Hovedtelefoner

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
kontrolrummet
Medlem
Indlæg: 86
Sted: Vallekilde

Hovedtelefoner

Indlæg af kontrolrummet »

Hej Lydmaskinen.

Jeg er på en søgen efter hovedtelefoner til mix. Læser en masse, men falder altid tilbage på andres erfaringer, bl, a her.
Jeg har henholdvis 15 og 20 % nedsat hørelse, og har defor brug for et sæt, som kan spille højt, og som supplement til højttalere på de sene timer Hvad bruger I derude?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tror faktisk at jeg ville købe DT-770 igen, de er ikke perfekte, men gode, behagelige, kan repareres på til evig tid, og prisen er ikke urimelig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kontrolrummet
Medlem
Indlæg: 86
Sted: Vallekilde

Indlæg af kontrolrummet »

Tak, og uanset prisen?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Om de kan spille højt eller ej har også noget med forstærkeren at gøre, så ved at have en god headphone amp er der større chancer for at du kan spille højt uden at det overstyrer.

Det er dog sjældent jeg skruer særligt højt op, så jeg ved ikke hvilke hovedtelefoner der er bedre til det. Den her kan såvidt jeg husker drive selve mine 32 ohms Grado 325 til at spille godt højt uden at noget overstyrer, og den lyder godt:
http://www.theaudiobeat.com/news/vincen ... ne_amp.htm

Hovedtelefonudgangen i SPL's monitor mixere er også virkeligt gode.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar