Blue Cat's Late Replies - Delay med masser af andre effekt-kæde muligheder

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

EDIT: her er signal flow. Det kræver lidt forklaring, her sakset fra manualen.
late replies signalflow.png
late replies signalflow.png (129.41 KiB) Vist 1379 gange
The wet signal goes thru the following path:
Input gain: adjust the gain of the incoming signal to be processed by the plug- in (does NOT affect the dry signal).
Pre FX section: apply effects or third party plug- ins before reaching the delay lines.
Pattern section: multi tap delay with embedded mixer. You can apply audio effects to individual taps.
Loops section: two parallel feedback loops that can interact with each other (cross feedback). Effects can be applied to the
feedback path.
Post FX section: apply effects or third party plug- ins after the delays.
Spread control: manage the amount of "stereoness" of the wet signal.
Ducker: the wet signal can be ducked by the input or the external side chain.

Both the dry (unprocessed input) and wet signals are then mixed together (using the dry/ wet controls), before reaching the output
stage:
Output gain: adjust the gain of the mixed dry/ wet signal.
Output limiter: protects the output of the plug- in (delays may generate lots of feedback and high gain signals).


Built- In Effects
Blue Cat's late Replies includes 25 top quality built- in effects that can be used in plug- in slots, next to third party VST, VST3 or AU
plug- ins:
Bit Crusher, Chorus, Comb Filters, Compressor, Ducker, Echo, Multitap Delay, EQ, Multimode Filter, Flanger, Frequency Shifter,
Gain, Gate, Stereo Pan, Phase Shifter, Phaser, Pitch Shifter, Stereo Strip, Sweep Filter, Tremolo and Waveshaper.
Late Replies is also available as a built- in plug- in, so that you can load it into itself and share the presets.
Built- in plug- ins offer the same preset management and control features as the main plug- in (MIDI learn, undo/ redo, parameters
range...). For more details about each effect and its controls, please refer to the included documentation ("?" icon in the toolbar of
each plug- in).

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg har altid været glad for deres produkter, men har ikke brugt dem længe så havde slet ikke set den her. Har du noget feedback på den ellers lidt om hvad du syntes osv?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har ikke prøvet den, og regner ikke med at gøre det.
Det at man kan proppe effekter ind imellem taps og feedback kæden lyder ganske unikt. Især hvis det også er muligt at bruge 3. parts plugins i det led, men det er ikke muligt, sådan som jeg læser det jeg kopierede fra manualen.
Pre og Post FX'es er efter min mening lidt overflødigt, da alle kan det på nuværende tidspunkt. Men det er da stadig en fin feature.
Derudover kunne det være fedt med en ordentlig modulation sektion. Et par LFO's, envelope followers osv.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Sådan har jeg det også, jeg er lidt skeptiker når vi taler om built-in effects og jeg bruger altid mit eget setup alligevel! Men tror faktisk den vil være god for mange der ikke helt så meget inde i det. Demo video´en viser meget godt de muligheder der er.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man må kunne få nogle dejligt smadrede delays ved at proppe noget mild distortion på i feedback kæden. Ja der er rigtig mange muligheder med det.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Man må kunne få nogle dejligt smadrede delays ved at proppe noget mild distortion på i feedback kæden. Ja der er rigtig mange muligheder med det.
Ja faktisk og hvem siger det kun skal være mild :twisted:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg ved ikke hvorfor der skulle gå 5 år før jeg var solgt.
Givet at load af vst plugins virker som det skal, så bliver den shoppet næste gang de har tilbud på den.

Jeg mindes ikke at være stødt på andre delay plugins, der giver adgang til host af (4!) plugins i feedback loopet - og det gør denne, selvom jeg skrev noget andet længere oppe. Det giver nogle vanvittige muligheder, de åbenlyse er filtre, rumklang, pitch osv..

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for at nævne det, overset her også :-)

Deres Connector virker også spændende

https://www.bluecataudio.com/Products/P ... Connector/

Og så kan jeg godt lide de er til stede på KVR
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Brugt et par timer med den her til aften/nat, nu der er rabat på den indtil årsskiftet.
Den kunne jeg godt blive ganske afhængig af.

Virkelig fedt at have adgang til feedback loopet, som er det eneste jeg har leget med indtil videre. Der er lidt af en indlæringskurve, iforhold til eksempelvis hvor meget gain man kan proppe på en compressor i loopet, eller hvor lidt man skal booste i en EQ, for at fremhæve et område over tid. Ikke fået prøvet så meget med pitch shifting, men jeg er heller ikke den store fan af shimmer verbs hvor pitchen sidder i feedback loopet, jeg er mere til et statisk pitch shift ind i verben.

Rumklang i loopet virker også godt, dog sværere at tweake end jeg havde håbet på, men det er fair nok at det kræver lidt læring.
Synk går perfekt videre ind i tempo-styrede ting i loopet, Reaktor Blocks, Fabfilters XLFO'er m.m., alt kører perfekt, og jeg har ikke hørt så meget som ét forkert Hik fra den, bypass og load af plugin inserts kører glidende, og den bruger i sig selv forsvindende lidt cpu.

Bliver nok lige prøvet af igen en af de næste dage, men jeg ér allerede helt solgt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvem der bare havde tid :-( (wormhole)

Der er efterhånden en god portion videoer på tuben

Det må være den dybeste delay, ever,..
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Edit edit ediit:
Okay så - i modsætning til hvad diagrammet viser - så kan man altså også sætte effekter ind i selve feedback loopet!?! Det er fandme vildt.

Det er faktisk dét er er tanken bag mit eget delay plugin, hvor de forskellige settings for det meste netop er i feedback loop'et, i stedet for at være før eller efter som man så tit ser.

Hvis man vil lave god snasket dubreggae, så er det helt klart sjovest at tingene sker inde i loopet, for så bliver tingene mere og mere smadrede hver gang de kommer igen. :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev: fre 30. dec 2022 11:44 Hvis man vil lave god snasket dubreggae, så er det helt klart sjovest at tingene sker inde i loopet, for så bliver tingene mere og mere smadrede hver gang de kommer igen. :-D
Du lokker et stakkels GAS-offer uden blusel :lol:
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 30. dec 2022 21:42, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev: fre 30. dec 2022 11:44 Edit edit ediit:
Okay så - i modsætning til hvad diagrammet viser - så kan man altså også sætte effekter ind i selve feedback loopet!?! Det er fandme vildt.

Det er faktisk dét er er tanken bag mit eget delay plugin, hvor de forskellige settings for det meste netop er i feedback loop'et, i stedet for at være før eller efter som man så tit ser.

Hvis man vil lave god snasket dubreggae, så er det helt klart sjovest at tingene sker inde i loopet, for så bliver tingene mere og mere smadrede hver gang de kommer igen. :-D
Nu hvor jeg forudså, at jeg ikke vile ha' det store tid til det ellers, så blev den lige testet en sidste gang, og så købt, her i morges.
Virker virkelig godt.

Jeg kender ikke samtlige plugins på markedet, men den eneste anden mulighed jeg kan komme på, hvor man kan indsætte vilkårlige VST plugins i feedback loopet, (og hvis det skal være et vst plugin i sig selv.), så skal man købe VCV Rack Pro, og køre det som plugin, købe Unfiltered Audio's delay-pakke til VCV Rack, og så loade VST Host modulet (kræver muligvis også køb), som så kan patches til Unfiltered Audio delayet.

Nyt svar