Inside of Existing Rooms or Closets". Og de kan bygges efter individuelle mål og ønsker... "Custom Sizes Available on request":

Vault room 1.PNG
Vault room 1.PNG (581.81 KiB) Vist 1060 gange
Kilde: https://www.vaultprousa.com/modular-sto ... 2880&pid=1

Vault room 2.PNG
Vault room 2.PNG (849.2 KiB) Vist 1060 gange
Kilde: https://www.vaultprousa.com/modular-sto ... 2880&pid=2

Vault room 3.PNG
Vault room 3.PNG (770.75 KiB) Vist 1059 gange
Kilde: https://www.vaultprousa.com/modular-sto ... 8203&pid=4



Det er da sådan en du skal have til dit hjemmestudie Smittefar! Så er du samtidig også sikret imod alt lige fra rotter og mus til både tornadoer, EMP og granatkastere... :wink:

"Custom interiors and options available to suit your individual preferences and requirements". Måske kan de bygge den med akustikloft, basstraps og hele pivtøjet :-D


https://www.vaultprousa.com/modular-sto ... safe-rooms

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Her er et trekantet sikkerhedsrum bygget på en kundes individuelle ønske:

Vault room 4.PNG
Vault room 4.PNG (787.64 KiB) Vist 1045 gange

"Client requested triangular shaped room to fit in a specific area of their building. Our design team created a perfect fit modular design safe room walk in vault."

"Our client needed a custom triangular shape vault room to fit a specific interior area. We created this one of a kind modular safe room to fit that space exactly. If you are looking for your own custom walk in vault room call us for a complimentary consultation."

Kilde: https://www.vaultprousa.com/storm-shelt ... ge-gallery

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vildt! Det virker som et oplagt sted at opbevare uartige børn 😁
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Uuuuuhh se lige den her!:

Vault room 5.PNG
Vault room 5.PNG (848.8 KiB) Vist 1036 gange
Kilde: https://www.vaultprousa.com/custom-gun-safes

Den er "Fire and Ballistic Resistant..." :)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mr. Soundman skrev: man 6. jul 2020 23:21 Uuuuuhh se lige den her!:


Vault room 5.PNG

Kilde: https://www.vaultprousa.com/custom-gun-safes

Den er "Fire and Ballistic Resistant..." :)
Der er jo kun plads til to guitarer - det rækker ikke langt hos de guitarister jeg kender :)
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Pastorius skrev: man 6. jul 2020 23:25
Mr. Soundman skrev: man 6. jul 2020 23:21 Uuuuuhh se lige den her!:


Vault room 5.PNG

Kilde: https://www.vaultprousa.com/custom-gun-safes

Den er "Fire and Ballistic Resistant..." :)
Der er jo kun plads til to guitarer - det rækker ikke langt hos de guitarister jeg kender :)

Det er derfor Smittefar skal købe en af de store :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev: lør 21. mar 2020 16:25
Jeg har snakket med verisure, om diverse alarmsystemer, men det er jo også perverst dyrt, ...

"Perverst dyrt" - hvad vil det sige? Hvad tager de for sådan noget?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mr. Soundman skrev: lør 21. mar 2020 13:35 Jeg bruger DMF's instrumentforsikring.

Der kan du forøvrigt også forsikre alt musikrelateret gear og grej kun med undtagelse af akustikpaneler.

(Jeg kan ikke sige noget om, hvor godt de i praksis dækker den dag uheldet er ude, for det har heldigvis aldrig været relevant for mig endnu).
De dækkede for nylig udskiftning af motherboard på min MBP, efter jeg havde smidt en halv liter kaffe i den. Ingen selvrisiko, ingen spørgsmål, meget stor imødekommenhed overfor en små-utjekket kunde som jeg. I den grad en anbefaling værd.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Alarmsystem: køb Ajax Systems hos CA Sikring.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev: tirs 7. jul 2020 01:02
Smittefar skrev: lør 21. mar 2020 16:25
Jeg har snakket med verisure, om diverse alarmsystemer, men det er jo også perverst dyrt, ...

"Perverst dyrt" - hvad vil det sige? Hvad tager de for sådan noget?
Jeg tror de ville have 12-15.000 for udstyr/installation. Del kom det månedlige abonnement, som snildt er lige så dyrt som en god instrumentforsikring.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Sejt! Kan man få en kombi af et Vault room og en vocal booth?? :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev: tirs 7. jul 2020 08:05
Mr. Soundman skrev: tirs 7. jul 2020 01:02
Smittefar skrev: lør 21. mar 2020 16:25
Jeg har snakket med verisure, om diverse alarmsystemer, men det er jo også perverst dyrt, ...

"Perverst dyrt" - hvad vil det sige? Hvad tager de for sådan noget?
Jeg tror de ville have 12-15.000 for udstyr/installation. Del kom det månedlige abonnement, som snildt er lige så dyrt som en god instrumentforsikring.

Hvad skal abonnementet gøre godt for - Ejer man stadig ikke udstyret, efter man har betalt dem 12-15.000 kr? Er det for at have et vagtselskab tilknyttet, eller hvad?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Abonnementet er for vagtordningen, som ikke garanterer, hvor hurtigt de kommer.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev: tirs 7. jul 2020 16:23 Abonnementet er for vagtordningen, som ikke garanterer, hvor hurtigt de kommer.

Men den ordning må man vel kunne fravælge helt og bare købe selve alarmudstyret, eller...?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så skal man ikke handle hos Verisure
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: tirs 7. jul 2020 07:54 Alarmsystem: køb Ajax Systems hos CA Sikring.

Tvinges man til at få et vagtselskab tilknyttet?

Ved du, om deres alarmsystemer kan sættes til at køre i "skal-sikrings-mode", eller hvad det hedder...? Det er sådan noget, hvor alarmen går igang, hvis der f.eks. forekommer vibrationer på en dør eller et vindue, men hvor alle bevægelsessensorer indvendig i huset er slået fra, så man frit kan bevæge sig rundt inde i huset uden at trigge alarmen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, ingen tvang.

Ja, skalsikring/delsikring + nightmode.

Det bedste og nemmeste system. Gennemarbejdet software til iOS og Android.

Kan kombineres med tredjeparts videoovervågning, hvis man vil (har jeg på min gårdsplads).

Det har røgalarmer, CO2, vanddetektorer, smartsockets, samt relæstyring (fx af carport).

Derudover kan man sætte scenarier op med automatisering, fx skalsikring fra kl. 22:30 til 6:30 på hverdage, så man ikke manuelt behøver at gøre det.

Eller fx automatisk slår alarmen til og fra hver fredag kl. 9-12, når rengøringskonen kommer.

Har erstattet hele mit pro israelske 25k alarmsystem med Ajax til 16k.

Modsat de andre systemer, så er Ajax en leg at sætte op OG har bedre batteriforbrug og forbindelse. Ingen extender nødvendig til Ajax hos mig.

Keyfob er også højere kvalitet. Hård plastik, som ikke kan ødelægges i lommen sammen med nøglerne. Jeg bruger dog appen mere end fobben.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Okay - det lyder godt. Det vil jeg notere mig.

Medlemsavatar
Hans H
Medlem
Indlæg: 46
Sted: DK

Indlæg af Hans H »

Hej - jeg vækker lige denne tråd.

Er der nogen der har erfaring med Autor/DJBFA´s forsikring i forhold til DMF´s ?
Har altid fået god og hurtig hjælp af DMF´s forsikring, men har brug for at skære faste udgifter ned.
Selve DMF medlemsskabet koster 500,- (uden forsikring). Overvejer derfor andre forsikringsmuligheder.

Jeg tænker mest på hvor samarbejdsvillige de er hvis uheldet er ude.

Vh H

Nyt svar