Holgercaden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Holgercaden

Indlæg af Holger »

For de meget få i Danmark som ikke følger mig på Facebook, så præsenterer jeg hermed "Holgercade™ - High Scores", opkaldt efter mig selv på bedste Trumpske manér.

Holgercade
https://holgercade.zorkweb.dk

Måske er der nogle spil du kan genkende eller huske?

WTF
Et lille hyggeprojekt til min MiSTercade til at vise high scores. Har selv lavet HTML/CSS fra bunden og fået hjælp af allestedsnærværende Hippo til koble en MySQL database på og lave et sessionbaseret tokensystem som password.

Der er en 50'er på højkant for hvert spil nogen kan slå min high score i onsite.

Guide
Symbolerne i toppen er:

Stjerne = Normal mode - scroll selv
Play = Play mode = Vis hvilket spil der lige spilles i Holgercaden - opdateres hvert 5. sekund
1 - Z = Hop til spil
Hjerte = Input high score mode (kræver token er sat)
Token = Sæt token (password)

Tech
Play mode fungerer ved at vi på MiSTerens Linux-del hvert 5. sekund kigger i en temp-fil der viser den nuværende core/setname og så CURLes det til websiden via et script.

Marquees har jeg enten selv lavet eller fundet på nettet og tilpasset. Dip switches matcher typisk defaults eller konkurrence-indstillinger fra Twin Galaxies.

På den måde kan jeg have high score listen på en iPad Pro hængende over arcaden og så viser den altid high scores for det aktuelle spil. De saves nemlig ikke automatisk i langt de fleste spil eller kan slet ikke saves.

Scores er for 1 credit/1 spil uden continues og uden snyd, save states, 2P games, osv.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Din Galaga score, wow –– du er hård (så vidt jeg husker Galaga's niveau og hi-scores, fra dengang i Kbh's arkader)

Det er fanme fed, at du lægger det her op –– så man kan blive lidt ægget 8-) . Jeg tror stadig, jeg kan klappe din hi-score i Ms. Pac.

Men det er jo en gratis påstand, her på skærmen, I know.
Glæder mig til at forsøge sætte handling bag, en gang. Måske til et af dine arrangementer, til forår /sommer.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)


Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Billede

Jeg sender et vhs :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

ALTF4 skrev: søn 18. dec 2022 23:49 Billede

Jeg sender et vhs :)
LMAO!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

ALTF4 skrev: søn 18. dec 2022 23:49 Billede

Jeg sender et vhs :)
Lol

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Ha ha hvor er det fedt!!! Og oven i købet en masse af min barndoms C64 klassikere samlet på ét sted! Elskede Commando! :-D
Den sider bliver fluks føjet til de foretrukne! Nice job Holger 8-) :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fedt, ja mange af arcadespillene er konverteret til C64 - med varierende held ;-) De fleste på min liste er dog ret velfungerende på C64 også. Godt gameplay kan sjældent holdes ned.

Spillene på websitet er kun de egentlige arcadeversioner, afviklet på en Ultimate MiSTer FPGA maskine. Spiller ikke længere på min MAME maskine, da MiSTer er overlegen og 99% som at spille på originalmaskinerne for mig.

"Commando" på arcade har jeg en lille anekdote til fordi der var en udenlandsk mand der ofte stod på grillbaren i Køge og sagde "Da' gasse!" (=tag kassen) når man spillede Commando og der var granatkasser på skærmen. Derfor går vi og siger "Da' gasse!" Da' gasse!" herhjemme i huset hvergang der er noget med en kasse. Dumt.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Er det mig der har misforstået noget, eller kan man ikke spille spillene på siden?

Hvis man kan spille spillene på siden, hvordan gør man? Jeg synes ikke at jeg kan starte dem på nogen måde?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Årh sorry, det alene en high score liste til min Holgercade (se WTF i mit øverste indlæg).

Kommer du til forhåbentlig Lydmaskinen sommergrill (som burde blive til noget i år), så er der frit slag på første salen til at game løs.

Du kan godt finde steder på nettet hvor du kan spille nogle af disse gamle spil online, men det er super sløjt tempo, upræcist og det hele ser ud og lyder af lort.

Jeg kører spillene på en Ultimate MiSTer BliSTer FPGA og en 16:10 skærm (tæt på 4:3) med et par eksterne speakers/sub sat til. Som controls 2 x HORI RAP4 controllers. Super low latency og looket er tæt på CRT (minus flimmer og pivelyd) ;-)

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

OK, så giver det hele mere mening :)

Holgercade lyder som et sted der er værd at opleve i den virkelige verden :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kom frisk til sommer, der plejer at være pøller på grillen, kolde øl i køleren, hygge i studiet og nu spil på arkaden.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Holger skrev: man 19. dec 2022 12:08 Fedt, ja mange af arcadespillene er konverteret til C64 - med varierende held ;-) De fleste på min liste er dog ret velfungerende på C64 også. Godt gameplay kan sjældent holdes ned.

Spillene på websitet er kun de egentlige arcadeversioner, afviklet på en Ultimate MiSTer FPGA maskine. Spiller ikke længere på min MAME maskine, da MiSTer er overlegen og 99% som at spille på originalmaskinerne for mig.

"Commando" på arcade har jeg en lille anekdote til fordi der var en udenlandsk mand der ofte stod på grillbaren i Køge og sagde "Da' gasse!" (=tag kassen) når man spillede Commando og der var granatkasser på skærmen. Derfor går vi og siger "Da' gasse!" Da' gasse!" herhjemme i huset hvergang der er noget med en kasse. Dumt.
Åh jeg opfattede slet ikke at spillene ikke kunne spilles direkte på siden før nu :lol: . Det ville nok også skabe nogle copyrightproblemer bare sådan at have Nintendo ting liggende til fri afbenyttelse :shock: .
Men så er der jo lidt et incitament for at melde sig til en evt Sommergrill :-D
Og ja, konverteringer er ofte noget problematisk noget. Det var det dengang - og i 2022.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Apropos Nintendo, så har jeg også den copyright-strikede 2019 remake version af Super Mario Bros til C64. Den er selvfølgelig downloadet ganske ulovligt via 2400 Baud Modem fra et BBS i Tåsinge direkte til C64'eren (og i øvrigt også på min MiSTer C64 emu).

Nyt svar