Bjørn - En musikalsk dagbog (Part 19) // BLIVER IKKE OPDATERET MERE

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Re: Bjørn - En musikalsk dagbog (Part 11)

Indlæg af Jenkins »

Så blev det kapitel 12

Jeg har arbejdet lidt mere på selve looket af mine fremtidige jam videoer i dag , og er ved at være tilfreds ( Tror jeg?)

Kort beskrivelse

Have you ever imagined what it would be like to explore caves on a planet far from what we know ?

If not, let me take you on a journey on how my mind imagines this!



Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så blev det omgang 13

I dag har jeg bare holdt ting så ukompliceret så muligt , og gået efter en gammeldags spacey lyd , med simple effekter og patches


Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

yeah virkelig lækkert det der :) , fede lyde og dejlig summen c";) den lagkage skal nok blive god

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Kapitel 14

Her fik jeg inspiration i sequencer og arpeggio drevet musik , ala Berlin School og space ambient



Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så blev det kapitel 15 .

Forsøger virkelig at, holde kreativiteten flydende i øjeblikket og holde gang i hjulene .

I dag blev det lidt en afstikker i form af noget dub’ish techno

Øverste Crave står for kick

Nederste Crave arp

TB-3 gør sin ting

Og Poly D står for dub chords



Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Puhaa.. Så blev det allerde video 16 .

Stemningen er lidt mere mørk i denne omgang. Her er vi mere over i den "rigtige" dark ambient vibe igen.

Det er koldt, minimalistisk og dronet

Håber i alle får en god jul, og har opført jer pænt ! ellers ved i måske også hvem der dukker op'



Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Årets sidste jam og derved også sidste opdatering i år .

Har forsøgt at holde kreativiteten kørende i år , og forsøgt at forpligte mig selv til at, få lavet en masse lyd .

Året der gik har også været året , hvor jeg besluttede at sætte fuld fokus på at, vende tilbage til hvor det startede: Dark Ambient og eksperimental musik .

For mig handler det i stor grad også om at vedholde lysten til at gøre hvad jeg kan lide , og forsøge at arbejde med at være mere ligeglad med hvad andre tænker .

Den sidste del , kan til tider være enormt svært for mig .

I må alle sammen have et godt nytår , og hvem ved om næste år bliver året hvor der måske sættes ansigter på nogle herinde fra

Godt nytår

Bjørn


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Puha .. Tiden flyver og vi er nu inder nye år .

Jeg forsøger stadig at få lavet mere musik end nogensinde før faktisk , og bruger stadig denne tråd som en form for dagbog på hvad der rør sig .

I dag følte jeg mig lidt mere “munter” i humøret , og inspireret af kunstner som Carbon Based Ligeforms, og lavede nogle fhv simple patches på de to Craves , Neutron og Poly D .

Det er måske for nogle mere “lyttevenligt” end det vantlige Dark ambient .

Her er vi mere over i noget psybient/chill halløj


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Havde lovet mig selv at, holde gang i den her tråd for også at, holde mig selv til ilden .

Men ved ikke rigtigt om jeg skal bevare tråden eller lade den dø her da , min plan efterhånden er at, lave en del videoer med mine jams .

Har brugt tråden som en reminder til mig selv , og faktisk få ført noget ud i livet ( hvilket nogen gange kan være lidt opad bakke ift min sygdom)

Men i takt med , hvis alt går efter planen , vil denne tråd jeg blive meeeeget lang med tiden .

Jeg går også og fifler så småt om måske at udvide min kanal med yderligere indhold .

Her kommer i hvertfald den seneste video , som blev tager ganske godt imod faktisk , samt et lille scrrenshot om hvad der ellers rør på sig.

Giv endelig feedback på om i synes tråden bliver for lang , eller vi skal begrave den her ?

Mvh

Bjørn

Vedhæftede filer
21EB5A31-153F-4CFD-AFEE-FA6C786303C8.jpeg
21EB5A31-153F-4CFD-AFEE-FA6C786303C8.jpeg (246.87 KiB) Vist 567 gange

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev: tors 12. jan 2023 20:02 Havde lovet mig selv at, holde gang i den her tråd for også at, holde mig selv til ilden .

Men ved ikke rigtigt om jeg skal bevare tråden eller lade den dø her da , min plan efterhånden er at, lave en del videoer med mine jams .

Har brugt tråden som en reminder til mig selv , og faktisk få ført noget ud i livet ( hvilket nogen gange kan være lidt opad bakke ift min sygdom)

Men i takt med , hvis alt går efter planen , vil denne tråd jeg blive meeeeget lang med tiden .

Jeg går også og fifler så småt om måske at udvide min kanal med yderligere indhold .

Her kommer i hvertfald den seneste video , som blev tager ganske godt imod faktisk , samt et lille scrrenshot om hvad der ellers rør på sig.

Giv endelig feedback på om i synes tråden bliver for lang , eller vi skal begrave den her ?

Mvh

Bjørn

Smukke flader i den sidste

Og den forrige, muntre, kan jeg også godt lide

Mere til min side, men pas nu på det ikke stikker af og ender med dansktop :wink:

Godt at du er igang, og tråden HAR opfyldt formålet

Jeg ville have stoppet tråden for længst, men jeg er også indrettet således at jeg at jeg søger andre steder hen, andre fora, IRL, eller begraver emnet, ved manglende feedback gennem længere tid, sådan som det har været tilfældet f.eks. i mine AV topics.

Når og hvis dette bliver et mønster, så dropper jeg også at starte nye topics, og til sidst stopper jeg også med at kikke forbi jævnligt

(Andre ting end AV er på falderebet)

Man er nød til at prioritere, hvor perlerne kastes

Video bruger jeg nu mest tiden i fotoklubben hvor vi har lavet en lille gruppe på 4 personer der mødes en gang om måneden, centreret omkring bl.a. Resolve

Ved ikke med Dark Ambient, det er nok en on-line ting, ærgerligt Razmo ikke er her længere, jeg er sikker på han havde en overlappende interesse her

Jeg ville nok fokusere på YT , og måske FB, og så bare poste nogle korte opdateringer og links her på lydmaskinen, i det omfang det var noget jeg ville "ud med", og så evt også stoppe disse hvis det stadig ikke gav mening.

Det er vel både mere fair og alm fornuft at angagere sig der hvor interesse og feedback er størst
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

DUBTEMPLE skrev: fre 13. jan 2023 20:16
Jenkins skrev: tors 12. jan 2023 20:02 Havde lovet mig selv at, holde gang i den her tråd for også at, holde mig selv til ilden .

Men ved ikke rigtigt om jeg skal bevare tråden eller lade den dø her da , min plan efterhånden er at, lave en del videoer med mine jams .

Har brugt tråden som en reminder til mig selv , og faktisk få ført noget ud i livet ( hvilket nogen gange kan være lidt opad bakke ift min sygdom)

Men i takt med , hvis alt går efter planen , vil denne tråd jeg blive meeeeget lang med tiden .

Jeg går også og fifler så småt om måske at udvide min kanal med yderligere indhold .

Her kommer i hvertfald den seneste video , som blev tager ganske godt imod faktisk , samt et lille scrrenshot om hvad der ellers rør på sig.

Giv endelig feedback på om i synes tråden bliver for lang , eller vi skal begrave den her ?

Mvh

Bjørn

Smukke flader i den sidste

Og den forrige, muntre, kan jeg også godt lide

Mere til min side, men pas nu på det ikke stikker af og ender med dansktop :wink:

Godt at du er igang, og tråden HAR opfyldt formålet

Jeg ville have stoppet tråden for længst, men jeg er også indrettet således at jeg at jeg søger andre steder hen, andre fora, IRL, eller begraver emnet, ved manglende feedback gennem længere tid, sådan som det har været tilfældet f.eks. i mine AV topics.

Når og hvis dette bliver et mønster, så dropper jeg også at starte nye topics, og til sidst stopper jeg også med at kikke forbi jævnligt

(Andre ting end AV er på falderebet)

Man er nød til at prioritere, hvor perlerne kastes

Video bruger jeg nu mest tiden i fotoklubben hvor vi har lavet en lille gruppe på 4 personer der mødes en gang om måneden, centreret omkring bl.a. Resolve

Ved ikke med Dark Ambient, det er nok en on-line ting, ærgerligt Razmo ikke er her længere, jeg er sikker på han havde en overlappende interesse her

Jeg ville nok fokusere på YT , og måske FB, og så bare poste nogle korte opdateringer og links her på lydmaskinen, i det omfang det var noget jeg ville "ud med", og så evt også stoppe disse hvis det stadig ikke gav mening.

Det er vel både mere fair og alm fornuft at angagere sig der hvor interesse og feedback er størst
Tak Dub !

Jaa , det er noget der hurtig kan gå ud på et sidespor , og inden jeg ser mig om, er der gået tyroler hat over den :dollargrin:

Og ja du har ret , formålet var at kickstarte en process . Og den er, som du nævner egentlig i sving nu .

Ja Razmo lavede virkelig interesant musik ! Og havde en kærlighed for både ambient og særligt dark ambient, udefra hvad jeg husker .

Og er også langt mere aktiv på Facebook faktisk . Ikke fordi jeg ikke vil bidrage her på maskinen , for er daglig besøgende her inde . Men oftes er det emner jeg ikke har nogen ekspertise indenfor og derved ikke rigtigt bidrager med så meget , andet end når jeg føler jeg kan byde ind med noget . Men igennem tiden har jeg draget mig en masse gid erfaring fra jer andre kloge mennesker, tak !

Men ja , vi lukker “bogen” her og officielt dræber denne dagbog .

Også inden tråden nærmest bare føltes som en gang spam .(Hvis nogle ikke allerede har følt det)

Tak for lytningen til de folk der har fulgt med .

Og bogen er ikke slut , men fortsætter på YT !


Bjørn

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev: fre 13. jan 2023 20:43 Og bogen er ikke slut , men fortsætter på YT !
Abonnerer :thumbup: :)
/Dub

Nyt svar