Kan jeg bruge denne strømforsyning til et keyboard? (løst)

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Kan jeg bruge denne strømforsyning til et keyboard? (løst)

Indlæg af Sjamus »

Hej med jer Lydmaskinister.
Jeg har været så heldig at få et CME keyboard af Kenneth A. Det er jeg naturligvis meget taknemmelig for. Det drejer sig om et CME UF6. Det får strøm fra USB og med midi DIN kabel fungerer de fleste ting fint. Men jeg vil meget gerne anvende aftertouch og evn. Breathcontroller delen. Det kan man kun ved at tilslutte den til til strøm via en strømforsyning. Der er ingen oplysninger om hvilken type det drejer sig om. Så jeg har søgt højt og lavt og endelig fundet billeder med den strømforsyning der i sin tid fulgte med og som jeg ikke har. Jeg er en hat til det tekniske og ved ikke så meget om strøm. Dog at man ikke skal tilslutte en strømforsyning med forkerte specs med mindre man vil brænde det hele af. Jeg har fundet dette billede med specs der kan aflæses af den medfølgende strømforsyning:
CME.png
CME.png (1.58 MiB) Vist 596 gange
Jeg har flg. i mit eget arsenal af strømforsyninger der kunne tænkes at matche den originale. Er der nogen af jer vidende folk herinde der kan komme med et bud på om jeg kan bruge en af de tre herunder tak?
Yamaha.jpg
Yamaha.jpg (1.61 MiB) Vist 596 gange
Waoo.jpg
Waoo.jpg (1.61 MiB) Vist 596 gange
HB.JPG
HB.JPG (2.73 MiB) Vist 596 gange
På forhånd tusinde tak for hjælpen.
Dbh
Steen
Senest rettet af Sjamus man 12. dec 2022 10:15, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Indlæg: 49
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

Jeg tror Harley Benton er med forkert polaritet. Lidt svært at se på billedet. Men det ligner center negativ. Det kan, i værste fald, ødelægge dit keyboard.
De to andre vil virke fint.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Zolon skrev: søn 11. dec 2022 13:59 Jeg tror Harley Benton er med forkert polaritet. Lidt svært at se på billedet. Men det ligner center negativ. Det kan, i værste fald, ødelægge dit keyboard.
De to andre vil virke fint.
+1
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Tak for svarene😊.
Når I nævner polaritet går jeg ud fra at det er: - • + på de to første og Harley Benton fætteren der er forkert. Er det korrekt forstået?
Dbh
Steen

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Sjamus skrev: søn 11. dec 2022 15:07 Tak for svarene😊.
Når I nævner polaritet går jeg ud fra at det er: - • + på de to første og Harley Benton fætteren der er forkert. Er det korrekt forstået?
Dbh
Steen
Det er korrekt forstået.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Jeg må igang med at tilslutte og se hvad der sker.
Endnu engang tak for hjælpen.
Dbh
Steen

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Hej Steen.

Den øverste ser rigtig ud jvf. manualen til UF II serien, og jeg tænker ikke de har ændret noget der.

Billede

Altså 12V 1.5A DC - over +

Håber du får den i gang.
KennethA

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hej Kenneth.
Tak for julegaven :-).
Jeg synes jeg har kigget i manualen efter de specs du har postet, men mine aldrende øjne har åbenbart ikke set det du har fundet ha ha. Tak. Jeg tjekker senere i dag.
Dbh
Steen

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Så kom jeg i mål med strømforsyningen og det virker. Via den og et midikabel direkte i lydkortet kan jeg nu anvende alle de funktioner jeg har brug for. Herligt og endnu engang tak til alle der har hjulpet med gode råd.
Dbh
Steen

Nyt svar