Hugo Helmig, tragisk fakta eller en syg hoax?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Hugo Helmig, tragisk fakta eller en syg hoax?

Indlæg af Nicolai »

Vi ser det jo jævnligt, usmagelige nekrologer over kendisser, der ikke er døde. Jeg synes måske bare de rygter, der kører nu er lidt anderledes. De store medier er dog tavse, men familien har jo hverken af- eller bekræftet. Nogle der ved noget?

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kan ikke finde op og ned i det, der bliver godt nok snakket meget:



Nogen har luret at han er gået ud af hans egen virksomhed: https://datacvr.virk.dk/enhed/person/40 ... =0&size=10

Dette medie som jeg på ingen måde stoler på, har dog vist et scan af et dokument fra kommunen:
https://tv.frihedensstemme.dk/2022/11/2 ... g-er-doed/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Aner intet - det eneste, jeg har hæftet mig ved mht rygterne, er, at han prøvede at begå selvmord tidligere på måneden og udtrådte af sin virksomhed dagen inden, han skulle være blevet erklæret død.

Det er i hvert fald sjældent, at den slags rygter florerer, uden hovedpersonen selv er fremme og give lyd fra sig, hvis det ikke er sandt (sjældent at den slags rygter opstår herhjemme men forholdsvist ofte i f.eks. USA).

Lad os håbe på det bedste og sende varme tanker uagtet.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: tirs 29. nov 2022 12:53 Dette medie som jeg på ingen måde stoler på, har dog vist et scan af et dokument fra kommunen:
https://tv.frihedensstemme.dk/2022/11/2 ... g-er-doed/
Det er Uwe Max Jensen der står bag - både mediet og rygterne. Det er på alle måder ubehageligt.

Det tidligere selvmordsforsøg er dokumenteret andre steder også.
Der er nok ikke andet at gøre end at vente på det be- eller afkræftet.
--
Robert

Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

En hurtig søgning på Reddit, FB, Insta, Wiki....det er sgu ikke godt med det rygte.

Default avatar
teach_me
Medlem
Indlæg: 76
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

Jeg har også siddet og kigget rundt efter jeg læste denne tråd og alt tyder på at det er sandt

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Men ja uanset er det virkelig forfærdelig for både ham og hans familie, og det påvirker også mange unge der fulgte ham som musiker og offentlig person. 😢
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

jeg tænker det er underligt hvis den samlede danske tabloid presse, ikke har kunne bekræfte at det er sandt. En anden mulighed kunne også være at han har lavet et selvmordsforsøg og familien har valgt at trække ham ud af alt hvad der kunne lægge pres på hans skuldre. frihedsnævnets

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

EmilEmil skrev: tirs 29. nov 2022 23:13 jeg tænker det er underligt hvis den samlede danske tabloid presse, ikke har kunne bekræfte at det er sandt. En anden mulighed kunne også være at han har lavet et selvmordsforsøg og familien har valgt at trække ham ud af alt hvad der kunne lægge pres på hans skuldre. frihedsnævnets
Jeg tænker at det eneste medie der - trods alt - ikke er anstændige nok til at vente på familiens bekræftelse er frihedsbrevet.
Jeg udelukker heller ikke muligheden for en Hoax, sålænge Uwe Max er indblandet.

...egentlig burde vi holde os for gode til at diskutere videre på rygterne her.
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

EmilEmil skrev: tirs 29. nov 2022 23:13 jeg tænker det er underligt hvis den samlede danske tabloid presse, ikke har kunne bekræfte at det er sandt.
Det kan også være, deres moral alligevel har en nedre grænse, selvom det mange gange ikke virker sådan.

Så der kan altså være noget presse-etisk i deres tavshed. Det ville heller ikke være for meget forlangt.

Det må vel være op til Hugo og familien, om der er noget her, som de står og vil dele med Gud og hver mand.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg lukker tråden her pt. fordi jeg tænker det er bedst ikke at risikere at bære brænde til bålet - ikke mindst af hensyn til familien.

Jeg er sikker på der snart kommer en opdatering fra officiel hold, når der faktisk er noget man ønsker at melde ud.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så er det desværre bekræftet og jeg har åbnet tråden her. Ligner følgeskader af selvmordsforsøget i forrige uge.

Tanker til Thomas og René, har arbejdet med Thomas en enkelte gang for nogle år siden.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Nogle gange kan man som ungt menneske komme for hurtigt i fart mod toppen, med det dertil følgende af opmærksomhed. Nok ikke godt hvis man har noget i den psykiske bagage.
Osse tanker til familien herfra,
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Puha…. Ja man havde det jo på fornemmelsen. Er alligevel ked af jeg bragte det op her :(
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

No worries, det er jo legitimt nok at prøve at forstå hvad der sker og er op og ned. Vi syntes bare lige at at lydmaskinen ikke skulle blive til rygtemaskinen for et lidt følsomt emne.

Nu er det jo bekræftet og så fremstår det ene "medie" der valgte ikke at tie med historien usympatisk, synes jeg.

Nyt svar