Bortgives; CME UF6 - BORTGIVET

Ting der foræres væk.
Nyt svar
Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Bortgives; CME UF6 - BORTGIVET

Indlæg af KennethA »

CME UF6 bortgives.

Den er egentlig pæn, kun med ganske få ridser og en del støv. Uden PSU, men det er standard. Mener den kan få power via USB, og sådan er kabel kan du godt få med i “handelen”.

Skal afhentes i Aarhus N ikke langt fra IKEA.

Hvis den ikke er væk fredag den 9. december er det skraldenissen der får den.

Billede

KennethA
Senest rettet af KennethA lør 10. dec 2022 13:33, rettet i alt 1 gang.
KennethA

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hej Kenneth.
Sikke et dejligt juletilbud :-). Den er jeg meget interesseret i, da jeg mangler et keyboard m. aftertouch. Men er der noget med, at det ikke virker uden driver ell. virker de alm. funktioner u. driver? Jeg tænker at bruge den på min Mac Pro der kører High Sierra 10.13.6.
Dbh
Steen

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Hvis du bruger den med ordinære MIDI-kabler og PSU er der ingen problemer. Jeg ved ikke helt hvordan det virker hvis du sætter den til USB uden drivere - har ikke prøvet.
KennethA

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Tak Kenneth.
Jeg vil meget gerne aftage det og tak fordi du giver det væk. Bor selv lige uden for Skanderborg og tænker evt. at komme forbi dig til afhentning sidst i den kommende uge, hvis det kan aftales og er ok m. dig?
Dbh
Steen

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Det lyder umiddelbart fint :)

Vi finder ud af noget - ellers arbejder jeg i Horsens, og kan da svinge omkring med det hvis det ikke er en al for stor omvej. Skriv evt. på 31775909.
KennethA

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg har en og mener aftertouch fungerer fint, osse uden psu

det er en fed robust maskine,

del gerne erfaringer med den, mangler lidt fifs til at få knapperne til at køre igen

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Fedt Kenneth.
Sender lige en sms til dig :-)
@ Morten. Det lyder godt. Kan se at der er nogle old gl. drivere liggende på nettet. Skal nok dele mine erfaringer når jeg kommer dertil :-).
Dbh
Steen

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

+1

fik osse min gratis, min daværende kæreste skulle tilfældigvs til den by hvor den var på en opgave på sit arbejde, 200 meter væk

Jeg har aldrig installeret driver, tror jeg installerede en editor, men det var noget ret ubrugeligt noget, den virker dog som den skal med tangenterne

du kan osse opgradere den med et synth kort

der er to forskellige på thomann, men her er et:

https://www.thomann.de/dk/waldorf_nano_ ... yboard.htm

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Det er egentlig sjovt de bliver givet gratis væk - er det ikke? Det er da et ganske udmærket MIDI-keyboard.
KennethA

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hej Kenneth.
Har forsøgt at sende sms til dig på det tlf. mr du har opgivet længere oppe i tråden uden held. Er det det rigtige nr.?
Dbh
Steen

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Jeg har ikke modtaget noget, og nummeret ser rigtigt ud.
3177 5909?
KennethA

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Hej Steen. Prøv lige at send mig en sms mere.
KennethA

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hermed gjort👍🏿😊.
Dbh
Steen

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Som overskriften siger er det bortgivet til mig :-). Tak for det.
@ Morten Bjørn. Man skal bruge strømforsyning for at kunne bruge aftertouch, Brearh Control mm. Alle fadere og knapper virker uden drivere. Dog kan jeg endnu ikke få transportknapperne til at virke. Ikke noget problem. På min Macbook Air M1 får jeg ingen hul igennem midi ved tilslutning via USB. Skal tilsluttes m. Midikabel over lydkortet.
Jeg er glad :-)
Endnu engang tak for den fine julegave Kenneth.
Dbh
Steen

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

ok, må lige tjekke ud om der er sket noget i mellemtiden med min, har den i gemmerne under ombygning men den skal da snart frem og støves af

mener aftertouch virkede på den uden strømforsyning

spændt på om den virker på M1 og hvordan

var liiige ved at putte waldorf synthen i kurven hos Thomann, det er fede lyde, ret meget det jeg leder efter men skal lige styre mig med nye projekter, har 100vis af halvtfærdige, godt begyndt er ikke nær færdiggjort

hvilken breathe ting har du/vil du anskaffe dig ? Apropos ovenstående livs-visdom ...

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hej Morten.
Jeg har kigget efter Yamaha’s BC3 breath controller. De er væk for længe siden. Kigger på denne, men overvejer hvor meget jeg kommer til at bruge den. Høj pris: https://www.tecontrol.se/products/usb-m ... ntroller-2
Som nævnt er der hul igennem på min M1.
Dbh
Steen

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Sjamus skrev: man 12. dec 2022 14:18 Hej Morten.
Jeg har kigget efter Yamaha’s BC3 breath controller. De er væk for længe siden. Kigger på denne, men overvejer hvor meget jeg kommer til at bruge den. Høj pris: https://www.tecontrol.se/products/usb-m ... ntroller-2
Som nævnt er der hul igennem på min M1.
Dbh
Steen
Der er en Yamaha BC3 her - rigtig billig er den ikke:
https://reverb.com/item/63942090-yamaha ... oller-mint
...og så noget US-noget efterligninger:
https://www.ebay.com/p/1812313519
--
Robert

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hej Robert.
Ha ha …. sgu’ en morsom pris. Den næste er jo uden blæserdelen der er den vigtigste. Nå, men den jeg linker til længere oppe i tråden er virkelig opdateret funktionsmæssigt og den jeg ville gå efter ;-)

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Jeg har faktisk en original Yamaha BC1 liggende i skuffen som skal bruges med mit Synclavier-system/VPK når det kommer hjem fra rep i Tyskland.

Fik ikke prøvet den med CME UF6 da jeg faktisk ikke anede den var kompatibel med den - det var måske lidt dumt ikke at have leget med det nu muligheden var der, men jeg kan koble den på mit nuværende MIDI-keyboard også så det skal jeg da have prøvet. Tak for reminderen :)

Så kan jeg sidde der over julen med en sølvsut i munden.
KennethA

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hej Kenneth.
Spændende. God fornøjelse med sølvsutten :-).
Dbh
Steen

Nyt svar