Forsendelser fra UK

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Forsendelser fra UK

Indlæg af fugmann »

Hej folkens,
Jeg har lagt mærke til, at der er mange, der ikke vil sende til DK fra UK på eBay - i modsætning til fx. Tyskland. Når jeg spørger hvorfor, får jeg aldrig svar. Har I et bud?
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

fugmann skrev: lør 31. dec 2022 10:48 Hej folkens,
Jeg har lagt mærke til, at der er mange, der ikke vil sende til DK fra UK på eBay - i modsætning til fx. Tyskland. Når jeg spørger hvorfor, får jeg aldrig svar. Har I et bud?
Det sker. Måske er det moms og afgifter der gør at der ikke er et marked, der er værd at satse på. Man kan opleve det samme fra USA. Og der været corona, der gør logistikken besværlig og langsommelig.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Nu tænker jeg på brugt udstyr via eBay. Hvis jeg er villig til at betale prisen plus ekstra forsendelse til DK, så burde det ikke være et problem, men det er tilsyneladende….
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Handler en del begge steder ,.. og har en postadresse i USA ,.. til nød :-)

Det har altid været sådan fra USA, og nu er UK jo også sluppet ud af EU, så det er vel sammenligneligt

Folk gider ikke bøvl, Ebay har deres eget export-center, vel af samme grund,... men alligevel,..

Det handler også om dårlige erfaringer fra tidligere, forsøg på plat og reklamation efter endt handel, osv, osv,.

Nogle ekskluderer specifikke lande,.. såsom Nigeria, Kina, Rusland, og Rumænien, forståeligt nok
/Dub

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

DUBTEMPLE skrev: lør 31. dec 2022 12:05 Handler en del begge steder ,.. og har en postadresse i USA ,.. til nød :-)

Det har altid været sådan fra USA, og nu er UK jo også sluppet ud af EU, så det er vel sammenligneligt

Folk gider ikke bøvl, Ebay har deres eget export-center, vel af samme grund,... men alligevel,..

Det handler også om dårlige erfaringer fra tidligere, forsøg på plat og reklamation efter endt handel, osv, osv,.

Nogle ekskluderer specifikke lande,.. såsom Nigeria, Kina, Rusland, og Rumænien, forståeligt nok
Jeg har oplevet det med UK længe før Brexit.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

fugmann skrev: lør 31. dec 2022 12:34 Jeg har oplevet det med UK længe før Brexit.
Du har nok ret ,.. og de er generelt lidt mere reseverede end Amerikanere ,.. som jeg har oplevet det

Export-formalia, og følelsen af at være frigjort fra kontinentet kan også spille ind, dette var min pointe

Har dog købt masser af rerservedele til motorcyklerne ,.. samt noget E-mu ,.. uden probs i netop UK over de sidste 20 år

De gange jeg for alvor har ærgret mig over en der ikke ville handle har faktisk været, og er fortsat, i USA

Men det kan være tilfældigt, til en vis grad, eller styret af hvad man specifikt køber
/Dub

Nyt svar